TV kijken tijdens het eten

Discussie in 'De lounge' gestart door C78, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kijken jullie TV tijdens het eten?

1. Nee, nooit

2. Ja, (zeer) regelmatig

3. Een enkele keer

4. Alleen overdag, niet 's avonds

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Echt helemaal nog nooit gedaan en ben het ook niet gewend vanuit thuis en mijn man ook niet.

Ben dan ook echt verbaasd dat er zoveel mensen zijn die het wel doen (je ziet het ook niet van anderen he, want dan zit je zelf te eten ;) ).

Ook grappig dat er zoveel mensen met pizza of frietjes wel op de bank eten. Dat zouden wij dan juist met dat eten weer niet doen (is de bank veel te duur voor qua vlekken zeg maar... haha).

2. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Maar dan eet je apart? Eerst je zoontje en dan jij? Of snap ik dat verkeerd? :)

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Een enkele keer als papa en mama wat later eten dan de kleine man. Soms komt het gewoon handiger uit en dan eten wij afhaal ofzo. Lucas eet dan voor ons uit iets gezonders ;) en gaat in bad en naar bed. Daarna eten papa en mama lekker een frietje voor de tv..

Is best fijn soms :D

4. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Eten wordt hier altijd gedaan aan de grote tafel.Geen tv erbij,wel muziekje aan.De meiden hebben altijd flink te kletsen,erg gezellig dus.De tv zou alleen maar afleiden trouwens.Vind het gewoon heerlijk om met zijn vieren gezellig aan tafel te zitten.Tv staat sowieso erg weinig aan als de meiden wakker zijn.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Maar eet je niet samen met je zoontje dan?

6. Ik snap ook niet waarom de tv aan als er visite is nou onbeleefd zou zijn. Je kunt toch gewoon met elkaar praten? Het is in mijn ogen alleen een toevoeging, en niets storends.. Dan vind ik het vervelender als iemand me tijdens het eten 'gezellig' allemaal vragen stelt, hoe m'n dag was, blabla, dat ik tussen de happen door antwoord moet geven ;) Eten, en dan vooral het avondeten, is echt even mĆ­jn moment, rust (met tv! :D).

@Wie het vroeg; Nee hoor, m'n zoon eet ook gewoon om 8 uur. En nee, hij gaat dus niet om 7 uur naar bed savonds, maar ik laat hem behoorlijk vrij wat zijn ritme betreft. Als hij straks wat ouder is zal dat natuurlijk anders moeten omdat we dan met school zitten e.d., maar nu gaat het prima zo!

Het zou overigens ook niet anders kunnen, ik ben een alleenstaande moeder en werk tot laat (wel gewoon thuis hoor).. En ach, voor ons werkt het! Snap dat het voor anderen niet de perfecte opvoeding is, maar Damien heeft er geen last van, wij vinden het fijn zo, prima toch?

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

het staat wel aan maar we kijken niet. alleen als king of queens en everybody loves raymond begint doen we af en toe achterom kijken wat er gebeurd verder niet.

ik vind het erg als we eten en mn vriend gaat op zn tel. zitten facebooken of whatsappen. noouuu dan kan hij me boos maken! hele slechte gewoonte van hem

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    #48 Mikki77, 16 feb 2011
    Laatst bewerkt: 16 feb 2011
    Schuldig...

Ik was van plan om het niet meer te doen zodra mijn zoontje met ons ging mee eten, maar ik vind het gewoon zo stil zonder tv... hij staat gewoon zacht aan, en we praten evengoed. We zitten er niet naar te kijken tijdens het eten, maar ik wil het wel horen.
    Ik kan wel proberen iets te worden wat ik niet ben, omdat dat opvoedkundig zo verantwoord is, maar het werkt uiteindelijk toch niet.

We zitten trouwens wel altijd aan tafel te eten, nooit op de bank.

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Hij stond vroeger tijdens het eten wel vaak aan, maar nu proberen we vaker de radio aan te zetten oid en de tv uit.
    De kids zaten vaak als een zombie met een 'zwevende vork' voor hun mond naar de tv te staren, schiet niet op. :p

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

voordat onze uk geboren was elke dag, maar we hadden toen ook geen eettafel , geen ruimte toen(verbouwen)

maar sinds onze uk er is (en nieuwe tafel:D) eten we eigenlijk elke maaltijd aan tafel, avonds eten altijd.
    alleen het ontbijt eten we vaak wel voor de tv, smorgens hebje dan moffel en pier en hbb en teletubbies, dan blijft ze lekker zitten in haar stoeltje en eet 1 keer goed door of ze heeft een dikke pap fles (brood wil ze vaak smorgens niet:()

maar smiddags en savonds altijd aan tafel, vinden we wel zo gezellig en onze uk ook, ook bij opa en oma gebeurd het zo

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Alleen in het weekend, voor de rest zitten we aan tafel.

12. happymama

happymama Niet meer actief

ik heb gestemd op nooit . hij staat wel es ooit aan maar we eten altijd aan tafel en je kunt de tv dan niet echt zien . ooitt draait me dochter wel om maar is niet echt afgeleid ze eet altijd heel goed

13. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als we frietjes eten, eten we vaak op de bank. Anders dan eten we gezellig aan tafel. We zijn allebei heel snel afgeleid als de tv aan staat, het is voor het goed bijpraten om gewoon aan tafel te zitten tijdens het eten.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Goh ik sta er van te kijken hoeveel mensen vaak voor de televisie eten zeg!
    Hier dus helemaal niet. Heel soms staat de televisie aan als we eten (ontbijt of lunch) maar avondeten is ie altijd uit. Ik vind het zelf prettig om rustig te eten en denk dat dat voor onze dochter ook prettig is.
    Als hij wel aan staat, dan zit zij er met haar rug naartoe en kijkt ze dus niet. Maar zelf vind ik het niets, televisie met het eten. Wij eten ook echt nooit op de bank, elke maaltijd aan tafel.

15. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier staat eigenlijk altijd de tv aan tijdens het eten. Als we thuis komen en het eten gemaakt wordt zit onze meid tv te kijken. Als we een tafel zitten staat de tv ook aan maar het is wel zo dat als onze meid niet goed eet en alleen tv kijkt dan gaat die uit.

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Toen we nog met z'n 2-en waren aten we regelmatig op de bank met de tv aan. Sinds Ayla ook mee eet als wij eten zitten we altijd aan de eettafel met de tv uit. Ik vind het belangrijk nu Ayla er is om van het avondeten een echt gezinsmoment te maken en dat is dus zonder tv, anders zit je alleen maar allemaal als een zombie naar dat ding te kijken ipv met elkaar te praten. Uiteraard praat Ayla nu nog niet, maar ik merk wel degelijk dat ze het gezellig vind om met z'n 3-en aan tafel te zitten.

17. Maia

Maia Niet meer actief

nu we Fleur hebben gebeurt het nooit meer. Die eet anders niet, veels te interessant. Dus hij gaat niet aan, maakt niet uit welke maaltijd het is, we eten aan tafel en de tv staat uit, al het speelgoed op de grond.

18. fafje

fafje Niet meer actief

ik haaat het, etenstijd is ons enige echt moment samen, vind het ook belangerijk moment...lekekr kletsen samen over de dag of andere dingen...daarna een bakkie koffie of thee wel voor de buis!

dus hier geldt, een enkele x

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mijn dochter eet haar broodje 's ochtends voor de tv. Ze at haar ontbijt heel slecht en sinds we dit doen, eet ze haar broodje veel beter. Ik was er op tegen, vind het soort van onpedagogisch verantwoord, maar dat vind ik inmiddels niet meer:D Ze wordt echt even rustig wakker zo en ik kan mijn broodje lekker ongestoord achter de laptop opeten:D
    Lunch en avondeten wel altijd aan tafel, zonder tv aan.

20. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij kijken nooit tv tijdens het eten, er wordt gegeten in de keuken en de tv staat in de woonkamer.

Deel Deze Pagina