Hi dames, Vanmiddag heb ik, zoals elke middag, een ovulatietest gedaan. Vanaf deze ronde gebruik ik de Z&K dipsticks ipv de Z&K cassetes die ik hiervoor gebruikte. De afgelopen dagen mijn cassetes nog opgemaakt en vanaf vandaag wilde ik met de dipsticks starten. Ik had nog 1 cassette liggen en besloot beide maar te gebruiken om te zien of er een verschil in het resultaat zou zitten. En inderdaad: beide testen zijn met dezelfde urine gedaan maar er is een flink verschil!! De cassete is fors donkerder. Beide testen zijn nog niet positief, maar van de cassette ben ik gewend dat na een test als deze na 1 a 2 dagen een positieve komt. De dipstick lijkt daar nog erg ver vandaan te zijn. Heb ik de dipstick misschien niet lang genoeg 'gedipt'? Of kan er echt zo'n verschil tussen verschillende soorten testen zitten?
Volgens mij is de cassette gewoon gevoeliger. Beide testen zijn negatief m.i want teststreep is licgter dan controlestreep
Als de cassette een gevoeligheid van 20ug/l heeft en die andere een gevoeligheid van 30ug/l dan is het niet gek dat het verschilt in duidelijkheid. Even uitzoeken of beide testen even gevoelig zijn of niet.
Kan het helaas op de site van zwanger&kids niet vinden en ben zo snugger geweest alle bijsluiters weg te gooien Ik ga er dan inderdaad maar vanuit dat de een gevoeliger is dan de ander. Kan dus niet komen door te kort 'gedipt' te hebben met de dipstick? Nooit eerder dipsticks gebruikt en kan ook daar niets over vinden...
Ah zo! Even gecheckt, maar nee staat niet op de verpakking van de dipsticks. Verpakking van de cassettes heb ik niet meer, laatste is vanmiddag weggegooid.