Symptomen maar negatieve testen

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Frederiq, Aug 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Frederiq

Frederiq Lid

Aug 30, 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

Ik snap het allemaal niet meer, mijn lichaam houdt me echt voor de gek.
    2 aug was mijn menstruatie gestart.
    19 aug was ik opeens spontaan misselijk en kreeg ik steekjes in me lies dat ik even moest liggen ervan.
    20 aug heel de tijd met vlagen misselijk.
    De andere symptomen wil ik amper noemen omdat ik er gewoon niet meer in wil geloven.
    Heb sowieso gerommel in me buik gehad, steken krampachtig in me baarmoeder echt het verschil voel je gewoon.

Ik heb geprobeerd meerdere malen te testen omdat ik die symptomen opmerkte dacht ik het te kunnen uitsluiten met een test.

Ben 26 aug naar de huisarts geweest voor een bloedtest maar vandaag kreeg ik te horen dat het negatief is.

En gisteren probeerde ik weer een test. Omdat ik opeens tintelingen voelde in me borst o ja die aders zijn zo er overdreven dat ik ze kan tellen. Bizar dit want zelfs in mijn vorige zwangerschappen heb ik dit nooit meegemaakt.

Ik weet het gewoon echt niet meer. Ik weet alleen dat ik die symptomen irritant vindt als er toch geen zwangerschap is.

Hoop dat jullie me gerust kunnen stellen of advies kunnen geven.
    Los laten is het beste maar die symptomen komen juist als ik het los laat dan voel ik weer iets nieuws.

Me eisprong gok ik in de week van 16 aug volgens de berekening op het internet want ik ben altijd stipt. Maar af en toe veranderd mijn luteale fase van 12 naar 14 of 16.

2. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

Mar 23, 2015
    1,534
    142
    63
    hoelang slik je al geen pil meer of andere anticonceptie? en je lichaam is natuurlijk geen machine kan best is een keer later een eisprong hebben. Als bloedtest en thuistesten negatief zijn is er geen zwangerschap wat de symptomen kunnen zijn is misschien ontpillen maar weet niet hoelang je daarvan af bent

3. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Maar morgen is pas je nod toch? Dus alles kan nog. Hoewel bij symptomen wel echt hcg hoort in de regel.

4. Frederiq

Frederiq Lid

Aug 30, 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog nooit de pil geslikt, inderdaad eisprong kan later zijn. Maar klopt die bloedtesten dan sowieso vraag ik me dan af. Super raar dit maar goed we zullen het wel merken.

5. Frederiq

Frederiq Lid

Aug 30, 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hè dat vond ik dus raar wel symptomen maar lage hcg. Raar hoor vindt ik de symptomen ze passen niet bij het plaatje. Maar goed zo leren we dus weer wat nieuws

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Progresteron wat je aanmaakt na je eisprong kunnen dezelfde symptomen geven. Symptomen zeggen echt niks..
    Na een eerdere zwangerschap kan dit ook echt veranderen..

7. Frederiq

Frederiq Lid

Aug 30, 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okay maar progesteron wordt toch alleen aangemaakt bij een eventuele bevruchting of dat niet.

Dus eigenlijk wel symptomen of geen het zegt vrij weinig tenzij je een uitzondering bent.

Tja ik heb twee kindjes en super makkelijke zwangerschappen gehad zonder symptomen. Ja meestal pas heel laat in de zwangerschap maar dat viel dan echt mee. En een tweeling zwangerschap dat vorige jaar te vroeg is afgebroken met 23 weken. Maar alleen bij die laatste van me tweeling was is heel erg duizelig alleen.

Zo zie je maar weer alles kan veranderen

Ik vroeg me alleen af want ik las altijd zulke soortgelijke topics maar die zijn echt oud van hier. Dus ik dacht ik maak een eigen account zodat ik misschien recente ervaringen kon lezen.

Groetjes

8. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

Mar 23, 2015
    1,534
    142
    63
    bloedtest is altijd betrouwbaar ze kunnen aan een bloedtest vaak al sneller zien dat je zwanger ben dan bij thuis testen dus als daar uit komt niet zwanger denk ik dat dat wel klopt en inderdaad wat zonnetje al zegt progesteron geeft zelfde symptomen na eisprong dus zegt helaas niks heb zelf na eisprong ook altijd last van borsten en met vlagen misselijk maar nog nooit zwanger geweest

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Als je eisprong op 16 aug was kan je nooit al zulke heftige symptomen hebben op 19 augustus.
    Dat is 3 dpo en er heeft dan nog niet eens een innesteling plaatsgevonden.
    Als de klachten die jij nu hebt van een zwabgerschap komen dan had je nu echt al duidelijk positief moeten testen.
    Kwaaltjes komen van hcg en hcg ontstaat pas na de innesteling.

Ik ben bang dat jouw kwaaltjes van de progesteron toename zijn gekomen.
    Deze progesteronpiek begint tussen 1 en 5 dpo en houdt aan tot je ongi wordt. Door het minderen van progesteron breekt je baarmoederslijmvlies af en wordt je ongi.

Dus je negatieve testen en zelfs de negatieve bloedtest zeggen nee: dan ben je echt niet zwanger helaas. Ondanks dat je lichaam nu wat anders schreeuwt!

Ik vraag me alleen wel af waarom je op "vermoedelijk" 10 dpo met negatieve thuistesten, al een bloedtest laat doen.

10. Frederiq

Frederiq Lid

Aug 30, 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh apart het kan zijn dat me lichaam dus nu gevoeliger is geworden daarvoor. Dat ik sneller symptomen mee krijg door die progesteron

Ben wijzer bedankt!

11. Frederiq

Frederiq Lid

Aug 30, 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had die bloedtesten gedaan omdat via de berekening op een website kon dan ongeveer de bloedtesten worden uitgevoerd. Maar goed ik heb dit nog nooit zo meegemaakt vandaar.

12. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    Vaak is het zo dat als de symptomen van een zwangerschap afkomstig zijn, dat dit waar te nemen is met een zwangerschapstest. Nou kan het zijn dat je hcg in je urine nog niet wordt waargenomen maar dan zou de bloedtest wel positief moeten zijn.

Helaas lijken veel van de bekende zw symptomen ook op de symptomen voorafgaand aan je menstruatie. Ik ben verschijdene keren overtuigd geweest dat ik zwanger was. Maar dan was ik het echt niet. Ik was zo overtuigd dat ik zelfs mijn menstruatie uitstelde en pas na een negatieve test ongesteld werd.
    De rondes dat het raak was voelde ik niets. Ik was dan ook teleurgesteld want ik zou bijna onderzoeken krijgen om te controleren wat het kon zijn. Toch getest en wonderbaarlijk raak. Dat ging mis maar de ronde erna weer raak en nu bijna uitgerekend.

Het hele zwanger proberen te raken is een emotionele achtbaan. Je voelt van alles en weet op een gegeven mment niet meer wat je nou wel en niet kan vertrouwen aan je eigen lichaam. Heel frustrerend maar zeker bekend bij vele mede zp-ers ;)

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Nee je lichaam maakt elke maand progesteron aan en creeert hiermee "een bedje" in je baarmoeder waar een eventueel bevrucht eitje kan nestelen.
    Het heeft dus niks te maken met een wel of niet bevrucht eitje.

14. Frederiq

Frederiq Lid

Aug 30, 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartelijk gefeliciteerd inderdaad wanneer je het niet verwacht gebeurt het meestal maar dat is dan ook een mooie verrassing.

Geniet ervan voor zover je kunt. Want ik kon laatst niks doen vorige week door misselijkheid. Maar toen dacht ik als ik nou zwanger ben vind ik het niet erg hoor hahah maar zomaar misselijk zijn door de dag is super irritant.

Verwen je buikje en jezelf

15. Frederiq

Frederiq Lid

Aug 30, 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat een mooie uitleg. Ik dacht dat ik veel wist maar dat wist ik dus echt niet. Nu snap ik echt niet waarom mensen dan überhaupt letten op symptomen aangezien het ook door progesteron beïnvloed kan worden.

nu weet ik in elk geval hoe en wat bedankt:)

16. Frederiq

Frederiq Lid

Aug 30, 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb wat research gedaan en inderdaad als de progesteron hoog genoeg blijft neemt het hcg het over om de placenta aan te maken. Bijzonder hè!

En heel duidelijk nu waarom heel veel mensen met symptomen zitten voor nod.

Share This Page