Tv buiten

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 30 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Maar heel eerlijk of ik in de zomer de tv aan heb en de schuifpui achter open of een overkapping neem en daar een tv onder plaats maakt voor de buren echt niets meer uit. Dat staat dan 4 meter uit elkaar (maximaal) dus qua geluiden scheelt dat echt minimaal. En ik vind het inderdaad normaal dat leefgeluiden zoals een muziekje tot 10 uur in de avond kunnen binnen de toegestane geluidsniveaus. Ik vind stilte overdag in een woonwijk eigenlijk abnormaal. Ik hoop dat dus steeds meer mensen het normaal gaan vinden zodat minder mensen gaan klagen. Als ik later oud word en zo een zeur die gaat klagen over muziek van anderen mogen de kinderen me een spuitje geven.

2. GossipGirlxoxo

Waarom stoor jij je daaraan dan? Los van het geluid? Heb jij er last van dat een ander een scherm nodig lijkt te hebben?

zonnetje2015 en Butchke vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

Iedereen mag zijn mening hebben maar jij word erop gewezen dat jouw mening gebaseerd is op vooroordelen en in 9vd 10 gevallen dus blijkbaar niet klopt. En lees je eigen reactie eens terug, volgens mij ben jij geprikkeld. Misschien ook je scherm uitzetten waarop je op zp zit en lekker vroeg naar bed. Dan stoor je je morgen misschien wat minder onterecht aan anderen en baseer je je mening wat minder op vooroordelen

Jetje1, Relax en Butchke vinden dit leuk.
  4. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.926
    5.864
    113
    Kan ik me heel goed voorstellen. Voor kinderen, en voor jezelf natuurlijk, is zo'n tuin wel echt ideaal. Maar inderdaad het brengt ook onderhoud met zich mee. En als je Amsterdam eenmaal hebt verlaten wordt terugkeren met de huidige huizenprijzen waarschijnlijk zo goed als onmogelijk.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

Precies dat eigenlijk. Ik wil alleen weg en kopen als ik ons eigen huis niet hoef te verkopen voor een nieuwe hypotheek. Zodat we deze kunnen verhuren en altijd terug kunnen als we onze draai niet kunnen vinden en helemaal fijn voor later als de kinderen uit huis zijn we terug kunnen naar een kleiner en dan hypotheek vrij huis om te blijven zolang we oud zijn en zelfstandig kunnen wonen.

Butchke, Philou en Siepie85 vinden dit leuk.
  6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Even ongegeneerd geen idee of het nog meer waard wordt. Maar we hebben het huis voor 4,5 ton meer verkocht dan waarvoor we het ooit gekocht hebben. Hebben het in 2013 als nieuwbouw gekocht en het diepte van de crisis. Het is meer dan verdubbeld in z’n waarde.

We gaan in een dorpje wonen tussen Haarlem en Amsterdam in dus net ietsje verder weg van noord, meer aan de kant van Osdorp. Alleen m’n arme vriend gaat na 40 jaar zijn stad verlaten.
    Voor mij was het station een must zodat als de kids ouders zijn ze gewoon zo de stad in kunnen. Dat heb ik niet gehad dat was drama, m’n lieve ouders haalde me wel op. Maar gewoon kunnen gaan en staan waar je wil als puber is toch wel erg fijn!

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik kan alleen maar keihard om je lachen, ach, ach… volgens mij was jij degene die begon met gepikeerd reageren op mijn “ vooroordelen”
    Succes verder!

8. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.926
    5.864
    113
    Ja heb je helemaal gelijk in hoor! Je mag natuurlijk van je buren verwachten dat geluid van een tv of muziek zoveel mogelijk in de eigen tuin blijft.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik heb geen last van het geluid, woon midden in de randstad dus ik hou van geluid. Ik heb er dus geen last van. Maatschappelijk gezien vind ik het wel zorgwekkend dat er steeds meer plekken zijn waar schermen en prikkels zijn en dat stoort me inderdaad. Maar dat is een andere discussie. IK, lees mening, kan niet begrijpen dat mensen een tv in de tuin willen omdat ik die behoefte nooit zal hebben omdat de tuin een totaal andere functie voor mij heeft (nl ontspannen zonder dat soort prikkels) en omdat ik binnen al bijna nooit tv kijkt. Maar als mensen dat wel hebben, joh lekker doen

10. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    We gaan het denk ik nooit eens worden :), hoeft ook niet. Maar voor mij geldt hetzelfde: als het normaal wordt dat er continue klankofonie is, mogen de kinderen dat bij mij ook doen, daar zou ik echt horendol van worden. Hoewel ik er dan liever voor kies om toch naar een woonwijk te verhuizen waar stilte (en dan bedoel ik dus geen tv/muziek, de rest valt voor mij daar niet onder) wel normaal is. Maar misschien ben ik dan ook wel het type wat op de hei thuis hoort. Het lijkt me heerlijk, helaas is dat niet vanzelfsprekend.

11. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.926
    5.864
    113
    Las net je andere post en snap heel goed dat je Amsterdam niet zomaar wil verlaten. Dan zou zo’n constructie wel ideaal zijn. Maar denk met de huidige woningmarkt ook heel lastig. Misschien als je ergens in een uithoek gaat wonen, kan je ook naar hartenlust buiten tv kijken en muziek draaien:p.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wow wat een discussie om een tv in de tuin.

13. Butchke

Butchke Niet meer actief

Geheel insgelijks!
    Lees je eigen berichten incl. de reacties hierop nog maar eens terug.

14. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Maar.. als ik tv wil kijken en het is mooi weer, ga ik buiten tv kijken. Als ik een boek wil lezen en het is mooi weer, dan ga ik buiten een boek lezen.
    Wij kijken nu niet vaker tv dan voordat we een tv buiten hadden. Als we buiten geen tv zouden hebben, dan zou ik op het moment dat ik tv wil kijken naar binnen gaan. Onze schermtijd neemt dus niet toe met een tv buiten.
    Daarnaast staat de tv buiten niet elke dag en zeker niet de hele dag aan. Misschien 2 uurtjes ofzo. Nu wat vaker ivm het ek en straks Olympische spelen.

GossipGirlxoxo en Siepie85 vinden dit leuk.
  15. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Het begint vaak ergens he ;)
    Al aardig wat mensen hier die een tv in de tuin hebben.
    Zelf erger ik mij kapot aan mensen die harde muziek in de tuin draaien waardoor ik al zo geprikkeld en afgeleid raak dat ik geen normaal gesprek meer kan voeren met degene die tegenover mij zit. En dan heb ik het niet over een keertje harde muziek. Maar vrijwel standaard als het zonnetje schijnt.
    En naar ik het zo lees raakt nu de tv in zwang. Dus zo ontzettend gek is mijn gedachtengang niet ;);););););)

16. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Maar nu ben jij iemand die rekening houdt met het volume en je buren en die ook rekening wil houden met de buren wanneer ze aangeven last te ervaren.
    Ik denk dus dan ook niet dat deze discussie op jou van toepassing is.
    Ik denk dat de discussie vooral gaat over mensen die er ook geen moeite mee hebben om de muziek (vaker dan incidenteel) hard te zetten in de tuin en vinden dat dit allemaal normaal is. Die ook hun tv op een lekker comfortabel volume zetten zodat iedereen iedere avond verplicht mee moet genieten terwijl er genoeg buren zullen zijn die ook weleens voor hun rust in de tuin willen zitten.

17. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Als zo'n televisie iedere dag hard staat en je woont ernaast dan kan ik mij voorstellen dat je woongenot eronder lijdt. Tja...

18. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Toen ik de openings post las dacht ik al, hier komt vast een discussie over. Open ik zp een paar uur later en met 10 pagina's kon het ook niet anders :roflmao:.

Maar geen ervaring, lekker doen als je man daar gelukkig van wordt :thumup:

lovemy2kids en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Precies en dat is denk ik wat er wordt bedoeld. Zolang er geen overlast mee wordt veroorzaakt is er ook geen probleem tenslotte.

GossipGirlxoxo, Philou en Fuddey vinden dit leuk.
  20. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    We hebben een bn-er in de wijk…Rico Verhoeven….die heeft een entertainment gebeuren onder zijn overkapping. Binnen 6 mnd stond elk huis wat er direct naast stond in de verkoop :roflmao: Kan toeval zijn uiteraard :cool: Maar als wij voorbij wandelen met mooi weer, zijn wij blij dat hij onze buurman niet is. Het klinkt stik gezellig! Maar er naast wonen….mwa :|

Deel Deze Pagina