Hier neefje van 6 maanden al helemaal gefascineerd voor de tv. Als hij vervelend is zetten ze youtube filmpjes op en dan is hij stil. Hij gaat helemaal "dansen" als je de tv aan zet met muziek of dora ofzo. Zou niet mijn keuze zijn trouwens.
Hier iemand die zelf echt niet van tv kijken houdt. Ik kijk een paar dingen op tv en daar buiten zet ik 'm uit. Ik vind het vooral storend als achtergrond geluid (maar goed, ben ook een beetje slechthorend aan één kant en dat is een geluidsbron al snel storend). De kinderen mogen hier vanaf 17:00 tv kijken (tot 18:00 want dan gaan we eten) en 's ochtends soms even (maar alleen bij erg slecht weer). Dochter is een echte fan (net als haar vader) Zoon vindt het leuk om één ding te kijken maar is daarna ook snel weer met iets anders bezig. @Umm.. hier een oudste kind wat soms als baby wel voor de tv gezeten heeft. Hij was de hele tijd heel druk en om af en toe een momentje rust voor iedereen in te bouwen, ging hij dan in zijn wippertje Teletubbies kijken. Vond hij erg mooi. Een minuut of 10 en dat was het dan wel. Toen hij ging tijgeren e.d. ging de tv zelden meer aan, hij keek toch niet. Ik vind trouwens dat er ongelofelijk weinig leuks op tv is... voor volwassenen maar ook voor kinderen dus worden hier voornamelijk DVD's gekeken.
Tv hele dag aan of heel de dag stil is huis, dat zit nog een aardig verschil tussen toch? Sorry hoor, maar echt geen idee dat er zoiets bestaat als een radio? Zo'n ding waar ook muziek uit komt, en zelfs nieuws, weerberichten en fileinformatie.. Ik neem ook aan dat ieder mens wel kan bedenken dat het voor geen enkel kind, ongeacht leeftijd, goed is dat de tv HEEL de dag aanstaat..
Ik! Ik! Ik weet het! Mag ik het zeggen??? Dat was toen er op woensdagmiddag tot vier uur gewoon een testbeeld te zien was. We zaten om vijf voor vier al wel klaar en naar 'de klok' te staren, voordat de smurfen begonnen! Djiezus... ik wordt oud!
Hier ben ik opgegroeid met de hele dag de tv aan, hele weekend zaten mijn ouders en broers sport en ik weet niet wat te kijken op tv. Oh echt erg, vooral in de zomer die Tour de France.... ik heb hier zelf zo'n vreselijke hekel aan gekregen, hier dus zeker niet de hele dag de tv aan. 's Ochtends kijkt mijn dochter wel wat programma's op Zappelin, maar als er niks leuks op is en niemand kijkt gaat ie dus ook uit. Overigens denk ik niet dat het kwaad kan hoor, mits je ook andere leuke dingen met je kindje onderneemt.
hier ook gewoon lekker de hele dag de tv aan, als we wakker worden gaat hij aan en als we gaan slapen weer uit. tenminste een beetje leven op de achtergrond.
Jazeker.. die heb ik ook nog ergens... als onderdeel van mijn digitale TV-pakket. Dan sjoelt er zo'n Ziggo-logotje over het scherm... Dezelfde muziek als wat ik normaal gesproken op heb staan op mijn muziekzenders, maar dan zonder poppetje en microfoon. (Als ik een cd-tje op zou zetten, zou dat waarschijnlijk rock/metal worden... lijkt me ook niet altijd even geschikt voor KatBeeb.) Grof gezegd onderscheiden we dus drie hoofdzaken: 1. Gericht TV kijken 2. TV-beeld + geluid 3. GBeluid Wat zou storender zijn voor kleine kinderen, het flikkerende beeld of de constante aanwezigheid van geluid? Daar probeer ik mijn vinger op te leggen. Moet ik mezelf aanwennen om overdag de radio op te zetten, of is dat lood om oud ijzer? Hoe dan ook: nu ik eenmaal probeer toch na al die jaren in de rol van 'verantwoorde opvoeder' te komen, wil ik er wel bewust mee om gaan. Mooi voorbeeld van hoe ik het ook zou willen, maar waarvan ik bang ben dat mijn gemakzucht me in de weg staat: Ik was op bezoek bij een vriendin, haar zoontje (8 jaar) komt vragen of de tv aan mag omdat hij zich verveelt. Vriendin zegt 'straks, tijdens het koken mag je eventjes tv kijken.' Ik verwachtte gegil en gekrijs (zoals ik dat zie in sommige gezinnen - waar de TV dus de hele dag op vol volume aan staat), maar tot mijn verbazing zegt het jochie: 'Owja, dat is waar ook... als ik me verveel, dan moet ik juist GEEN tv kijken, want dan ga ik me nóg meer vervelen, hè? Ik ga wel buiten spelen.' Respect!
Niet alles gelezen. Hier ook de heledag de tv aan, idd radio of muziekzenders. De oudste speelt gewoon hoor en heel soms als er een leuk nummer voorbij komt kijkt ze even of gaat dansen. Als ze echt heel erg afgeleid zou worden door de tv zou ik hem uit zetten...dat is dus niet het geval. En wat een onzin om te zeggen ga lekker eendjes voeren of naar de kinderboerderij, wie zegt dat ze dat niet doet!
Ach... het scheelt dat ik in mijn openingspost al heb gezegd dat ik niet constant TV kijk, maar dat deze slechts aanstaat als decoratieve verjaging van de stilte.
Wat een heerlijke vooroordelen weer zeg, als je de hele dag tv aan hebt staan moet je maar eendjes gaan voeren ofzo Mijn hemel zeg, omdat hier de TV de hele dag aan staat wilt dat niet zeggen dat we nooit buiten komen, kom op zeg. Zodra het kan zijn wij buiten en zodra wij gewoon thuis zijn staat lekker de TV aan, so what?
Mijn zoontje is pas geleden ziek geweest. Hij lag idd wat langer in bed, maar overdag toch voornamelijk op de bank en dan mocht ie wat meer televisie kijken.
Hier staat de tv ook de hele dag aan de kids vinden het leuk ik zet dan meestal disney junior of babytv aan. Als ze het zat zijn gaan ze zelf naar hun kamer om lekker te spelen of nemen het speelgoed mee naar de woonkamer en gaan we lekker samen spelen. Als niemand tv kijkt zet ik muziek zender op en gaan we samen dansen of spelen. Ik kijk mijn eige programmas savonds pas als de kids op bed ligge om 19:00
Toen ik thuis was met zwangerschapsverlof stond de tv ook veel aan als "levend" schilderij.. Toen mijn zoontje ouder werd deed ik hem meer uit om met hem te spelen. Nu mag hij 's ochtends (als we niet weg moeten) tekenfilmpjes kijken en 's middags staat hier de radio aan als we thuis zijn.
Yeh sure... lekker boven in je eigen bedje. Zonder mama om over je bolletje te aaien, tegen aan te hangen, kotsemmertjes te geven??? Nee joh, lekker bedje op de bank maken. Kunnen ze de hele dag een beetje hangenslapenhuilen. En als ze willen tv kijken. Juist als je ziek bent mag je dingen die normaal niet mogen. Hier is dat dus op de bank liggen, uit een rietjesbeker drinken, knijpfruitjes eten en lekker tv kijken..
Hier zelden aan soms s' middags of als er s' avonds visite is muziek zender aan en dan op stroombesparing zodat het beeld volledig uit is. Zo één hebben wij nu vind het echt ideaal. Verder denk ik gewoon proberen af te leren... je moet het toch zelf doen. Of een lijstje maken van wanneer is het nodig om de tv aan te hebben? Anders doe je toch via je computer muziek aanzetten? of een losse radio kopen met zo'n stekker eraan..?