cyclus banner

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Smiley23, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley23

Smiley23 Actief lid

9 aug 2014
    232
    55
    28
    Vrouw
    Zuidholland
    Even een vraagje.. als je een cyclus heb van 32 dagen is je eisprong toch op dag 16 vd cyclus? Waarom geeft mijn banner aan dat ik nog 10 dagen moet wachten tot eisprong terwijl ik al op dag 9 zit van cyclus. .
    Misschien een domme vraag maar ik vat hem even niet haha.

2. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Met een cyclus van 28 reken ze 14 dagen.. dus met 32 zullen er wel 4 dagen bij komen dat 18 dagen maakt. Dan heb ik het over vruchtbare dagen.. ieder geval is dit maar een indicatie zo'n banner bij bijna niemand klopt dat precies. Tenminste bij mij niet en als ik het soms zo lees bij vele niet hihi ding gaat uit van een standaard cyclus

3. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    Je eisprong zit niet perse in het midden van je cyclus maar vaak wel 14 dagen voor je volgende menstruatie (je luteale fase) dus bij de banners wordt uitgegaan van een eisprong 14 dagen voor NOD

4. esther984

esther984 Lid

14 jul 2014
    59
    0
    0
    werk als postbezorgster
    Volgens mijn banner zou ik dinsdag mijn eisprong hebben maar de ovulatietesten bleven blanco dus. we doen het net als de vorige 2x op de gok. toen was het beide keren in de 1e ronde gelijk raak

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Banner, apps en calculators geven slechts een indicatie van je vruchtbare periode en eisprong. Zij gaan uit van een gemiddelde. Ze kunnen niet specifiek in jouw lichaam kijken.In tegenstelling tot ovulatietesten welke gebruik maken van je urine en daardoor dus veel nauwkeuriger zijn in het bepalen van je eisprong.

Bij een cyclus van 32 dagen kun je je eisprong verwachten tussen dag 14 en dag 22 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.
    Je hebt bovendien vaak niet elke cyclus op dezelfde dag je eisprong. Je luteale fase kan wisselen per cyclus. Zo kun je de ene cyclus een luteale fase hebben van 13 dagen en je eisprong dus op dag 19, terwijl je de andere cyclus ern luteale fase kunt hebben van 11 dagen en dus je eisprong op dag 21.

6. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Best interessant om allemaal te weten. Wanneer je ovulatie is enz.
    Maar wij "klussen" gewoon heel vaak ;)
    je zou toch zeggen dat het dan een keer raak moet zijn (mits alles gezond is natuurlijk) :)

7. Smiley23

Smiley23 Actief lid

9 aug 2014
    232
    55
    28
    Vrouw
    Zuidholland
    Oké ik snap het. .
    Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina