13 dagen overtijd

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Blondine92, Feb 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blondine92

Feb 11, 2014
    11
    0
    0
    Drenthe
    #1 Blondine92, Feb 11, 2014
    Last edited: Feb 11, 2014
    Hallo, ik ben nieuw hier.
    Ik ben sinds augustus 2012 gestopt met de pil en mijn menstruatie kwam vrij normaal op gang.
    Nu ben ik vorige maand ongeveer een week overtijd geweest en een hoop testen gedaan maar toch ongi geworden.
    Nu ben ik vandaag 13 dagen overtijd en heb nu 2 testen gedaan die allebei negatief zijn.:(
    Verder heb ik ook niet echt last van kwaaltjes alleen dat mijn tepels vrij snel hard worden en enorm last van de buik en de darmen (normaal kan ik vrij moeilijk naar de wc)
    Mijn buik voelt dan ook erg hard en opgeblazen aan.
    Afgelopen vrijdag bij de HA geweest omdat ik enorm verkouden was en of ik neusspray ed mocht gebruiken.
    Gisteravond wel een enorme vreetbui gehad die ik normaal nooit heb. Had eerst zin in chocolade maar die smaakte niet zoals normaal, thuis een appel en daarna chips. en zo ineens zin in kip uit de frituur.:p
    Wil straks nog een test halen en die morgen ochtend doen en anders vrijdag naar de HA.
    Ik weet niet wat ik moet denken, ben enorm onzeker en word gek van het niet weten.
    Iemand tips of ervaring in deze situatie?

2. Anoliesje

Anoliesje Lid

Feb 6, 2014
    79
    0
    0
    Poeh wat vervelend! Kan het niet zo zijn dat je een wisselende cyclus hebt? Dus bv. de ene keer 28 dagen, dan 40 en dan weer 35 (dat heb ik nl.). 13 dagen overtijd is wel lang. Gewoon naar de ha gaan zou ik zeggen en misschien zekerheid met een bloedtest?! Succes iig!

3. Blondine92

Feb 11, 2014
    11
    0
    0
    Drenthe
    Dank je voor je reactie.
    Nadat ik gestopt ben met de pil had ik al vrij snel een regelmatige cyclus. en sinds vorige maand ben ik 1x overtijd geweest maar niet zolang als nu. toen ik vrijdag bij de ha was zei ze dat ik deze week nog een test moest doen en anders ging ze met me zoeken hoe het zou kunnen komen maar ik word gek van de onzekerheid haha.
    Het is idd erg lang en voel me er niet fijn bij omdat je niet weet waar je aan toe bent.
    Ik denk dat er idd wel een bloedtest moet gaan komen, ik wil morgenochtend nog een testje doen en anders bel ik de ha maar.

dank je

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zou je je cycluslengtes na pilstop even kunnen vermelden?
    En die 13 dagen overtijd...is dat gebaseerd op een 28-dagencylus of waar is dat op gebaseerd?

Je was de vorige maand een week overtijd. Ook gebaseerd op een standaardcyclus van 28 dagen?

En die 13 dagen overtijd....is dat gebaseerd op de langste cyclus die je tot nu toe had? (Dus ook 13 dagen langer dan je vorige cyclus)?

5. Blondine92

Feb 11, 2014
    11
    0
    0
    Drenthe
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik na mijn pil stop het niet allemaal precies heb genoteerd maar ik zat wel elke x rond de 28 dagen, ik was steeds gelijk met mijn moeder ongi haha.

Maar toen ik rond 25 dec ongi moest worden en mijn moeder vroeg zei ze het al een week geleden was. toen ben ik op 1 januari dit jaar ongi geworden. en dus ongeveer een week telaat.
    Maar ja nu moest ik 29 januari weer worden (ik moet zeggen wij zijn wel heel erg actief met klussen de laatste tijd) maar tot op heden helemaal niks.
    Vanaf 29 januari ben ik nu 13 dagen overtijd.

6. Blondine92

Feb 11, 2014
    11
    0
    0
    Drenthe
    Als ik het zo even goed terug kijk was zij rond de 15 dec ongi en een paar dagen later kwam ik er dus achter dat ik overtijd was en dat was in totaal iets meer dan 2 week en toen werd ik toch ongi.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je bent dus de laatste drie cyclussen overtijd geweest? Dan heb je gewoon langere cyclussen gehad, sorry. En ben je dus gewoon wat onregelmatig ongesteld. Net als wat Anoliesje zegt.
    Je moet altijd tellen vanaf je langste cyclus.

Als die dus in december bijvoorbeeld 35 dagen was, dan houd je daar bij je volgende cyclus rekening mee en tel je dus tot 35 dagen ipv 28 dagen.

Je bent in augustus gestopt met de pil. Daarna "vrij regelmatig" zoals je zegt. Het kan wel tot een jaar na pilstop duren voordat je cyclus helemaal regelmatig is.

Ook kun je eerst een paar maanden keurig een cyclus van 28 dagen hebben waarna je cyclus opeens op hol slaat. Wat jou dus nu gebeurt. Kan allemaal nog komen door die rothormonen van de pil.

8. Blondine92

Feb 11, 2014
    11
    0
    0
    Drenthe
    Oke dank je wel.
    Ik ben blij dat het nu gewoon uitgelegd word want de ha zei anders namelijk. Ik moet er nu gewoon vanuit gaan dat het nog steeds door de pil komt en nu onregelmatige cyclussen heb daardoor.

Ik ben een heel stuk rustiger nu heel erg bedankt!!

Share This Page