Vanmorgen toch zulk iets engs meegemaakt

Discussion in 'De lounge' started by ikke84, Aug 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Ik werd wakker misselijk buik krampen en duizelig gewoon niet fit.
    na dat ik naar de wc was geweest ging mijn hart toch te keer ik heb het niet geteld maar wat ging die te keer en ik voelde me ook helemaal niet lekker.
    Dus ik maar even de dokter gebeld en kon er een uur later terecht.
    Bloeddruk controleren die was wat aan de lage kant, en mijn hartslag was veel te hoog! dit had te maken met een elektrisch popmpje naast het hart die dan te veel inpulsen kreeg. (stond in verbinding met het zenuwsstensel) kreeg een medicijn en nu is mijn hartslag weer rustiger gelukkig. maar wat voelde ik me rot zeg, nu nog steeds want de koorts die blijft helaas wel.

iemand hier ervaring mee?

2. Jel

Jel Niet meer actief

Dat zijn nare dingen, wanneer het met je hart te maken heeft.
    Veel sterkte en doe het rustig aan.

3. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Ja ik was ook erg bang toen hij dat zij, maar hij verzekerde dat het niet aan mijn hart ligt maar aan het pompje ernaast, die krijgt te veel inpulsen bijv door stress(en dat heb ik de laatste tijd wel wat) en nu heb ik koorts dus gaat hij sowiso sneller.

4. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb het helaas ook gehad deze klachten, ze konden maar niet vinden wat het was, kreeg betablokkers om mn hartslag te verlagen.
    Volgens hun lag het aan stress, had toen ook een heftige periode achter de rug, relatie verbroken, miskraam, huis moeten verkopen, gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten.

Sterkte, ik weet helaas hoe angstig je je dan kunt voelen.

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Ja klinkt allemaal logisch, maar ik heb voor hetere vuren gestaan en toen veel meer stress en toen enkelt een hartklopping.
    en nu zo nu en dan lichte stress en gelijk dit pff idd wat een rot gevoel zeg, hoelang heb jij daar last van gehad? en had jij ook metoprolol sandoz tabletten? ik heb ook een achtergrond met angstaanvallen vandaar

6. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    Het hoeft in die periode niet eens 'echt' stressvol te zijn, het kan ook een ophoping zijn van stress wat er ineens uitkomt, je lichaam kan gekke dingen met je doen.
    Ik heb er toen bijna een jaar last van gehad, hartonderzoeken gekregen, ook 7 dagen lang continue met zo'n meetkastje gelopen.
    Ze zagen wel pieken maar toch was het mn hart niet zeiden ze *gelukkig maar achteraf*.
    Ik had ook metopralol maar ook nog nebivolol erbij.
    Het is een eng gevoel, zeker omdat het bij mij leek alsof er een olifant lichaam zat.
    Proberen toch rustig te blijven en stress even vermijden zover dat het kan.

De hartklachten kreeg ik trouwens 3 maanden nadat alles was gebeurd, dus het heeft een nawee effect zeg maar.

7. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Dat kan dan idd ophoping zijn van heel veel stress incombi met griepje.

wanneer was jij er van af dan? heb een aantal tabletten gekregen en neem ze alleen maar als ik er last van krijg.

een ding ik ga maar niet googelen want dan is het vast wat anders haha

8. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Probeer er niet te veel aan te denken, ( aan je hartslag) dan wordt het alleen maar erger.

Hier ook een poosje last van gehad. Rustig blijven door ademen, en soms wil een paarkeer goed hoesten wel eens helpen om het ritme weer goed te doen kloppen.

9. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    Ik kwam er pas vanaf toen ik alles een plekje kon geven, heeft 6 maanden geduurd en 6maanden tot een jaar voor het helemaal weg was, het ergste was na 6 maanden verdwenen gelukkig.
    Had vooral snachts last er van, werd er wakker van.

10. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Als je het blijft houden moet je even vragen om een bloedonderzoek, ik vind het starten van medicatie wel erg snel van je arts. Ik zou liever zien dat het probleem zouden vinden ipv gevogbestrijding.

Ik heb zelf een periode een hartslag van 150-160 in rust gehad en voelde me kl*ten, ben uiteindelijk in het ziekenhuis beland met bloedarmoede veroorzaakt door een foliumzuur tekort en b12 tekort.
    Mijn huisarts had mij ook pilletjes gegeven om mn hart rustig te krijgen, maar de behandeld internist heeft die medicatie direct gestopt, de eerste hulp had mijn bloed al geprikt en zo kwamen ze achter de oorzaak van het probleem. Op die manier wordt de oorzaak behandeld en slik je geen medicatie die je helemaal niet zou hoeven slikken als ze het onderzocht hadden.

Sterkte.

11. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

ik heb destijds de diagnose SVT gekregen; Supraventriculaire tachycardie - Hart en bloedvaten - Medic Info

Ik had hier eigenlijk al jaren last van, werd dan midden in de nacht wakker met hartkloppingen die soms een kwartier duurden maar ook wel een uur aan konden houden. toen ik zwanger was van ons eerste kindje werd het ineens veel erger en kreeg er pijn bij op het borst en arm/kaak. Toen ook naar een cardioloog geweest. Hij vertelde dat het het niet veel kwaad kon, en de kans dat mijn hart op hol zou slaan, was net zoiets als een lot kopen in de loterij. Het wordt dus wel getriggerd door stress. Kon er medicatie voor krijgen, maar daarvoor had ik het te sporadisch. Na mijn (spoed)keizersnee heb ik echter wel een uurtje aan de hartbewaking gelegen doordat mijn hart toen naar 180 slagen per minuut ging. Deze zwangerschap heb ik er totaal geen last van gehad.
    Als zo'n aanval komt, probeer ik rustig door te ademen en mij niet teveel te focussen op de snelle hartslag. Maar leuk is anders!
    je kan altijd eens vragen of je even bij een cardioloog langs kunt gaan voor een hartfilmpje etc.

12. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    De arts weet mijn achtergrond (last van paniekaanvallen en angstaanvallen) ik heb het in het verleden eerder gehad toen ik net deze paniekaanvallen had, vandaar dat hij nu dit medicijn voorschrijft, en gelukkig helpt het hij is nog wel vrij hoog voor mijn doen 80 ipv 65/70 maar ik heb natuurlijk ook koorts, mijn zoontje heeft ook de griep en zijn hartje gaat ook sneller dan anders. ik heb gelukkig geen hartkloppingen (wel gehad door stress) maar gewoon een sneller hartslag en daardoor een lage bloeddruk, ik hoop als ik beter ben dat mn hartslag dan weer rustig is

13. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    p.s. heb kortgeleden nog bloedonderzoeken gehad 2x achterelkaar, kwam niks uit.

hartfillmpje heb ik ook gehad toen ik last van hartkloppingen had in de zwangerschap van mijn jongste maar ook die was toen goed

Share This Page