Positieve ovulatie test, wanneer klussen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Annoanoniem, 14 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annoanoniem

14 jan 2022
    12
    2
    3
    Vrouw
    #1 Annoanoniem, 14 jan 2022
    Laatst bewerkt: 14 jan 2022
    Hallo dames!

Ik ben sinds deze maand voor het eerst begonnen met ovulatie testen.
    Mijn cyclus is gemiddeld rond de 25/26 dagen, LM 30-12. Ik had mijn ovulatie eigenlijk allang verwacht, maar positieve ovulatie test bleef uit. Vanmorgen getest om 10.30 en ineens positief! Helemaal happy. Omdat ik aan mezelf twijfelde of ik nou wel of niet had geplast vanmorgen heb ik 1,5 uur later (en een kop thee verder) weer getest om 12.00… ik was bang voor valspositef mocht het wel de eerste ochtendplas zijn geweest… en wederom een donkere streep, wel wat lichter maargoed wat verwacht je met urine als water…
    Gister 1x ovulatie test gedaan om 13.00 en die was negatief
    Maar nu mijn prangende vraag…. wanneer is nu het juiste moment om het gezellig te maken met manlief?
    Later vanavond is pas onze eerste mogelijkheid, maar nu ben ik bang dat mij ei dan al gesprongen is…. mocht ik net het einde van mij lh piek te pakken gehad hebben vanmorgen….
    en hij misschien gister middag al wel begonnen zijn met pieken.
    dat is natuurlijk koffie dik kijken, maar wie o wie heeft hier wat meer ervaring mee en kan mij enigszins gerust stellen/advies geven?
    alvast dank!!!!

NB: de test van 15u knalt ook nog steeds :)

2. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Mijn fertiliteitarts geeft aan om de dag rond je vruchtbare periode en op de avond van de positieve test.

Als je de dag voor je positieve test seks hebt gehad kun je een dag overslaan of het die avond ook doen.

goed om tot enkele dagen na je positieve test door te gaan, ei springt binnen twee dagen en leeft dan ook nog eventjes.

Annoanoniem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina