tv kijken, vanaf wanneer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanTroy, 1 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Dochter 10,5 maand mag afentoe tv kijken sinds ze 5 maand is. 's Morgens kwartiertje, 's middags kwartiertje. En tussendoor staat de K3 cd eens afentoe op.
    's Avonds laten we de tv uit en is het enkel speeltijd met mama en papa.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier vanaf dat ze een dag oud zijn. Tv staat gewoon aan als zij er bij zijn en soms zullen ze meegekeken hebben. Vanaf 3 maanden begonnen ze echt 'bewust' te kijken geloof ik.
    Maar ik zet dus niet bewust wat voor ze op, dat ging ik vanaf 10 maanden doen geloof ik. Tot die tijd keken ze wat wij keken.

Ik vind het niet erg dat ze tv kijken. Ze kunnen prima zelf spelen ook en kijken niet de hele dag.

3. MamavanTroy

15 okt 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi.

Dank voor jullie reacties.
    Wellicht waren we dus ietsje te streng.
    Wat we gemerkt hebben is dat hij erg aandachtig kijkt als hij de tv een x zag. Dus niet zoals anderen hadden dat ze na 2 minuten weet wat anders aan t doen waren.

We gaan denk ik de komende tijd maar iets flexibeler mee om. In de namiddag een x op de bank kan dus geen kwaad merk ik.. dank allemaal voor te adviezen

4. Jaan13

Jaan13 Actief lid

26 dec 2013
    217
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier staat de hele dag als we thuis zijn baby tv erop.. En ik denk van al die uren dat de tv aanstaat, hij max 30 min pd kijkt.. Vind t wel wat hebben al die kinderliedjes :D

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik zet mijn kleine niet voor de tv. Af en toe op schoot mag hij even een paar disney liedjes zien. En heel zelden start ik een disney film en dan kan hij rustig op schoot een stukje van de film kijken. Het is hier meer een knuffel momentje als hij zich niet zo fit voelt of moe is.

Maar als hij niet kan slapen door bijv pijn en dan savonds even beneden op schoot zit dan gaan we niet de tv uitzetten als er niks aan staat waar hij te jong voor is.

6. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Vanaf een maand of 8. En we kijken alleen als ze heel druk is geweest en even tot rust moet komen.(vooral savonds) Ze kan alleen even rustig worden als ze bij ons op schoot voor de tv zit :) normaal is ze niet zo'n schoothanget ;)

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.470
    10.387
    113
    #27 owly, 2 jan 2016
    Laatst bewerkt: 2 jan 2016
    Hier vanaf ruim een jaar. Het is ook maar net wat je op zet. wat we bewust voor hem aanzetten is sesamstraat is leuk en leerzaam. Hij kijkt ook echt en pikt woorden op.
    Kindertijd zetten we ook op maar dan wil hij de kindjes zien die wat doen.de rest is niet interessant.(20 maanden)

Hij kijkt wel eens wat ik kijk dus let ik op wat het is

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Daar letten wij ook op. The walking dead of vergelijkbare series kijk ik niet waar ze bij is terwijl bijvoorbeeld suits wel opgezet wordt

9. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Hier keek ze voor het eerst tv toen ik aan het werk was. Samen met papa in boxershort en zij in luier, in wipstoel op de salontafel, met 35 graden buiten, naar de tour de france.
    Ik was een beetje boos maar het zag er ook wel heel gezellig uit.

Ik gaf ook wel eens de fles met de tv aan. Echt kijken deed ze niet.
    Vanaf een maand of 5 kijkt ze wel bewust mee, dan draait ze net zo lang op men schoot totdat ze een houding heeft gevonden.
    Soms zie ik haar ook vanuit de box wel eens meekijken als de tv aanstaat.

Ik zet haar er nog niet bewust voor, maar als ik iets wil zien of gewoon ff wil hangen doe ik dat wel waar ze bij is.

10. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Hier precies hetzelfde! Tiktak is het enige 😄

11. AudreyD

AudreyD Bekend lid

27 dec 2015
    546
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf 5 maanden hebben we elke dag Sesamstraat gekeken. Bij 10 maanden hebben we dat moment verplaatst, ze keek toen naar Sesamstraat voordat ze ging slapen. We merkten dat dit haar rustig maakte en daardoor meteen in slaap viel. Nu is het nog altijd onderdeel van haar avondritueel.

Als ik vrij ben, zet ik tegenwoordig wel eens een filmpje op. Ze is bijna twee jaar, en kan rustig een hele Disney film afkijken (geconcentreerd en op de bank of in haar stoeltje). Maar dat doen we maar niet te vaak.

12. veense

veense Niet meer actief

Mijn zoon van 8 maanden kijkt heel af en toe (2x per week ofzo) een Bumbafilmpje. Hij zit dan bij zijn zus van 9 op schoot die speciaal voor hem Bumba aanzet. Hij kijkt altijd ademloos precies anderhalf filmpje (7-8 minuten) dan is de concentratie op ;)
    De oudste kijkt wel als hij er ook bij is, en wij ook wel eens, maar daar geeft hij weinig om.

13. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hier staat savonds altijd de tv aan( voor ons) Maar dl kijkt er amper naar. Ik zet denk ik 4x per week de Nijntje dvd aan. Vind ze Super geweldig! Dansen bij de starttune. En ik vind Nijntje nog best educatief verantwoord hoor. Ik denk dat ze er ook best wel wat van leert.

14. Ijsbergsla

Ijsbergsla Actief lid

7 aug 2015
    185
    12
    18
    Nijntje dvd? Kindermishandeling!

15. AudreyD

AudreyD Bekend lid

27 dec 2015
    546
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha :p

16. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Hier denk ik rond een maand of 7/8 maar alleen als ik wat moet doen zoals naar de wc etc. Ik denk totaal 20 min op een dag? Nog niet eens. Hij vind het erg leuk doet ook dingetjes na en zit heel de tijd te lachen (babytv) voordat ik kinderen had zei ik ook altijd hier niet voor de tv die blijft uit. In de praktijk blijkt dat toch anders.

17. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Wij hebben de tv echt bijna nooit aan. Mn dochtertje krijgt wel eens peppa pig op de ipad of een educatief spelletje op mn telefoon (vooral handig met verschonen want ze wil echt niet stilstaan zonder, heb een levendig en onderzoekend kind haha)

Ik denk niet dat er iets mis is met af en toe baby tv ofzo, als je bijv even moet koken. Waar ik wel heeeeel slecht tegen kan is mensen die de hele dag de tv aan hebben staan. Daar went je kind dan ook aan en die leert dan dat dat normaal is ipv buiten spelen. Maar vaak is het ook een soort ingeslopen gewoonte en niet bewust nadenken over de keuze omdat de ouders er zelf al zo aan gewend zijn. Als je niet van stilte houdt zet dan muziek aan. Ik heb heel vaak kinderliedjes of klassiek aan staan en mn kindje vindt het geweldig

Deel Deze Pagina