Tuurlijk! Boete voor onnodig bezoek HAP en EHBO, HA onder eigen risico

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Suzetje, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier nu ook verzekerd in Belgie en ik vind het "prettig" om te zien dat je hier bij alles een deel zelf moet betalen. Het is niet gratis! Ik ben blij dat we verzekerd zijn tegen torenhoge kosten die zorg bij ziekte met zich mee kan brengen.
    Laatst de huisarts op bezoek in het weekend. Ik mocht meteen 80 euro contant afrekenen. Daar heb ik 50 euro van terug gekregen. Fijn dat we toch iets terug hebben gekregen, maar vanzelfsprekend vind ik het absoluut niet.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En als je nou geen 80 euro hebt liggen zo? Wat dan?

3. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    er zijn mensen die met een blaar komen, op de vraag waarom niet zelf oplossen--> tja kruidvat is dicht.

Dit soort mensen zwaar beboeten ;)

4. ecl

ecl Niet meer actief

Om even verder te gaan qua medicatie........
    Als je bepaalde medicijnene die in een gesloten verpakking zitten(strip tube potje, nou ook gewoon terug zou kunnen brengen.......;)
    Heb dat wel eens gedaan, want ik had het niet meer nodig. Krijg je mooi te horen dat ze dat niet terug nemen, want er kan van alles mee gedaan zijn:((een gesloten verpakking???).

5. En dan heb je alleen een voorhoofdholte en bijholte ontsteking..

Hier zei de huisartsassistente toen ik ernstige bloedvergiftiging had: "het is kwart voor 5 neem maar een paracetamol dan gaat het wel over. anders bel je straks de huisartsenpost maar".
    Dat is toch ook belachelijk dat ik dan naar de huisartsenpost verwezen word? Gelukkig mocht ik daarna wel naar de spoedeisende hulp anders was ik dood geweest ;)

De mensen die liegen aan de telefoon mogen het wat mij betreft 100% zelf betalen :x

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    80 euro voor mijn gezondheid, heb ik er altijd voor over. Het is veel geld, absoluut. Maar liever krap zitten, dan dat ik gok met de gezondheid van een gezinslid (ja, ook voor kinderen betalen we dit bedrag).

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Zijn mensen die amper boodschappen kunnen betalen...

Laat staan 80 euro voor "de gezondheid"

Te makkelijk gedacht denk ik

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Gelukkig betaal je daar ook honderden euros per maand voor, he?

9. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ja, als ik ooit ernstig ziek raak, wordt dat in ieder geval vergoed. Dan hoef ik me geen zorgen te maken over de kosten van scans, chemo's oid. Ik hoop dat het me nooit overkomt. Daarvoor heb ik een verzekering! En elke maand leg ik geld opzij voor andere medische kosten.
    Onlangs heb ik het van dichtbij meegemaakt dat iemand hoge kosten moest maken en gelukkig is het vergoed. Ik had niet geweten hoe wij anders met de hele familie de kosten hadden kunnen dragen.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

en wat nou als je op bijstands niveau leeft en ieder dubbeltje moet omdraaien of uberhoubt te kunnen eten. dan heb je die 80 euro ook niet om even contant af te rekenen. moeten die mensen dan maar niet naar de dokter?

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja joh die 316 euri in de maand (heel snel zeggen dan lijkt het niet veel) is niet genoeg voor die ene keer huisarts in de 6 maanden.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Die 316 euri in de maand (dan zit je qua inkomen zo'n beetje op minimumloon; modale inkomens betalen bijna het dubbele voor zorg), betaal je niet voor die ene keer huisarts. Die betaal je omdat er altijd een kleine kans bestaat dat je ooit ècht iets serieus mankeert, waarvoor de behandeling zo'n 60.000 euri per jaar kost of zelfs nog een veelvoud daarvan. Omdat we niemand met zo'n rekening willen opzadelen hebben we een verplichte verzekering, waarbij dus iedereen meebetaalt voor die mensen die zulke hoge kosten hebben dat het normaal gesproken echt niet op te brengen is.

Verder vind ik een eigen risico / eigen bijdrage prima, maar de huisarts moet daar wat mij betreft buiten blijven.

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Bij deze regeling gaat het om ieder volwassen lid van de gemeenschap.
    Dat er een kleine groep mensen is die überhaupt te weinig geld heeft om te leven, is een zeer zorgelijke ontwikkeling, maar dat is een andere discussie.
    Gelukkig gaan de zorgverzekeraars meestal wel zo ver dat je een betalingsregeling met ze kan treffen.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik weet in ieder geval wel dat als de HA een eigen risico gaat krijgen. Ik alleen in hoge nood ga en zelfs dan liever niet..

15. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Dus je gezondheid zet je dan op het spel voor geld?

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als ik het niet kan betalen hoe moet ik dan naar een dokter?
    Moet ik dan niet eten?

Of tegen mijn zoontje zeggen dat hij geen eten krijgt?

( overigens kan ik het betalen maar er zijn meer als genoeg mensen die het dus niet kunnen )

En die gaan dan inderdaad niet naar een dokter toe met alle gevolgen van dien. Want dan word men zieker en zieker en worden de kosten voor de zorg alleen maar hoger en hoger..

17. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Helemaal mee eens, heel veel mensen gaan met klachten naar de HAP, terwijl dit ook wel kan wachten tot maandag ook hier op zp lees ik het vaak genoeg

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    weer kort door de bocht

Je hebt bijvoorbeeld meerdere gezinsleden
    Amper geld om eten te kopen
    Niet eten is ook niet gezond.

Tja....

19. ecl

ecl Niet meer actief

#79 ecl, 11 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2012
    Dat is wel heel zwart/wit natuurlijk! Als er echt iets is, waarvan je dat zelf kan inschatten.....dan ga je wel(okal zullen er genoeg mensen zijn die ook dan gaan, omdat het gewoon te duur is allemaal).

Dan even een situatie schets van ons met onze dochter. Ze heeft flinke uitslag/eczeem(moet door dermatoloog nog bepaald worden). Wij zijn alleen deze maand al 3x bij de huisarts geweest voor haar en ik 1x voor mezelf(had verwijzing nodig). We hebben allerlei zalfjes en creme's gehad voor mijn dochtertje. Stel dat alles van eiegenrisico gaat, we gewoon ziektekosten verzekering moeten betalen en €80 per huisarts bezoek.
    Verzekering €350 per mnd
    Eigenrisico €350 met alle zalfjes enz kom je er vast in de buurt(aangezien er altijd een belachelijk prijskaartje aan hangt)
    HAbezoek € 80 x4= €320
    Dan kom ik uit op €1020. Met wat geluk krijgen we dan €50 terug van de verzekering voor elk Habezoek 50 x4= € 200 terug. Dat is dan voor deze mnd €820.........weet niet hoeveel jij verdient, maar ik heb dat niet!!!! Wil ook nog graag eten!

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Maar dan kan je toch even je berichtje corrigeren voordat je op reactie versturen klikt? :( Want zo te zien doen al je toetsen het gewoon want de ene keer ontbreekt de ene letter en de andere keer een andere... Niet echt consequent.

Deel Deze Pagina