Tv aan en uit zetten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fleur1, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    wij hebben alles via de versterker van de radio, en die zit in een kastje waar hij niet bij kan, dus aan het knopje zitten heeft hier weinig nut :D lang leve techneut papa :) maar lars pikt steeds de cds uit het rek. nou weet ie volgens mij dondersgoed wat nee is, want als hij iets van tafel wil pikken en ik zeg NEE DAT MAG NIET blijft ie er wel vanaf, maar bij de 2e waarschuwing zeg ik dat hij anders in de box moet, en dat doe ik dan ook. bij gebrek aan box kan je hem misschien in de kinderstoel zetten en hem dan even negeren. werkt hier meestal wel goed. na ong 5 minuten vraag ik of hij weer lief is, en dan zegt hij altijd ja, want hij zegt alleen nog maar ja ( en papa, mama en die :)) en dan zet ik hem in zijn speelhoekje, en meestal is het dan wel weer goed

2. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    mijn dochterjte is net zo oud
    en bij haar helpt het dus wel als ze na drie keer gewaarschuuwd te hebben om aar een tikje te geven
    en voor haar leeftijd weet ze echt wel wat ze wel en iet mag hoor..
    en nu al "sstraf"geven vind ik niet dat dat al werken kan heeft ze nog niet echt in de gaten denk ik
    maar als je nu toch nog eigenlijk alles gaan laat vraag ik me af wanneer je dan op het punt komt dat je begint van wat wel en niet mag?

3. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    hier dus precies hetzelfde, en zoals ik al eerder zei, ik denk dat je niet teveel "regeltjes" moet hebben, want dan wordt het te veel voor zo'n kleintje

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    De stekker uit het stopkontakt schijnt heel goed te werken. na vanmorgen heeft hij er de hele dag niet meer naar om gekeken morgen nog 1 dagje vol houden door de stekker der uit hopelijk blijft hij er zondag vanaf want mis het wel TMF op de achtergrond

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Een tikje lijkt onschuldig, maar als men met 1 jaar al "tikjes" begint uit te delen voor iets wat de meeste kinderen nog niet eens echt kunnen beseffen, waar eindigt het dan? Ik bedoel het niet persoonlijk want ik ken je verder niet, maar in het algemeen vind ik het zorgwekkend als het normaal zou zijn als je een kindje van net 1 jaar al zogenaamde corrigerende tikken uitdeelt. Ik blijf erbij dat een tik uitdelen een teken van zwakte is, je kan het met je mond/geduld toch zeker ook wel af tegen een kindje dat (meestal) nog niet eens kan lopen? Wie heeft dan eigenlijk de controle, het kind, want die heeft je als ouder zover gekregen dat je zover gaat om een lichamelijk te corrigeren.
    Het is niet mijn bedoeling om dit topic nu te verdraaien naar een topic over wel en niet een tik maar ik vind dat het wel ff gezegd mag worden, 1 jaar :confused: zo jong al! dan denk ik bij mezelf wacht maar wat ze allemaal wel niet doen als ze 4 of 7 of 10 jaar zijn, hoe ga je dat oplossen dan?
    Iedereen heeft het erover ,"een kind kan het wel leren" en "moet het maar leren wat wel en niet mag", ik vind dan ook dat men als (nieuwbakken) ouders ook maar moeten leren zich in te houden en andere oplossingen zoeken. Wees creatief!

6. bth

bth Nieuw lid

13 feb 2008
    4
    0
    0
    Ben ik mee eens!
    Iedereen is druk met de lichamelijke ontwikkeling, maar een kind maakt ook een geestelijke ontwikkeling door. En het is op 1 jarige leeftijd nog niet in staat om te beseffen dat het iets fout doet. Natuurlijk zal het reageren op een tik, maar dat is angst ipv begrijpen waar het nu eigenlijk om draait. Dus pas het corrigeren van ongewenst gedrag aan op de ontwikkelingsniveau waar het kind zich op dat moment bevind!

7. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Bij Myrthe is het tv-knopje tussen 19u en 20u plots veel interessanter. We zijn dan moe en willen in de zetel hangen. Dan gaat zij hem afzetten. Bij haar is het duidelijk de vraag om met haar te spelen. En dan valt mijn frank: ach, mn meisje toch...

Misschien kan dit een antwoord zijn. Minder tv, meer spelen.

Liefs
    kitty

8. yara06

yara06 Actief lid

10 mrt 2007
    119
    0
    0
    MEE EENS!

Deel Deze Pagina