Tv buiten

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 30 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Heb je Instagram en volg je toevallig Romy Boomsma? Zij riep ook altijd dat ze nooit ergens anders wilde wonen dan in Amsterdam en is nu helemaal happy buiten de stad.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Omdat er binnen minder leefgeluiden te horen zijn van de buren dan buiten? Zolang die buren de buiten tv binnen de grenzen van de toegestane decibel aan hebben dan kun je er binnen bepaalde tijden niets over zeggen (tenminste het kan maar met de kans dat de buren er niets mee doen) en dan kun je je rust en stilte krijgen door naar binnen te gaan. Waarom van de buren verwachten dat ze aan al jou wensen voldoen zodat jij fijn woont maar de buren zelf niet?

Edit. En valt onder je buren geen overlast bezorgen dan niet je buren verplicht opleggen dat ze stil moeten zijn als overlast? Het is in ieder geval wel van invloed op het woongenot van de buren.

Philou en Butchke vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

Nee die volg ik niet, Arie wel ivm zijn buiten trainingen. Zal haar eens gaan volgen! Dank je voor de tip.

YaelStone vindt dit leuk.
  4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.161
    113
    Home
    Wij hebben het ook met een overkapping
    Heerlijk Netflix kijken en vuurkorf aan
    Soms sluit m’n man de ps erop aan
    Buren hebben nog nooit geklaagd oid
    Heb weleens gevraagd of ze er last van hebben maar hadden ze niet

Philou, GossipGirlxoxo en Butchke vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

Ik ga het straks lezen maar ik weet wel dat in de meeste woonwijken de spelende kinderen meer geluid en volume maken dan de gemiddelde tuin tv en muziek box in de tuin. Ik denk zelfs dat een gemiddeld gesprek met visite nog meer geluid maakt qua volume dan een buiten tv dus voor mij gaat dat geluidsvervuiling niet op voor de gemiddelde buiten tv die gewoon normaal gebruikt word.

lovemy2kids, Philou en Butchke vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Maar dat is altijd op zp. Het is het ene uiterste (in dit geval stilte) of het andere (tv bizar hard zodat de hele straat mee kan genieten) hier op zp bestaan geen tussenwegen en geloofd niemand je als je zegt dat je buren geen last van je hebben, want dan zullen ze het wel niet durven te zeggen.

Philou, YaelStone, femkes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ja het is idd zwart of wit, er zit niks tussenin.

YaelStone, GossipGirlxoxo en Butchke vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Ik heb wel in de zomer regelmatig een muziek box in de tuin staan als achtergrond muziekje. En die staat niet hard want dan kan ik zelf geen gesprekken meer voeren. Heb nog nooit klachten gehad. Denk nog steeds dat dochter haar speelgeluiden hinderlijker zijn dan mijn muziekje. Maar ook daar heb ik nog nooit klachten over gehad.

9. Aries

Aries Niet meer actief

Ik heb echt nog nooit gehoord van een tv in de tuin, haha. Vorige zomer op zp eigenlijk ook pas voor het eerst gelezen over muziek in de tuin, dat ken ik alleen van feestjes of een radio aan bij het klussen. Hier is het blijkbaar geen trend. Gelukkig, want ik hou zelf niet zo van muziek en tv en de tuinen zijn hier klein en dicht op elkaar, dus als het volume zo is dat de buren hun tv goed kunnen verstaan zou ik het ook kunnen volgen.
    Niet dat het dan automatisch niet zou moeten kunnen, maar ik ben blij dat het hier niet gebeurt. :)

10. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Nog niet alles doorgelezen...

Wij wonen vrij en hebben een hele grote tuin met onder 1 overkapping ook een spa gedeelte met sauna en jacuzzi. Nu kijken we via de tablet een serie vanuit de jacuzzi of zetten muziekje aan, maar gaan dat in de toekomst dus op tv doen.

En nu ga ik op het gemakje alles lezen. :)

GossipGirlxoxo en Butchke vinden dit leuk.
  11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Wij hebben nu off-topic die keuze gemaakt. En gaan Adam noord uit… en willen dus bij het nieuwe huis een tv onder de overkapping;).
    Maar we wonen eigenlijk nog steeds super centraal straks. Waar we naar toe gaan zit een station en binnen 10min sta je op cs (van adam). En eigenlijk met nog geen 600m bijwijze van spreke sta je met je voeten net weer aan randje Amsterdam. Dus stiekem ook niet echt weg. Maar we gaan een stuk groter wonen met grotere tuin en de maandlasten blijven hetzelfde. Het is nog afwachten ofc zeker idd wat je noemt met thuisbezorgd. Maar voor nu wel blij met de gedachte, maar we gaan zien of het daadwerkelijk gaat bevallen straks!

12. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Als het zou kunnen zou ik het doen.Heel eerlijk: waarschijnlijk is mijn mening enorm gekleurd door de ervaringen uit het verleden. Waar ik nu woon is het heerlijk rustig en hebben we als buren geen last van elkaar (nog steeds randstad). Het is misschien ook een stukje angst dat "men" dit normaal gaat vinden. En dat er dus straks geen enkel rustig stukje meer te vinden is. Een paar keer jaar een feestje oid vindt ik geen enkel probleem, moet gewoon kunnen. Maar als het normale tv kijken en muziek luisteren (wat voor veel mensen echt veel uren per dag beslaat) daar hoef je elkaar toch niet mee lastig te vallen?

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dat mag je vinden. Het is geen doodzonde, ik zou alleen niet weten waarom ik een tv buiten zou willen. Op mijn beurt stoor ik me er waanzinnig aan dat mensen maar altijd en overal een scherm nodig lijken te hebben

14. GossipGirlxoxo

Ja precies, heb je last nodig je buur in je huis of tuin uit en laat horen wat jij hoort. Misschien is de buur zich daar niet bewust van omdat hij denkt het volume op redelijk niveau te hebben. Zelf dan horen en ervaren wat de buur met overlast ervaart dat scheelt dan al heel veel in de beleving en het vinden van een gezamenlijke oplossing. Maar voor mij is de grootste meetstaaf, wat je zelf niet fijn vind moet je bij een ander ook niet doen!

15. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    De spelletjes die ik graag speel mogen helemaal niet buiten. Denk dat m'n buren liever de tv horen dan:|

Kinderen hier in de wijk produceren veel meer geluid dan een radio/tv buiten. Zijn gewoon veel kinderen die hier wonen en spelen. :p

Hier geen tv in de tuin maar vind sommige echt doorslaan met wat wel/niet mago_O

16. Butchke

Butchke Niet meer actief

En weer een vooroordeel, daar stoor ik me vreselijk aan.... een tv buiten hebben, betekent nog niet dat je een scherm nodig hebt. Het is af en toe prettig/ fijn/gezellig/handig om er over te beschikken.
    Ongelooflijk hoe dingen uit z'n verband gerukt worden.

TotalBella, Philou en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik zou zeggen sluit het topic en kruip lekker weg bij je buiten tv misschien ben je morgen dan wat minder snel gepikeerd… pffff iedereen mag toch zijn eigen mening hebben. Dat IK het onzin vind wil niet zeggen dat jij geen tv buiten moet hebben. Al hang je er 10 op

Roanna en NiVa0230 vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

Jij woont in Noord op het NDSM toch? Weet je zeker dat je nu weg wilt gaan? Als de nieuwbouw straks af is en het de hippe skyline van Amsterdam is geworden weet ik zeker dat de huizenprijzen nog flink zullen stijgen.
    En welke richting ga je op? De kant van Oostzaan, Landsmeer of juist de kant van Amstelveen? Ik hou funda regelmatig in de gaten en kijk veel in Watergang, Broek in Waterland, Monnickendam en Landsmeer maar die doet qua prijzen niet veel onder aan Amsterdam.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #179 Devilschase, 30 jun 2021
    Laatst bewerkt: 30 jun 2021
    Wij hebben dat ook en hebben gewoon een chrome cast erin gedaan en streamen met onze telefoon naar de tv via de kpn app, of Netflix, videoland etc. Ideaal. Wij hebben de 18e het EK buiten gekeken, toen was het lekker warm buiten en we kijken soms een netflix serie ofzo als het buiten nog warm is.

Philou, GossipGirlxoxo en Butchke vinden dit leuk.
  20. Butchke

Butchke Niet meer actief

Zo lange tenen, of niet????:rolleyes::rolleyes:

Dus ik mag die mening ook hebben lijkt me:thumup: en niet alleen jij. Kruip jij maar lekker in je boekje in the middle of f *cking nowhere zonder schermpjes. Toedeloe:D

Ps dan ook maar niet meer zp-en... kan tenslotte alleen op een schermpje;)

zonnetje2015 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina