Koukleum: hoe het best toedekken in bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stefanie83, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon van 1 jaar is een behoorlijke koukleum. Om hem enigszins op temperatuur te houden slaapt hij 's nachts als volgt:

- romper lange mouw + dikke winterpyama + sokken
    - winterslaapzak zonder mouwen (zou graag de mouwen gebruiken, maar die zijn veel te krap)
    - 2 dubbelgevouwen (dus eigenlijk 4 laagjes) ledikantdekens

We gebruiken dus geen laken meer: is dat eigenlijk verkeerd?

Op zijn kamer is het zo'n 17 á 18 graden en mijn zoon is dus best dik ingepakt, maar nog steeds voelt hij soms behoorlijk koud aan (ook in zijn nek). Ik heb nu al een paar keer gehad dat zijn temperatuur 's ochtends onder de 36 graden zat (zelfs een keer 35,3!) Hij wordt 's nachts ook regelmatig wakker, maar weet niet zeker of dat komt door de kou.

Wat moet ik hier nou mee? Hij is nu al behoorlijk dik ingepakt, maar nog steeds heeft hij het niet warm genoeg. Zouden we toch een dekbedje moeten gaan gebruiken? En wat we nu doen, die 2 dekens over elkaar: is dat eigenlijk gevaarlijk?

Veel vragen... Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

2. hallo stephanie, is t geen optie om de verwarming hoger te zetten?
    Lijkt me ook niet goed als een kindje teveel aan/op heeft?

Mijn dochter voelde altijd koud aan maar deed zelf haar deken af en sinds ze t zelf kan haar broek en sokken uit en zelfs de slaapzak. Smorgens zijn haar voetjes en beentjes ijsklompjes maar zodra ik haar heb toegedekt schopt ze alles weer af.
    Nu heeft ze sinds 16 mnd een dekbedn. Is pas vanaf 2 schrijven ze maar ik stop t onder goed onder de matras in en ze blijft er lekker onder liggen.

3. wat is 1? 12 mnd of 20 mnd?

4. je kunt ook de twee dekens in een dekbedhoes doen en die goed instoppen. zit alles netjes bij elkaar.

sorry er viel me stteeds wat in vandaar mn drie reacties ;)

5. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reacties. Hij is 12 maand. Verwarming zou inderdaad aan kunnen, maar dat schijnt ook weer niet goed te zijn. De dekens die hij nu om heeft, stop ik heel goed in aan alle kanten van het matras. Hij heeft het nog nooit los getrokken en blijft er altijd netjes onder liggen. Maar nog steeds heeft hij het dus koud...

6. adi

adi Niet meer actief

Hmmm, veel meer kun je niet op hem leggen. Heb je geprobeerd om een dun mutsje op zijn hoofd te zetten. Ik weet niet of dat wel op blijft met 12 maanden, maar kinderen koelen af via hun hoofd.

Wij zetten ook nooit de verwarming in de kamer zelf aan, maar wel in de gang of de badkamer, en doen dan de deuren open 's nachts. Mijn kindjes zijn ook koukleums, en liggen ongeveer hetzelfde als jouw zoontje in bed, alleen dan met 1 deken, en is 20 graden op hun kamers.
    Die verwarming op de gang of vanuit de badkamer helpt huier toch 2-3 graden in hun slaapkamers.

7. en overdag de verwarming en sávonds uit en de deuren open.
    Hier idd ook de badkamerverwarming aan

8. liefjuh4you

22 dec 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    bed voorverwarmen met een kruik?
    lijkt mij ook niet goed dat hij zo dik ingepakt ligt in bed......

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb de verwarming 1 of 2 keer aangehad toen het zo koud was. Heb er wel van die dingen aanhangen waar je water in moet doen zodat de lucht niet zo droog is maar dat het dus een beetje vochtig blijft op zn kamer. Misschein is dat wel een optie? Ik hou er ook niet van om de verwarming ana te hebben als hij daar slaapt maarja als je kindje het nog steeds koud heeft met zoveel kleding en dekens zou ik het toch een sproberen.

En het lijkt me geen verkeerde redenatie dat hij 's nachts wakker wordt van de kou. Ik kan ook niet slapen als ik ijskoude voeten en benen heb...

xxxx

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Hier ook zo'n koukleum met een romper, winterpyama, winterslaapzak, 2 dekens en nog eentje extra dubbel op het voeteneind en de sokken aan bleef ze ook nog koel tot koud aanvoelen in haar nekje. Als ik dan tempte kwam die ook niet hoger dan 35,5 graden (dus duidelijk dat ze het koud had)
    Daarom staat bij haar (tegen onze gewoontes in) ook de verwarming op haar kamer aan. Sindsdien slaapt ze weer als een roosje.

11. Que

Que Niet meer actief

Wij hebben hier een heel koud huis.

Wij hebben een thermostaat kacheltje op de kamer van de kleine staan die houd het 19 graden. Misschien is dat een optie. Hij slaat alleen aan als de tempratuur onder een bepaald aantal graden gaat.

Hier vinden wij hem ideaal aangezien die kleine van ons ook in de nacht wakker werd van de kou. Ik had op een gegeven moment 2 slaapzakken over elkaar aan gedaan en 2 dekens en een laken.

Succes

12. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    hier ook een klein koukleumpje alleen is Loys van 7 weken haha.
    wij hebben de verwarimg aan staan snachts voor haar en dan met van die water dingen eraan zodat de luchtvochtigheid goed blijft.
    als we de verwaring uit doen dan word ze steeds na 3 uurtjes slapen wakker omdat het te veel energie kost om het warm te houden en ze dan alweer honger heeft.
    als de verwarming op 21 laten staan dan slaapt ze 8 uur op rij.

13. kandy

kandy Actief lid

5 aug 2008
    133
    0
    16
    Hoi,

Je geeft aan dat ie een winterslaapzak draagt met korte mouwen omdat de mouwen te strak zitten. Al eens gedacht aan de Puckabag? Mijn zoontje heeft er 2. Het is een investering (90 euro ongeveer) Maar wel een hele warme slaapzak met wantjes waar ze de handjes in kunnen steken. Quinn slaapt de hele winter in de herfstversie (teddyspul) Als ik de winterzak er nog eens overheen zou doen zou hij zweten, voor jullie koukleum mischien ideaal?

14. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Kandy: bedankt voor de tip. Ik heb gister nog eens geprobeerd hem in de mouwen van zijn huidige slaapzak te wurmen. Het was een heel gepruts maar het is gelukt. Echter sliep hij heel slecht (wat mogelijk ook door de storm komt) en was zijn nekje nog steeds niet lekker warm.
    Het moet maar gauw voorjaar worden!!!!

15. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Onze dochter van bijna anderhald slaapt in een winterslaapzak (kruitvat, dus wat ruimere mouwen!) met haar korte mouwen romper. Soms een katoenen pyamajasje als het echt vriest buiten. Wij hebben dan ook altijd het raam een beetje open. En daaroverheen heeft ze een dekbedje. Ik weet het: het mag niet. Maar ik doe het lekker toch.
    Mijn tantezegger is inderdaad ook een kouwkleum en daar gebruiken ze pittenzakken om haar wat extra warme te geven. Kruiken zijn zo zwaar en log. Pittenzakken zijn soepel en licht. Voordat ze naar bed gaan warmen ze ze nog even een keer op en dan komt ze de nacht wel door.
    Ik gebruikte trouwens ook vaak pittenzakken, toen onze dochter nog klein was. Lekker in de kinderwagen, want daar pastte een kruik niet bij in.

Deel Deze Pagina