Tv buiten

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 30 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw

Dat vind ik nou zo lastig. Want hoe weet je nou zeker of de buren er geen last van hebben?
    Als buur klaag ik niet zo snel, omdat je toch naast elkaar woont en nog heel lang samen verder moet. En ik bij sommige buren ook niet goed kan inschatten hoe ze zullen reageren/of het juist niet erger gaat worden. Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit last heb van mijn buren. Ik vind dat een moeilijke stap.

Dan zou je natuurlijk kunnen zeggen dat dat mijn probleem is en ik assertiever moet zijn. Maar moet de 'brutale' dan maar altijd winnen? Als de buren nou netjes zouden vragen of er overlast is, is het natuurlijk een ander verhaal. Maar dat gebeurd niet eigenlijk nooit.

Nellie4, Roanna, Kolibrie en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Nou echt hoor, je moet je al schamen hier als je kinderen langer dan de 13 pedagogisch verantwoorde minuten en 24 seconden per dag achter een scherm zitten en nu moet je je ook al verantwoorden als je als volwassene s avonds graag tv kijkt, waar dat ook is.
    Allemachtig, hier worden zat spelletjes gedaan en ik denk dat er hier op het forum weinig mensen zijn die meer lezen dan ik:rolleyes:
    Maar ja, ik hou ook enorm van tv kijken. Het lijkt een doodzonde zowat.

Juul75, zonnetje2015, Relax en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier hangt de tv gewoon aan zo’n verstelbare beugel, niet beveiligd.
    Maar hier kom je dan ook niet ‘zomaar’ achterom ;)

lovemy2kids vindt dit leuk.
  4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Hier hebben de buren er ook één hangen in d eoverkapping. Van de tv heb ik niet zoveel last, maar die muziek... daar moet ik altijd verplicht van meegenieten. En het erge is dat ik binnen enkel maar gedreun van de bas hoor. En dan nog niet te spreken over de sigarenrook die letterlijk door ons hele huis hangt en we daardoor ook meestal zelf niet buiten kunnen zitten. Ik sta weer op t punt om er weer wat van te zeggen, maar moet even t goeie moment vinden ;) Hij hoort gewoon thuis in een hutje op de hei, niet in een dichtbewoonde buurt...

5. Cobon

Cobon Niet meer actief

Precíés dit.

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Zolang anderen daar geen last van ondervinden is het inderdaad je eigen ding. Zodra anderen constant ongewild moeten meegenieten noem ik het overlast.

Olympia en Gewooniemand vinden dit leuk.
  7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dat ligt eraan hoe hard de televisie staat. En waarom zouden buren constant blootgesteld moeten worden aan tv geluiden als ze eens rustig buiten willen zitten? Zet gewoon een koptelefoon op, dan kunnen de tv kijkers lekker tv kijken en de buren hebben nergens last van.

Roosje35 en Nellie4 vinden dit leuk.
  8. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Wij hebben geen tv buiten, buren 2 huizen verder op wel en daar kunnen wij van mee "genieten". Maar goed gesprekken zijn daar ook altijd luidruchtig.

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Stel je nu gewoon eens voor. Links van je hebben buren een tv in de tuin. Ze houden van speelfilms dus om een beetje in de film te komen staat hij niet heel zacht. De buren rechts van je zijn bevriend met ze, komen daar over de vloer en vinden die tv in de tuin een top idee. Ze schaffen er ook eentje aan, want ze volgen zo beetje iedere sport op televisie. De mensen achter je krijgen hier lucht van en met de goede weersverwachtingen willen zij ook wel iedere avond inclusief televisie chillen op hun lounchebank in de tuin.
    Het gaat steeds normaler worden een tv in de tuin en voor je het weet zit je tussen 3 of meer tetterende tv's in. Gezellig joh o_O

Roosje35, Olympia, Zxcvb en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Butchke

Butchke Niet meer actief

Stel stel stel…. Heb je het zelf meegemaakt? In de gemiddelde buurt is dit helemaal geen issue. Het wordt hier zoveel groter / erger gemaakt dan het in de meeste gevallen is.

Als je zo moet leven… nou jij liever dan ik;)

GossipGirlxoxo, Philou en tuc vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn zus heeft 3 tv's in de tuin. 1 bij de jacuzi, 1 bij de loungeset en 1 bij de buitenkeuken / tuinbar. Hangen meer voor de sier dan dat ze gebruikt worden alleen die bij de jacuzi staat aan als de kinderen erin gaan.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Whahaha baas boven baas. Nu voel ik mij wel weer een pauper hoor met mn laptop buiten:roflmao:

GossipGirlxoxo en Butchke vinden dit leuk.
  13. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Absoluut en ik ben er om verhuisd. En als dit de norm gaat worden hou ik me hart vast.

Madelie vindt dit leuk.
  14. Butchke

Butchke Niet meer actief

Maar ja dan maakt die jacuzzi wel weer een pokkeherrie ….haha:D:p

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Maar nu geef je zelf al eigenlijk waar de nuance in zit.. jij kunt je niet ontspannen met muziek of tv ruis geluiden..
    Een ander heeft dat misschien bij een jacuzzi die geluid maakt, bij de hond van de buren die constant blaft, bij de huilbaby van buren, bij de kinderen van de buren die met veel gegil spelen in de tuin of bij gesprekken van de buren met vrienden en een wijntje op…
    Het is subjectief wat iemand als vervelend ervaart..
    Tv en hard geluid gaat voor mij bijvoorbeeld al niet samen, wij kijken altijd tv met volume erg laag..
    en net navraag bij de buren gedaan en ze horen de tv vrijwel nooit.. alleen afgelopen zondag met EK, en toen stond hij ook harder omdat er visite was (waaronder 1 buurman)

mijn punt is eigenlijk dat je niet met iedereen rekening kunt houden..
    Uiteraard altijd proberen, en als mij buren aan zouden geven er veel last van te hebben zou ik het volume nog meer aanpassen maar ik ga niet de tv weghangen..

GossipGirlxoxo, Philou en Butchke vinden dit leuk.
  16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hebben jullie de tuin niet afgesloten? Hier komen ze er echt niet zomaar in hoor

17. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Stel je nu gewoon eens voor. Links van je hebben buren een trampoline in de tuin. Ze houden van springen dus om een beetje in het spel te komen doen ze niet heel zacht. De buren rechts van je zijn bevriend met ze, komen daar over de vloer en vinden die trampoline in de tuin een top idee. Ze schaffen er ook eentje aan, want ze springen ook graag. De mensen achter je krijgen hier lucht van en met de goede weersverwachtingen willen zij ook wel iedere avond inclusief trampoline chillen op hun lounchebank in de tuin.
    Het gaat steeds normaler worden een trampoline in de tuin en voor je het weet zit je tussen 3 of meer trampolines in. Gezellig joh o_O

Trampoline kan ook vervangen worden door zwembad, hond of kinderen.
    Als je geen geluid wilt horen, moet je niet in een woonwijk in je tuin gaan zitten.

Edit: dit is een reactie op Madelie. Wij zijn zelfs driedubbel erg als ik dit forum moet geloven: wij hebben kinderen, een trampoline en een tv.

Biny, flowertje36, Zomerbloem en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.926
    5.855
    113
    Met een normaal volumeniveau kan ik me niet voorstellen dat je overlast ervaart. Je zult vast wat geluiden horen, maar niet zo dat je het kunt volgen zonder te kijken. Mocht dat wel zo zijn dan staat de tv inderdaad te hard. Daar kun je prima wat van zeggen. Maar voor wat geluiden op de achtergrond vind ik het niet nodig dat iemand een koptelefoon opzet.

GossipGirlxoxo en Butchke vinden dit leuk.
  19. Butchke

Butchke Niet meer actief

Serieus om tv geluid? Tja……

20. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Dat is natuurlijk van hele andere orde. Als ze zoveel kan ophangen zal de tuin ook wel groot genoeg zijn om geluid te filteren. En als ze ze ook nog eens niet gebruikt zal de overlast ook wel mee vallen.

Deel Deze Pagina