Iedereen houd van andere dingen. Het liefste zet ik m'n tentje in de middle of nowhere ergens in bv Noorwegen neer. Maar ja, voor een weekendje is het ook wat ver. Dus hoop ik dat er plekken blijven bestaan waar ik ook in nederland een plekje kan vinden. Maar nu raken we erg of topic, we hadden het over aan huis
Mijn ex en ik hadden (en hij nu dus nog steeds ) een tv onder de overkapping in de tuin. Nu wordt die bv gebruikt om naar het EK te kijken met vrienden. BBQ tje en dan samen supporteren. Heerlijk toch? Maar het is idd niet zo dat die de hele tijd opstaat. Op termijn zou ik het aan mijn huis ook wel willen. En mss onlogisch, maar tv op camping vind ik ook raar.
Je hebt helemaal gelijk. Onze tv staat uren achter elkaar aan en ook in de avond en ochtend en ik hou geen rekening met de buren. Echt hoor, veeg me op. Klassiek ZP topic dit
Ja de tuin is groot 25 meter diep en 10 meter breed en de buren horen dat niet als de tv niet gek hard word aangezet. Die hebben zelf een groot buitenbad inbouw en dat systeem maakt een brommend geluid waardoor je de tv's van zus niet hoort als je in de tuin van de buren staat. En aan de andere kant heeft ze geen buren en de achterkant van de tuin grenst aan een bomenstrook met daarachter een autoweg.
Hier stonden de kinderen in de zomer meer uur per dag op de trampoline dan dat de tv aan staat hier in huis hoor. Net als het zwembad nu met mooie dagen liggen ze daar meer in dan dat de tv aan staat. En ze gillen niet in bad of op de trampoline maar ik durf te wedden dat voor mijn buren een tv geluid fijner is dan die spelende kinderen.
dit hebben wij wel. Maar op een seizoensplaats in de caravan, daar zijn we ieder weekend van eind maart tm eind oktober. Dan is t soms echt k-weer en zitten we savonds lekker even tv te kijken
Ja ik heb altijd wel een beetje jaloers daarop en twijfel elke zomer weer om voor zo een tuin Amsterdam te verlaten. Dochter kan daar zo lekker spelen en fietsen in de tuin. Het is er gewoon heel gezellig met meerdere zitjes en overkappingen en de bar en lampjes en tv's. Maar als ik zus dan hoor klagen over 2x per jaar de tegels afspuiten en onkruid wieden (wat haar hele weekenden kost) dan denk ik ik zit wel goed hier!!
Degene die rust wil kan binnen zitten? Wie heeft bedacht dat tv's voor binnen zijn en tuinen voor stilte? En waarom word er vanuit gegaan dat tv's op volume hard staan? Er kan toch ook tv worden gekeken in de tuin en rekening met de buren worden gehouden dus op normaal volume dat een gesprek voeren nog gewoon mogelijk is
Wij hebben het gedaan. Iets ander motief. Maar het onkruid is wel een dingetje. Maar de rust, privacy en (in jouw geval het belangrijkste) de ruimte... Het is het allemaal waard.
En waarom moeten degene die rust willen naar binnen ipv degene die tv willen kijken? Ik ben opgevoed met het idee dat je je buren geen overlast bezorgd. En dat is voor mij niet in 1 lijn met muziek en tv.
Geweldig. Maar ik voel me nu echt aso. Kinderen, hond, zwembad, trampoline, tv in de tuin, kippen (geen haan want hadden we zelf te veel last van ) en ook nog een speelhuisje vanwaar je kunt gluren naar de buren…
Jeetje wat een azijnzeikers hier weer zeg. Alsof je met tv aan het geluid van 50 hebt staan of een hele speaker set erbij hebt. Plus dat je dagelijks uren lang buiten tv kijkt. Leven en laten leven bestaat ook nog. Een ander z’n ontspanning gunnen is hetzelfde als een ander z’n rust gunnen. Iedreen op z’n eigen manier.
Ik heb nog nooit een tv in een tuin gezien. Althans het is me nooit opgevallen. Wist geeneens dat dit een trend is. Als ik een filmpje wil kijken zet ik mijn laptop wel neer en mijn oortjes in.
Geluidsvervuiling is een echt 'ding', dat zorgt voor problemen onder de volksgezondheid. Net als luchtvervuiling bijvoorbeeld. Natuurlijk valt daaronder veel meer dan alleen het geluid van een tv, maar dat is natuurlijk wel extra. In dit artikel wordt met name ingegaan op geluidsvervuiling veroorzaakt door verkeer, maar legt ook goed uit welke schade een overmatige blootstelling aan geluid oplevert. Het geldt echt niet alleen voor tere zieltjes. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/05/een-op-de-vijf-europeanen-staat-bloot-aan-schadelijke-geluidsve/ Daarnaast heeft het een schadelijk effect op de natuur. Dieren raken ontregeld door veel (onnatuurlijke) omgevingsgeluiden, wat overleven lastig maakt. Het hele ecosysteem wordt er uiteindelijk dus door geraakt. (Ook hier: natuurlijk niet alleen door één tv, maar het heeft iig geen positieve bijdrage.) https://www.onzenatuur.be/artikel/geluidsvervuiling-overdondert-dieren Veel geluid heeft dus een groter effect dan je in eerste instantie misschien zou denken.
Dus jij voert buiten ook geen gesprek? Want dat horen de buren ook. Dat je een tv/radio buiten aan hebt staan, betekend toch niet meteen dat de hele buurt daarvan kan meegenieten.