Hey meiden Na bijna 2 jaar geleden mag ik nu weer opnieuw ovulatietesten gaan doen! Spannend maar natuurlijk ook iets wat je onzeker maakt. Ik heb de roze clearblue besteld (die gebruik ik op het moment dat mijn dipsticks echt richting positief gaan) en sensitest gevoelige dipsticks. Nu zit ik een beetje met de volgende vragen: - Rond welke cyclusdag is het ongeveer normaal mijn piek te hebben? Toen ik het allemaal bijhield elke maand zat ik op Cd13 met een piek test (en die knalde echt flink - De CB moet met ochtendurine maar de andere mogen juist niet met die urine. Wat is dan handig want ik moet ook gewoon vroeg op mijn werk zijn en als we echt starten voor 15:00 mijn positieve test doorgeven - Als ik sochtends en savonds test rond mijn piek dagen hoe groot is dan de kans dat ik hem mis? (07:00 en 18:00u bijvoorbeeld)
Super spannend en zo fijn dat je eindelijk verder kan! Met jouw cyclus zou een positieve test op cd13 heel logisch zijn, maar kan natuurlijk altijd afwijken. Ik zou rond cd 8 beginnen met testen, dan mis je hem waarschijnlijk niet. Voel je het zelf ook aankomen? Ik merk altijd wel veranderingen als de ovulatie nadert. In de maanden dat we niet bezig waren deed ik wel eens een ovulatietest als ik het idee had dat ik bijna zou gaan ovuleren en dat klopte eigenlijk altijd wel. Handig om te weten wanneer je je menstruatie kan verwachten. Ik zou zeggen: in de ochtend na het opstaan meteen clearblue doen. Ik nam ook wel eens ovulatietesten mee naar m’n werk, plassen in een wegwerpbekertje, testen en af en toe even spieken haha. Een tip: ik gebruik de Premom app, die leest de streepjes voor je af. Heel fijn als je twijfelt. Easy@home testen (zowel ovulatie- als zwangerschapstesten) vind ik sowieso heel fijn. En voordelig! Hoe groot de kans is dat je je ovulatie mist bij testen om 7 u en 18 u kan ik niet beantwoorden, sommige vrouwen hebben een korte piek, anderen weer lang.. ik zou echt even proberen om rond 11 u te testen op je werk. En als ik echt twijfel of vlakbij een piek zit dan doe ik rond 15/16 uur nog een test. Heeeel veel succes!
Is er een mogelijkheid om op je werk te testen? Zoja, dan zou ik dagelijks rond 11 uut (en evt 20 uur) een dipstick doen. En de cb erbij doen als de dipstick bijna knalt.
Bedankt voor je uitgebreide reactie ja wij zijn ook echt gigantisch blij en kunnen niet meer wachten!!! De ene keer voel ik het beter dan de andere keer. De slierten cervix vliegen er soms uit en afentoe ook gehad dat plassen of lopen pijn deed, echt die typische eipijn. Ik ga dan inderdaad sochtends de CB doen. Ik heb voor deze ronde nog CB’s die over datum zijn maar is toch nog een spek en bonen ronde + gebruik ernaast gewoon ook action to be sure. Ik heb de premom idd maar heb dan sensitesten! Ik ga dan inderdaad op werk afentoe maar een testje doen, en anders rond mijn ei gewoon thuis werken. Dan kan ik in alle rust testen hahaha
Ja die CB ernaast was ik idd van plan! Vind ze veel te duur om die al vanaf cd9 te gaan doen. Ik ga het inderdaad gewoon doen, heb zo’n plasbekertje gekocht ooit via sensitest alleen het omspoelen moet je dan net even geen collega treffen
Ik zou hem wel positief beschouwen en morgen bellen! Hij zal anders morgen wel posi zijn. Spannend voor jullie!!
Ik heb zo afentoe enorme eipijn zoals de meeste dat noemen. Weet jij toevallig als je rechter eierstok al bijna een hele dag / nacht beurs voelt of daar ook het eitje vandaan gaat komen? Die pijn is vaak de laatste groeispurt toch?