Oh, ik vind het heerlijk, die stilte en rust. Ik zet alleen een muziek voor mijn dochter op, 1 keer per dag, of soms 2 of 3 keer per dag, gewoon een paar minuutjes, maar niet via de tv.. Ik ben geluid snel zat en kan er niet goed tegen. Tv al helemaal niet, vermoeiend vind ik dat haha
Continu geluid aan lijkt me gewoon niet goed. Niet voor ons en zeker niet voor kinderen. Ook komt er van tv straling af waar nog veel onderzoek naar moet worden gedaan, maar het lijkt me de hele dag niet gezond. Wij hebben geen tv en ik mis het totaal niet. Als ik iets wil zien kijk ik via de computer en als ik nieuws wil horen of muziek zet ik lekker de radio aan. Vroeger wel tv gehad en je zinkt toch een soort van weg, je kijkt naar programma's die je eigenlijk niet boeien maar toch blijf je kijken en dan is zo je hele avond weg..blegh.
Hier staat ie ook de hele dag aan, kan echt niet zonder... Kinderen kijken ook erg veel tv hier, cartoon network, zeppelin en ook soms dingen die ik kijk. Zelfs als ik naar bed ga staat de tv daar gerust tot 4u in de nacht aan. Ja ze kijken veel tv, maar spelen ook. Spraak en andere ontwikkeling gaat super. Ok ze kunnen echt in de tv zitten , maar ik zit er nie mee. Allemaal tv freaks hier en boeit me nie wat anderen ervan vinden. Kids ontwikkelen perfect dus geen negatief effect...als ze wakker worden doet de oudste s eerste de tv aan... Tjah hoort bij ons leven, weten nie beter. Op cartoon ook vecht tekenfilms en ja ze spelen t na met pistolen en zwaard en veel stoeien, zie t gewoon als spel... Wat een slechte mama hahaha... Ieder zijn ding
"Bijna een kwart van de jongens en 1 op zeven meisjes heeft het moeilijk met spraak omdat de televisie in hun huis voortdurend aan staat. Daardoor hebben de kinderen het moeilijk om de volwassenen in hun buurt te begrijpen. Dat blijkt uit een Brits onderzoek." Steeds meer kinderen met spraakproblemen door luide televisie | Nieuws | http://www.logopedie.nl/
Beetje vaag artikel... Ik durf te beweren dat maarliefst 90% van die kinderen onder een dekbed slaapt. Conclusie: een dekbed veroorzaakt spraakproblemen...
Tja, ik weet het niet. Wij hebben het tv-kijken van jongs af aan bewust redelijk beperkt gehouden. De eerste 1,5 jaar stond het ding sowieso nauwelijks aan als onze zoon beneden was. (Soms als ik alleen thuis was en uitgebreid naar de wc moest. Onze hal en toilet zijn erg koud, dus 's winters was meenemen geen optie. Dus dan zette ik hem in de box voor de tv met de Teletubbies of baby-tv.) Nu kijkt hij alleen een half uurtje tv als er wordt gekookt. Wij hebben een kind dat onmiddellijk in een passieve zombie verandert zodra de tv aangaat. Je kunt dan echt geen gesprek meer met hem voeren. Zelfs op de meest simpele vraag krijg je geen antwoord meer. Dus wie weet hebben wij het wel helemaal fout gedaan met onze 'verantwoorde' aanpak.(Overigens heeft hij wel een waanzinnige woordenschat in twee talen, met dank aan Dora en Diego .) En collega van me heeft al zo'n beetje vanaf de eerste week vrijwel constant de tv aan. Eerst op baby-tv en nu vaak NickJr geloof ik. Haar zoontje interesseert het geen bal, hij kijkt er maar zelden naar. Af en toe zijn er programma's waarvoor hij even zijn speelgoed laat staan. Maar in tegenstelling tot onze zoon, blijft hij wel 'aanspreekbaar' en speelt hij gewoon verder als het programma is afgelopen. Of hij komt gewoon eten. (Dat kan bij ons wel eens een drama worden, omdat de tv dan uit moet.) Overigens hebben beide jongetjes een vrij grote woordenschat voor hun leeftijd, spreken ze in mooie zinnen en ze spreken allebei ook duidelijk genoeg om voor vreemden verstaanbaar te zijn. (de mijne is 2,5 en die van haar 2) Dus wat dat betreft lijkt bij deze twee kinderen het al dan niet aan hebben van de tv niet veel uit te maken. (Maar twee kinderen zijn natuurlijk niet representatief.)
De eerste maand heedt zoontje hier ook gezellig in de box geslapen, dwars door alle herrie heen. Tenminste... Zo leek het. Totdat hij 's avonds begon met urenlang huilen. Toen we onder andere hem boven te slapen legden, was het huilen zo goed als meteen over. Mijn gevoel zegt me dat die prikkels toch meer met hem deden dan ik kon vermoeden. Vandaar dit topic. Hoe denken jullie dan over radio/ muziek aan de hele dag? (Op bescheiden volume)
Ik heb ook de tv de hele dag aan, wel op geschikte programmas voor mijn peuter. Kijk dus geen soaps e.d. Ons dochtertje wordt twee talig opgevoed en omdat mijn (engelse) man vaak voor zijn werk voor weken van huis is heb ik altijd de engelse tv opstaan. Ik ben juist van mening dat mijn dochter een hele grote woordenschat heeft door de kinderprogrammas die zij kijkt zowel in het nederlands, wat ik altijd met haar spreek, als in het engels.
Tja, toch 'leert' onze zoon erg veel van de tv. Nu staat hij bij ons dus niet veel aan (half uurtje per dag waar hij bij is.) En dan kijkt en luistert hij ook echt alleen maar naar de tv. Dus misschien dat dit het verschil is. Het is voor hem geen achtergrondgeluid. (Op dat moment zijn z'n ouders eerder een storend achtergrondgeluid ) Maar in zijn geval gaat de stelling dat onze hersenen geen spraak kunnen leren van een machine absoluut niet op. Vanochtend kreeg ik biologieles van hem, hij wilde me even vertellen dat vlinders nectar drinken uit bloemen. (Met dank aan "Go Diego Go") En een andere keer zaten we op de fiets en heeft hij het ineens over een achthoek (stopbord, met dank aan "Umizoomi") Dat soort woorden leert hij echt niet van ons hoor. Dus daar speelt de tv dan toch echt een rol, die ik (als het gaat om de ontwikkeling van zijn woordenschat) zeker niet negatief wil noemen. Waarmee ik er trouwens niet voor pleit om alleen maar tv te kijken hoor. Onze zoon leert nog altijd meer woorden van praten met ons, dingen bekijken tijdens het wandelen, boekjes voorlezen en praatplaten bekijken enzovoorts. Maar de invloed van tv hoeft echt niet altijd negatief te zijn.
Hier staat heel de dag de radio aan, gezellig een muziekje erbij is fijn. Maar de tv, staat hier niet veel aan. 's morgens kijkt onze dochter even tv, zodat ik haar haren goed kan doen. Dan blijft ze goed stil zitten. Of in het weekend mag ze tv bij ons op bed kijken, zodat wij nog even lekker wakker kunnen worden, maar de laatste tijd houdt ze dit maar een kwartiertje vol. En 's avonds voor het slapen gaan mag ze nog een halfuurtje tv kijken en dan kijkt ze het liefst nick jr. En soms als het echt heel slecht weer is of zo kijken we 's middags een filmpje. Ik vind het niet nodig dat hier heel de dag de tv aan staat. Maar ieder zo zijn eigen ding hoor, ik zou niet weten of dat het nu echt heel slecht is, maar voor onze dochter is het niets en zou ze heel de dag tv zitten kijken.
Vanaf Beer dr is ben ik daar dus mee gestopt, want hier was dat dus ook zo! Hier gaat ie naar t middag eten even aan, dan kan mama de vaatwasser inruimen zonder dat Beer in t bestekmandje zit te rammelen. En dan gaat ie voor zn avondeten weer even aan, Sesamstraat kijken,eten, en dan is papa weer thuis, en gaat ie daar weer mee spelen.
Hier staat ie meer uit dan aan. Ik zet hem pas aan na 16:30, vaak rond kooktijd. Vind het gewoon niet nodig. Met eten gaat ie uit. Ze is een enorme tv liefhebster en zit met open mond zo uren te staren als het zou kunnen. Sochtends kijken we vaak samen in bed een kwartiertje. Ik heb liever dat ze zich concentreerd op haar speelgoed. Als de tv aanstaat is ze constant afgeleid. Vanmiddag keek mijn man voetbal en dan zit ze ook meer naar de tv te staren dan dat ze lekker gaat spelen. De radio staat wel regelmatig aan. Maar vind het soms zooo heerlijk die stilte!
Hier staat de tv ook regelmatig aan. Dat komt ook wel omdat ik hier met kinderen van verschillende leeftijden zit. Als de één wat heeft gezien wil de ander ook wel eens wat kijken wat ze zelf leuk vinden en even geen spongebob dus. Verder kijken de jongsten dus ook wel eens mee naar prohgramma's die niet voo rhun leeftijd zijn, jammer dan. Mijn zoontje van 3 kijkt ook regelmatig filmpjes op de laptop of gaat met de Wii. Zet m ook regelmatig uit of stuur de ene helft van de kids naar boven of beneden om daar wat te gaan kijken zodat de jongsten kunnen spelen.
Leuk topic. Herinnerde me daardoor een onderzoek wat ging over tv als achtergrond en de invloed op de ontwikkeling van kinderen. Heb ook een interview daarover gehoord. Klonk zeer aannemelijk. Hier een persbericht daarover. Televisie op achtergrond schadelijk voor kinderen | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Persoonlijk: hier staat zelden de tv aan en dan alleen wordt er gericht gekeken naar een programma. Vind het onnodig en onrustig. Voordat Rune er was stond hij wel de hele dag aan trouwens.
Ik heb nog geen kinderen maar weet nu al de tv blijft uit. ( in ieder geval niet de hele dag aan)Kinderen horen te spelen met speelgoed of samen dingen doen, in ieder geval naar buiten gaan. Bij mijn zus gaat dit ook goed, in de ochtend eventjes aan zodat ze eff snel kan douchen en pas om 18.30u mag hij 15 minuten tv kijken en daarna tanden poetsen en naar bed. En als hij ziek is mag hij ook tv kijken maar dat begrijp ik wel,een ziek kind heeft geen zin om te spelen Of klink nou echt zo ouderwets?
Haha, ja een btje wel ja. Als ze ouder worden dan willen ze echt wel wat kijken hoor,..en nemen ze echt geen genoegen met 15 minuten. Ik vind t ook geen probleem. Zolang ik hier geen 4 te dikke kinderen op de bank heb liggen
Nee als ze ouder worden vind ik het wat anders maar dan nog, niet de hele dag Maar mijn 1e reactie was voornamelijk voor de leeftijd categorie van 1 tot 5 jaar
hier bijna niet aan. 's ochtends mag ze ff 10 minuten op ons bed youtube-muziek clips kijken (k3...) dan kan ik me ff aankleden, was verzamelen enz. Daarna blijft ie eigenlijk de hele dag uit. Heel soms als het echt slevht weer is doe ik hem 's middags wel ff aan. En tijdens het eten koken staat ie aan, is voor haar een goede afleiding om niet in de keuken te komen. Maar alleen nick jr ( dora en diego), zappelin of wat muziek. Wel hebben we vaak ff de radio aan. Vooral de k3 cd's zijn erg favo, want dan kan ze dansen.
In de ochtend mogen ze van mij even Ned3 kijken... En smiddags misschien een aflevering van Nijntje.. Maar voor de rest staat hier de tv uit... Als hij al aan staat dan is het overdag animal planet, of vanaf 8 uur als de kinderen op bed liggen