Elke dag opnieuw worden hier topics geopend door dames die op zoek zijn naar bevestiging. Is de streep donker genoeg. Loopt ie wel genoeg op. Ben ik niet te vroeg /laat met testen. Daar komen diverse antwoorden op. Van jubeljuich felicitaties bij enorme tuurstrepen tot gut misschien is t je eisprong bij duidelijke positieve testen. Wanneer iemand twijfelt aan een oploop, geef ik antwoord vanuit mijn eigen perspectief, en helaas is dat perspectief niet positief wanneer t gaat om trage lichte testen. Nu zie ik ook regelmatig voorbij komen dat dat niet leuk/aardig/negatief is voor de onzekere persoon. Wat is dan eigenlijk de verwachting? Moet je jubelen terwijl je eigenlijk iemand toch wat wil waarschuwen ( ze vragen er zelf om Hè, meningen over de test). Of waarschuw je wel met als gevolg dat je dus weggezet wordt als pessimist of gebrek aan empatisch vermogen? Ikzelf wil een realistisch antwoord. Geen rooskleuriger beeld omdat t anders zielig is voor mij. Hoe kun je daar nou dan t beste op reageren, op de vraag : is ie goed genoeg ?
Goed dat je een topic hierover opent. Ik erger me vreselijk aan mensen die in een topic van anderen gaan reageren dat reacties te negatief zijn en dat je het misschien beter niet of anders moet formuleren. Persoonlijk wil ik ook liever een eerlijke mening. Ik bedoel, wat als je reactie negatief is en de zwangerschap gaat wél goed. Dat is dan toch mooi. Ik vind het eerder lastig als mensen alleen maar positief zijn en het gaat dan toch mis, dan geef je naar mijn idee valse hoop én neem je de onrust/onzekerheid van een TS niet serieus. Maar ik denk wel dat dat voor iedereen persoonlijk is. Ik kan me ook voorstellen dat het erg frustrerend is als je je test plaatst en hoopt op geruststellende woorden dat je dan negatieve reacties krijgt. Maar het is wel een forum, met veel ervaringsdeskundigen. Dus het lijkt mij logisch dat als je een vraag plaatst met of testen wel oplopen of donker genoeg zijn dat je dan een eerlijk antwoord krijgt. Daar zullen dan altijd positieve en negatieve ervaringen tussen zitten. En daarbij, de reactie die iemand krijgt op het forum beïnvloedt de uitkomst toch niet.
Ik zou eerlijk zijn en ook willen dat iemand eerlijk tegen mij is. Vind eerlijkheid belangrijk. Beter dan valse hoop!
Ik denk dat het aan de ts is om daar reactie op te geven als die t te negatief vind? Laat iedereen reageren hoe hij wilt of t ziet. Zonder tussendoor discussies tussen mede forum gebruikers
Wat dat betreft ben ik liever positief. Ik denk dat iedere vrouw wel weet bij een langzaam/moeizaam oplopende test dat het foute boel kan zijn. Maar denk jij dan echt dat die vrouw die zo een topic opent 'hoopt' te horen dat het mis kan gaan (dat weet ze al) Nee ze hoopt te horen dat het goed gast komen en over een aantal maanden een baby in haar armen heeft. Ze hoopt dat anderen met haar mee dromen, want hoe fijn is het om een positieve test in handen te hebben!!! Die klap komt hoe dan ook hard aan als het mis gaat!!! Of men nou realistich is of niet. Je mag best eerlijk zijn maar tis wel hoe de boodschap vaak wordt gebracht. Daarom ben ik liever positief. Positive thinking!!! Hoop doet leven, dan meteen iemand van die roze wolk af te laten donderen. P. S ik zie bijna nooit de realisten positief reageren. Ze reageren alleen waneer er iets negatiefs te vertellen is.
Ik ben het volledig met je eens dat je een eerlijk antwoord moet geven. Dat is tenslotte waar om gevraagd wordt. Wat ik vaak zie is dat niet een TS maar iemand anders negatief reageert op wat minder jubelige reacties en later uit reactie van TS blijkt dat deze het juist fijn vindt om eerlijke meningen te lezen... Dus ik heb ook het gevoel dat de emoties omtrent wat minder jubelachtige reacties op een niet goed oplopende test vaker van derden komen dan van TS zelf
Hier ook iemand die liever een eerlijk een realistisch antwoord krijgt en dat dus ook zal geven. Ik erger me dood aan felicitaties naar aanleiding van een bewerkte foto van een test die al drie uur oud is (om het even te overdrijven dan he ). Ik denk overigens dat het hem niet alleen zit in een positieve of negatieve reactie maar dat het nog veel meer gaat om de toon. Het is immers de toon die de muziek maakt. Een beetje off topic maar waar ik trouwens wel echt ontzettend veel respect voor heb is de dames die zelf al zo ontzettend lang hopen op een positieve test en die toch steeds overtuigend blij zijn voor de positieve test van een ander. Kuddos!
Ja zo zie je maar dat dit per persoon verschilt. Ik heb ooit een topic geopend omdat mijn testen niet opliepen. Ik vond de positieve reacties juist niet fijn. Ik had al het idee dat het niet goed zat en kreeg het gevoel dat mijn onzekerheid niet serieus genomen werd door mensen die alleen maar positief bleven. Ik vond het juist heel fijn om mijn onzekerheid te delen en steun te krijgen in de onzekere periode. Ook hield ik juist een grote slag om de arm doordat mensen al zeiden dat het er niet goed uit zag en bereide ik me voor op het ergste, waardoor de klap dan wat minder hard aankomt als het dan mis gaat. Als ik juist wordt overtuigd door iedereen dat het wél goed zit en het gaat dan toch mis, komt de klap alleen maar harder aan, lijkt mij.
Ik hou op zich erg van eerlijke antwoorden, maar er zit een groot verschil tussen eerlijk en bot. Ik heb regelmatig reacties gelezen in de trant van "de oploop is niet goed genoeg, dat wordt een miskraam". Natuurlijk kan het fout gaan en natuurlijk mag je eerlijk zijn, maar een beetje tact kan geen kwaad mijns inziens.
Ik ben t wel met je eens. En t veranderd niks aan de feiten; of iemand zegt dat t prachtig is of dat t vast mis zit, t gaat zoals t gaat. Soms vind ik wel t kruisverhoor erbij storend. Wanneer was je eisprong, hoelang is je cyclus, wanneer heb je seks gehad, heb je wel getempt etc etc. Ik denk niet dat dat altijd nodig is
Ik zie mijzelf als realist maar volgens mij reageer ik ook echt wel positief. Ik weet niet of je specifieke gebruikers in gedachten hebt maar ik herken mezelf niet in je laatste opmerkingc buiten dat ik echt wel realistisch ben
Maar het gaat ook heel vaak gewoon goed. Er zijn verschillense redenen waarom een test lichter kan uitslaan. Ik heb dit zelf meegemaakt. Na een super duidelijke test kreeg ik daarna een test die veel lichter was. Als ik die hier had gepost dan had ik zeker te horen gekregen dat het mis zou kunnen zijn. Ik durfde niet meer te testen en heb dus ook geen knaller gezien wat ik heel jammer vind! Maar er waren zoveel meiden die zo positief waren dat ik er meer geloof in kreeg. Kon nog steeds misgaan , had ook rozeverlies. Die positieve reacties gaven mij juist een boost en ging niet in het negatieve hangen. Gelukkig is het ook helemaal goed gekomen. Iemand mag best realistisch zijn maar het wordt vaak heel negatief gebracht.
Zelf zou ik ook liever een eerlijk en realistisch antwoord krijgen in plaats van gejubel dat een streep een streep streep is. Het is vaak niet eens TS die dan de discussie begint dat iets niet subtiel genoeg gezegd wordt, maar de reagerende forumleden onderling.
Dat heb ik zelf nog nooit zo zien staan. Wel heb ik gezien “ je oploop is niet denderend, ik begrijp je bezorgdheid, in mijn geval ging het mis”. Of “ dat ziet er niet goed uit, ik zou rekening houden met t feit dat het wellicht mis gaat. Ik kreeg bij mijn eerste miskraam vooral opbeurende reacties dat ik me geen zorgen moest maken, dat een lichter wordende streep niks ernstigs was. De klap was dan ook echt hard toen t wel mis ging omdat ik zoveel goedbedoelde maar onterechte geruststelling had gekregen.
Ik weet niet meer wie het was maar iemand heeft hier laatst iets heel moois over gezegd (vond ik in ieder geval). Voor mensen die al lang hier mee lezen is het de 100e x dat je die vragen " het kruisverhoor" voorbij ziet komen en dat je er dus behoorlijk klaar mee bent. Zij was net lid en was heel blij met die vragen. Ze had dus inderdaad een late eisprong gehad oid en het zat uiteindelijk gewoon goed en daar kwam ze door al die vragen achter. Was een eyeopener die post. Ook daarvoor geldt wat mij betreft weer dat het de toon is die de muziek maakt.
Hm ik ga eens beter opletten dan, t was mij nog niet direct opgevallen. Wat me wel is opgevallen is dat er een aantal dames zijn die in mijn ogen heeelijk direct en straight to the point zijn worden weggezet als hard of gemeen of niet empatisch. En daar kan ik dan weer niet heel goed tegen. Want ik zie die personen nooit roepen naar mensen die positief zijn dat ze onrealistisch zijn of een TS onterecht positief benaderen
Misschien niet letterlijk, maar wel van die strekking. Ik moet ook eerlijk zeggen dat dat de reden is dat ik nog nooit een test van mezelf gepost heb. Bij mijn eerste positieve test was de teststreep al zwart voor de urine bij het controlestreepje was. Dit is Kleutermuis geworden. Bij mijn tweede zwangerschap kleurde het teststreepje heel langzaam op en is nooit zo donker geworden als bij Kleutermuis. Dat werd een miskraam. Maar dat is hoe mijn lichaam werkt. Het zegt helemaal niks over de hormoonhuishouding van een ander. Een vriendin had van al haar kinderen een tuurstreepje, maar dat ging altijd goed. Daarom hoeft oploop ook helemaal niks te zeggen maar het kan wel. Ik ben ook nooit misselijk geweest terwijl twee van mijn nichtjes ernstig HG hadden.