Wie weet kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is! Mijn dochter wordt 9 januari 8 maanden. 2 weken geleden was ze ziek. Hoge koorts, geïrriteerde trommelvliezen. Gelukkig knapte ze 3 dagen daarna op. 2e kerstdag kreeg ze ineens spuitluiers/diarree/flink overgeven. Dit heeft ze nog nooit eerder gehad. Ook dit was na 4 dagen over. Nu is ze lichamelijk opgeknapt, maar haar humeur daarentegen is verschrikkelijk. Ze is enorm wild met speelgoed. Bijna tegen het agressieve aan. Ze huilt heel veel zonder dat ik kan ontdekken waar dat vandaan komt. Ook hoef ik haar maar aan te kijken of een kus te geven en ze begint weer wederom te huilen. Ze is zo geirriteerd/geprikkeld. Maar waarom? Ook slapen is een crime. Ze wordt s'nachts meerdere keren huilend wakker. Kan dit de 8.5 mnd sprong zijn? Ze heeft ook nog geen tandjes. Maar kan ook geen verdikking etc ontdekken. (oortjes zijn weer gecontroleerd en ziet er goed uit. Ze eet en drinkt goed) Herkent iemand dit? Tips en trucs zijn heel erg welkom!
Ik herken je verhaal van een periode van ruim 2 maanden geleden tot een paar weken terug. Mijn zoontje had gedurende die periode 2 keer een virus, had af en aan last van zijn oortjes zonder dat het echt ontstoken was, hetzelfde gold voor zijn keel, had meerdere keren een paar dagen spuitluiers en heeft ook dagen gehad dat hij moest overgeven, een paar keer had hij koorts, iedere nacht werd hij 4 keer wakker, enzovoorts. Ik dacht dat ik gek werd. Hij was ook zo chagrijnig als wat, terwijl hij normaal super blij is. Ik heb geen idee wat er precies allemaal aan de hand was, maar ik ben bang dat hij gewoon alles tegelijk heeft gehad, of in elk geval na elkaar. Hij is toen het weer goed ging gaan tijgeren en zijn twee ondertandjes zijn wat hoger gegroeid. Wie weet spelen die dingen ook bij jouw kindje?
Het zou best kunnen dat het een kwestie van alles tegelijk is. Ik herken haar gewoon niet terug. Hoop ook echt dat het een fase is en dat ze weer haar vrolijke zelf wordt. Ik hou de tandjes in ieder geval in de gaten! Bedankt voor je verhaal. Blij dat je mijn verhaal herkent! Voel me al minder alleen hierin haha. Wat ik wel heel vreemd vind is dat als ze bij haar gastouder is, dan gedraagt ze zich als een super baby. Kan dan overdag 3 uur achter elkaar slapen, ze heeft mijn dochter zelfs nog nooit horen huilen en ga zo maar door. Ik kan hier enorm onzeker van worden. Dit terwijl alles qua structuur/ritme hetzelfde is..
Ik zou me er niet druk over maken hoor dat ze bij de gastouder voorbeeldig is. Als mijn dochter ergens anders is klaagt/jammert ze ook veel minder. Ben ik eigenlijk ook wel blij om. Volgens mij is het zo dat een kind zich bij de ouders veilig voelt en daarom thuis juist wel huilt. Soms vervelend voor de mama, maar eigenlijk juist een goed teken.
Je dochter heeft veel meegemaakt in korte tijd, en het kan best dat ze nog bezig Is dat te verwerken. Ik herken dat wel van mijn dochter; als we bijvoorbeeld op vakantie zijn geweest Is ze daarna zeker een week uit haar doen. Onhandelbaar en slaapproblemen, terwijl er dan tijdens de vakantie niks aan de hand Was. Vakantie is uiteraard iets anders dan ziekte maar het zet evengoed hun vertrouwde wereld op zijn kop. Structuur aanbieden en wachten tot het overgaat Is hier het enige wat werkt.