Doortesten, heeft dat nou nut?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by evenstar, May 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik moet stoppen met testen denk ik :);)

De berichten op het forum hadden me al voorbereid dat de kv2v5 testen wat anders zijn dan vroeger. Ik merkte al meteen dat ze veel langzamer zijn, echt raar (en ook zenuwslopend haha)>

Ik ben voor het eerst ooit al (2 of 3 dagen) voor NOD begonnen met testen, en had toen dus een streepje, dat streepje is elke dag donkerder geworden. Tot vandaag, toen was hij zo'n beetje hetzelfde, maar de controlestreep is wat lichter. Ook zijn de c en t streepjes allebei dunner, alsof het een ander merk test is gewoon.

Vandaag deed ik voor de zekerheid een tweede test met nagenoeg dezelfde urine (uurtje later, niks gedronken tussendoor).

Zie rijtje...

Tot wanneer blijven jullie doortesten? En waarom? Heeft het zin? Ik zit nu zelfs deze testen met die van mijn vorige zwangerschap te vergelijken, al weet ik dat die echt heel anders waren en dat dat ws. niks zegt. ;)

Attached Files:

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,158
    33
    48
    uhmm ik testte toen mijn ongesteldheid maar niet kwam.. Was achteraf ergens voor of precies op nod.. Heeel licht streepje met zwanger en kids.. Dag er na moest ik van vriend andere testen halen.. Toen de etos 2v10 gehaald.. Weer n heel licht streepje dus hij geloofde het nog niet :p CB met weken indicator gedaan.. En toen de maandag er op nog de laatste etos test.. Verder geen testen meer gedaan :) Was toen die maandag iets van 4w5d ofzo. Toen knalde hij ook goed ;)

3. mamalap

mamalap Niet meer actief

Die laatste is al behoorlijk donker dus ik denk dat het weinig zin heeft om door te testen. ;)

4. meissie83

meissie83 Bekend lid

Nov 30, 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Ik zeg stoppen met testen.

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Stoppen met testen.
    Even heel rationeel: wat heb je eraan?
    Het grote nadeel van door blijven testen is dat het je erg onzeker kan maken (is het streepje wel donker genoeg, loopt het goed op, etc).
    En voordelen zijn er eigenlijk niet echt, tenzij je voortdurend knallers test, dan heb je een soort dagelijkse bevestiging.
    Maar als het niet goed zit en het misgaat heb je er verder niets aan als je je al weken daarvoor zorgen maakte omdat het testje licht bleef. Goedbeschouwd zit je dan alleen maar langer in zak en as, en het verandert niets aan de uitkomst.

Ik doe in ieder geval geen test meer. Ja, misschien MvM, als ik de moed heb verzameld om me ervoor op te durven geven.
    verder niet. Geen digitale, geen streepjes, niets.
    Ik had op 18 dpo een mooie teststreep, en ik denk dat ik alleen maar onzeker kan worden door meer testen!

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Ja, je hebt helemaal gelijk natuurlijk Emily. Ik heb nog 1 testje liggen, ga iig geen nieuwe meer kopen, maar misschien dat ik Clearblue nog doe over een paar dagen (heb ik vorige keren ook steeds gedaan).

Het verandert niks aan de uitkomst, het is puur een soort controlefreak neiging van mij :$ (zo dom...)

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ik snap je wel hoor :D. Maar je krijgt natuurlijk niet meer controle door het testen. Je hebt er sowieso allemaal geen invloed op. Het enige wat je kan doen is gezond leven, dan zal het daar niet aan liggen, en verder gewoon hopen op het beste...

8. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Ik was ook zo, had nog wat testen 'over' en heb ook doorgetest, bij de eerste echo zagen we een lege vruchtzak. Testen bleven knal positief maar helaas geen vruchtje. Voelde me zo voor de gek gehouden. Bij een volgende zwangerschap zal ik niet doortesten.

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Als je eenmaal na je nod bent en positief hebt getest, heeft doortesten geen zin.

Reden: HCG blijft een tijd in je lijf zitten en als er bijvoorbeeld iets is misgegaan, geeft de test dus nog steeds zwanger aan omdat het hormoon er nog een tijdje in zit.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Deze knallen. Lekker stoppen met testen dus!

Ik had meerdere testen gedaan tot ik een knaltest had. (Leuk om te zien :) )

11. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Hier ongeveer zo'n 10 dagen getest. Een paar dagen voor NOD begonnen, en toen zo'n beetje de eerste week na NOD, totdat ik een echte dikke vette knaller had. Toen ook meteen gestopt, omdat ik wist dat een lichter streepje me erg onzeker zou maken. Wilde alleen wel weten of het streepje opliep, gezien mijn eerdere vroege mk waarbij de streepjes licht bleven.
    Eigenlijk dit keer na de knaller ook helemaal geen behoefte meer gehad om te testen, en zeker na de goede echo (6.4) ook niet meer.
    Als jouw streepjes nou nog heel licht waren, zou ik zeggen nog even doortesten tot ze wat donkerder zijn. Maar je streepjes zijn al vrij donker, dus in dit geval zeg ik stop maar lekker met testen ;) want welk resultaat je nu ook nog krijgt, het zegt niks over het verloop.

12. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

Mar 5, 2014
    1,187
    3
    38
    Het heeft geen zin om door te testen. Je brengt jezelf alleen maar in verwarring.

Ik kon mijn zwangerschap niet geloven. Heb vele testen gedaan... Echt veel haha. Toen was ik 7 weken, was nog altijd wezen testen. Totdat de testen lichter werden. Onzeker dat ik was!
    Wat bleek: op een gegeven moment kan de test de hoeveelheid HCG niet meer aan, waar de test lichter van werd.

13. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Ik had 19dpo pas dat de teststreep even donker was als de controlestreep met kruidvat!

14. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Ja, ik had dat bij mijn vorige zwangerschap ook donkerder dan controlestreep met 5w2d, maar tussen dat en 16 dpo heb ik toen niet getest (ik had toen niet zo'n testdrang als nu). Het komt misschien ook omdat ik nauwelijks kan geloven dat ik nu al zwanger ben, ronde 0 want we zouden er per juni voor gaan en mijn man was ziek bij mijn ei. Mijn ei moet dus wel later geweest zijn dan ik dacht of hij heeft soldaten met een heeeeeeel lange adem (ik heb toevallig onthouden wanneer we wel helemaal iets hebben gedaan, wel 2 keer die maand).

Nu was ik van R en V ook snel zwanger (3e en 2e ronde), maar toch, ik ben nu lichter (laag bmi, zat lang onder de 18 en was net wat aan het aankomen), had pas net weer 1 cyclus (geef nog bv aan de jongste).

Wat jullie ook zeggen, het zegt gewoon niks. Het kan goed gaan of niet. Argh. Ik was vergeten dat die eerste weken zo eng zijn.

15. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Het heeft geen zin. Mijn testen liepen op, knaltesten gehad en zelfs op de dag dat ik een knaltest had zette mijn miskraam door dus ja... Het zegt dus echt niks of het wel of niet goed zit

Share This Page