Dag van eisprong bepalen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Themoongirl, 7 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Themoongirl

18 jul 2018
    75
    10
    8
    Vrouw
    Hi dames,

Ik heb dit keer een rare cyclus en vraag daarom om jullie hulp. Ik heb op alle dagen behalve dag 12 en 13 een ovulatietest gedaan. Alle dagen waarop ik testte waren negatief. Omdat ik op dag 12 en 13 niet thuis was, heb ik deze 2 belangrijke dagen gemist. Wel had ik op dag 12, 13, 14, 15 had ik vruchtbare slijm, waarvan dag 13 het meest. Mijn temperatuur was doorgaan 36.2 en op dag 14 zakte die naar 36.1.

Nu zou je denken dat ik op dag 14 mijn eisprong gehad moet hebben maar op dag 15 en 16 was mijn temperatuur maar met 0,1 gestegen, dus beide dagen 36.2. Ik kreeg pas op dag 17 een duidelijke temperatuur-verhoging (van 36.2 naar 36.6).

Ik had pas op dag 22 een afspraak bij de gynaecologe. Daar heb ik mijn verhaal gedaan m.b.t. het traceren van mijn eisprong deze maand. Toen ze ging kijken zei ze dat gezien het vocht dat op de echo te zien was, ik kortgeleden een eisprong heb gehad, ergens tussen dag 19-22! Omdat ik voor een scratching kwam, ben ik daar niet meer op ingegaan. Maar thuis begon ik wel enorm te puzzelen...wanneer heb ik toch die eisprong gehad (???) Ik weet namelijk niet of nu alles goed getimed is...

Mijn vraag: kan het zijn dat dat vocht waar mijn gynaecologe het over had toch van een langere tijd is dan ze zelf heeft voorspeld? Ik denk namelijk niet dat ik ergens tussen dag 19-22 mijn eisprong heb gehad. Want ik had geen lh piek in deze dagen en mijn temperatuur was vanaf dag 17 al flink omhoog. Weten jullie hoe het zit met het bepalen van de dag van de eisprong gebaseerd op vocht en andere elementen die ze op de echo zien?

Deel Deze Pagina