Juist! Ons zoontje kan met open mond helemaal gefascineerd naar de tv kijken.... of naar het aquarium, of het knipperende lampje van de babyfoon, of de mobiel boven zijn commode, of naar zijn oom terwijl die met grote armbewegingen een verhaal vertelt. Als iets zijn aandacht heeft (meestal iets met kleuren, beweging en licht) dan is hij helemaal geboeid. En dan zal hij zich in alle hoeken wurmen om het te kunnen zien, of het nu de tv is of wat anders. Ik laat hem lekker kijken. Hij weet echt nog niet waar hij naar kijkt hoor. Ik vind het dus onzin om op deze leeftijd te zeggen dat je iets moet opzetten dat 'geschikt' is voor de leeftijd. Alles met licht, kleur en beweging is mooi. Die van mij kijkt net zo geïnteresseerd naar schaatsen als naar de teletubbies. Hij heeft zelfs al een paar afleveringen van Bones gezien. Krijgt ie echt (nog) geen nachtmerries van hoor! Op dit moment staat de tv ook aan, maar nu boeit het hem even niet. Hij is van de week bij zijn oma geweest en die heeft twee ballonnen aan zijn wipstoel geknoopt. Dat is nu véél interessanter!
Is mijn dochter dan de enigste die er niks aan vind? Binnen een paar minuten is ze het helemaal zat, en gaat ze veel liever spelen.
Mijn zoontje mag ook tv kijken maar vind het totaal niet vergelijkbaar met buiten eendjes kijken of felle kleuren van een moebiel in zijn slaapkamer hoor!