Zwangerschapswens… egoïstisch?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yellowstone, 13 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowstone

17 mei 2023
    89
    45
    18
    Hoi allen…

om maar met de deur in huis te vallen.
    Ik/wij hebben weer een kinderwens.:|
    We hebben 4 prachtige kinderen al op de wereld mogen zetten..
    Eigenlijk is ons huis te klein (nu al te weinig kamers). Maar ik denk dat financieel en praktijk uiteindelijk wel goed zullen komen.

hoe groot mijn wens ook is… ik ben toch beetje huiverig voor evt alle reacties.
    Het zal ons laatste kindje worden/zijn mocht het ons gegund zijn.
    Gewoon een aller laatste keer het zwanger zijn/geboorte ervaren van m’n leven… want hierna zal dat echt wel eens klaar zijn.

mik weet dat er niemand is die deze keuze voor ons maken kan.
    Maar ik zou toch graag wat van anderen horen :)

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Bewust proberen zwanger te worden is in principe altijd een keuze van jezelf. Jij (en hopelijk je partner :)) willen dit en gaan het proberen. Egoïstisch wil ik het niet noemen, dan zou je je eigen belangen boven die van het kind zetten, en dat lijkt me totaal niet aan de orde omdat je juist nog een kindje leven met jullie liefde en opvoeding gunt ;).
    Wat een ander ervan zou vinden, mag hij of zij bedenken en vervolgens voor zichzelf houden, dat boeit namelijk totaal niet. Uiteraard vinden wij mensen wat van keuzes van een ander, je spiegelt je eigen keuzes ermee. Dat is op zich normaal maar we moeten de ander er vooral niet mee lastig vallen :roflmao:. Het is jullie leven en die mag je invullen hoe je zelf wil :).

Sylver vindt dit leuk.
  3. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Het is zeker niet egoïstisch. Als het jullie wens is, en het kindje gaat niks tekort komen hebben anderen daar niks van te vinden. Kijk eens hoe ze vroeger woonden, in kleine huisjes met tig kinderen:D

Ikzelf zou het niet willen, maar ik hecht veel waarde aan ruimte. Wij zijn toevallig onlangs verhuisd omdat ons vorige huis wat te klein was en sinds de komst van onze dochter we een slaapkamer te weinig hadden. En nu heeft ieder een eigen kamer plus we hebben nog een kamer over, haha. Maar dat is echt heel persoonlijk.

Dus doen wat goed voelt! Als jullie er beiden 100% achter staan komt het vast goed! Succes met jullie keuze :)

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Tja jij en je man zijn de enige die dat mogen/moeten bepalen. Dus als er nog 1 bijkan en jullie wens is daar, waarom niet? :)

Bij ons was de afweging elke keer: kunnen we de huidige kinderen de aandacht (emotioneel, financieel) blijven bieden als er nog 1 bij komt. Bij ons zijn we daarom bij 4 gestopt, maar die grens ligt voor iedereen anders.

Ik weet niet hoe oud je andere kinderen zijn en of je op termijn wel voor elk een eigen plekje kan creëeren, maar ik zie nu dat mijn pubers heel veel waarde hechten aan een eigen plek. En mijn derde slaapt slecht met iemand op de kamer, dus wij hebben ze allemaal een eigen plek gegeven. Ik vind dat belangrijk dat dat kan. Een ander staat daar weer anders in, dus vooral je eigen gevoel daarin volgen.

Financieel heb ik me wel iets verkeken op als ze groter worden. Ja ik wist het wel dat ze duurder werden, maar ik dacht vooral aan de tijd dat ze gaan studeren.
    Ze tellen mee als volwassene in een uitje, ze vreten de oren van je hoofd en kleding/schoenen kunnen elk kwartaal ongeveer wel vervangen worden :rolleyes:
    Om te illustreren: ik ben nu 20 uur aan het werk ipv fulltime thuis en we sparen niet extra zullen we maar zeggen.
    Ze worden in ieder geval niet van alleen maar liefde groot (dat wist ik natuurlijk al wel, zo naïef ben ik ook weer niet :p).

Ja en qua aandacht verdelen daar stopt het bij mij echt bij 4. Alle activiteiten op de basisschool voor 2 kinderen en daarnaast de begeleiding van de pubers op de middelbare school, m.n. mijn oudste heeft veel begeleiding nodig met z’n huiswerk. Ook hebben 3 van mijn kinderen oogproblemen waardoor we regelmatig in het oogziekenhuis zitten. De zorgen worden niet minder in ieder geval, hooguit minder fysiek. Ik vind het best pittig.
    Maar nogmaals, sommigen draaien hun hand er niet voor om en kunnen er wel 10 managen.

Maar volgens mij heb jij over dit soort dingen van later wel nagedacht en als alle lichten op groen staan: veel plezier en geluk gewenst!:D

Deel Deze Pagina