Graag wat uitleg bij onze tweede semenanalyse

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sara90, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara90

Sara90 Lid

11 mrt 2014
    22
    0
    0
    Hallo allemaal

Hoop dat iemand mij wat uitleg/duidelijkheid kan geven.
    Mijn vriend en ik zijn na een eerste semenanalyse via de huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis. Uitslag was namelijk niet heel best. VCM van 1 miljoen.
    Toch adviseerde de arts in het ziekenhuis IUI aangezien ik nog redelijk jong ben. (24jaar) Maargoed er was nog een tweede zaadonderzoek afgenomen en aan de hand daarvan met de uitslagen van mijn onderzoeken wordt besloten wat de behandeling wordt. Krijgen we 6 mei pas te horen
    Bij ons ziekenhuis kun je een account aanmaken om uitslagen al online in te zien. Dat dus gedaan maar de uitslag bestaat uit maar drie regels. Bestaande uit dit

- Volume (ml) (semen) = 2.4
    - Tot. Prog. Motiel voor opwerken (VCM) (10**6) (semen) =28.8
    - Kommentaar Tot. Prog. Motiel voor opwerken (VCM)(semen) =GEANNULEERD , Resultaat geannuleerd door afdeling

Vorige x (onderzoek via ander ziekenhuis) hadden we half a4 vol met waardes. Maar wat ik mij nu af vraag, is die 28,8 nu de VCM waarde.?
    Als dat zo is dan is dat volgens mij best netjes? Helemaal vergeleken met het eerste onderzoek. Durf alleen niet al te blij te zijn.

Weet dat jullie ook geen artsen zijn maar hopelijk kan iemand mij meer uitleg geven over deze uitslag.

alvast bedankt

Groetjes

2. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    VOlgens mij is die 28,8 inderdaad de VCM. De uitslag van zaadonderzoek kan enorm fluctueren, daarom wordt er altijd, bij een slechte uitslag, een herhaalonderzoek gedaan. Ik heb heel wat IUI's gehad met enorm verschillende opbrengst: tussen de 6 en 26 miljoen...maar jullie uitslag klinkt me wel goed in de oren. Het enige dat je kunt, is rustig afwachten tot 6 mei, dat is het al zo ;) enne, GEDULD is het sleutelwoord in de MMM.

3. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Het lijkt me ook dat de 28,8 de VCM is.
    Het is voor opwerken, dus onbewerkt. Klinkt in mijn ogen als oke, maar wij schommelen tussen de 0,6 en 4,1 met 1x een uitschieter naar 14. En daar waren wij al heel blij mee ;)

Waarschijnlijk is het commentaar geannuleerd, omdat het nog niet met jullie besproken is en komt het na jullie gesprek online.

4. Sara90

Sara90 Lid

11 mrt 2014
    22
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Jullie interpreteren de uitslag hetzelfde zoals ik dus ook doe. Dus ik mag denk dus tg wel beetje blij zijn met deze uitslag :) Natuurlijk weet ik nog niet wat onze behandeling gaat worden en of dat we die überhaupt nog krijgen/nodig hebben met deze uitslag. Enige wat daar voor nodig is, is idd geduld tot 6 mei...

Deel Deze Pagina