onrustig s'nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kirst78, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Madelief is voor de 3e keer deze week s'nachts zo onrustig geweest. Ze lijkt klaarwakker, terwijl ze ook s'avonds haar wakkere uurtjes heeft. Je zou dan denken dat ze de nacht dan wel gaat slapen, maar helaas. Het is geen poepbroek, geen krampjes, geen boertje, ik weet gewoon niet wat het dan wel is. Vannacht was het weer tot half 3 en uiteindelijk heb ik haar weer een flesje gegeven waarvan 70cc opgedronken heeft. Daarna is ze nog na een half uurtje even wakker geweest, maar godzijdank heeft ze toch nog geslapen. Zou het te maken hebben met de warmte of is het een sprongetje. Ze maait haar armpjes zo heen en weer dat dat het misschien wel is, maar dan zou ze daar toch vaker last van moeten hebben? Overdag slaapt ze namelijk prima en de overige nachten is het ook wel goed, dan slaapt ze meestal vanaf de laatste fles van 22.30uur tot een uur of 4. Heeft iemand hier ervaring mee en nog belangrijker, heeft iemand tips of de gouden tip?? Ik ben nu lichtelijk sjagrijnig door mijn slaaptekort en hopelijk dat ik vandaag overdag nog wat in kan halen. Alvast bedankt.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ze is nog wel erg jong om altijd de nacht door te slapen, op die leeftijd is het ritme er gewoon nog niet, dit komt vanzelf, het heeft geen zin om dit af te dwingen, mijn meisje heeft er af en toe ook zo'n nacht tussen zitten, doe je niks aan ;)

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik snap dat ze nog jong is en doorslapen hoeft van mij ook niet, maar dat ze de hele nacht wakker ligt vind ik toch wel een probleem. Ze heeft namelijk alleen maar gehuild vanav de laatste fles van 22.30 tot half 3. In die tussentijd voortdurend naar haar toe gegaan om haar te sussen. We laten haar dan weer 10 minuten/ kwartiertje huilen en dan er weer uit om te sussen. Normaal slaapt ze dus wel gewoon en wordt ze rond 4 uur wakker. Dan is het de fles geven en weer slapen. Maar als ze zo huilt denk ik dat er iets is, maar ik weet niet wat. Ik las ergens hier op het forum dat iemand zijn kindje in een slaapzakje legde en dan met de armpjes erin. Verstandig of niet??

4. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Wij gaan vandaag beginnen met de puckababy (www.puckababy.com ). Dat wat jouw kindje 's nachts heeft, heeft die van ons overdag en het begint nu ook in de avond en nacht. Ze was er op een gegeven moment doodmoe door. Onze dochter kan haar slaap niet vinden omdat ze zichzelf door haar wapperende armpjes wakker houdt. Ik heb haar gisteren in een badcape gerold (met toezicht) om te kijken hoe ze daarop reageert. Ze heeft geslapen als een roosje. Misschien kun je dat ook eens proberen. Laat haar alleen niet alleen als je haar in zo'n doek wikkelt, ze kunnen zicheruit wringen met alle gevolgen van dien.

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Zoals ik het lees heeft je meisje het dag-nachtritme een beetje omgedraaid...ze is ook nog erg jong dus dat kan heel goed. Elke nacht dooslapen zal er misschien nog niet inzitten maar als je overdag rond dezelfde tijden de voeding aanbiedt en dan ook in haar bedje legt, krijgt ze het patroon wel door, duurt natuurlijk wel even. Armpjes in de slaapzak lijkt me met de hitte te warm maar als het weer koeler wordt kan dat zeker.

6. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey, wat jij met je kleintje hebt heb ik met mijn dochter ook.
    Ze is nu 3 weken en 3 dagen. De eerste weken sliep ze in de nacht redelijk door. Maar de afgelopen nachten zijn we ook de halve nachten aan het waken. Ze valt in onze armen al snel in slaap, we leggen haar dan heel voorzichtig in haar bedje en als we net liggen gaan de ogen weer wagenwijd open en is ze weer helemaal wakker en begint weer te krijsen.

Afgelopen nacht kreeg ze de laatste voeding om 22.00, daarvoor was ze in badje geweest, vervolgens is ze in mijn armen in slaap gevallen en heb ik haar naar bed gebracht. Om 02.00 uur was ze weer wakker en had honger. Vervolgens nooit weer willen slapen he. Steeds huilen, we hebben haar gewoon laten huilen, maar na drie kwartier toch weer gaan kijken. Rond 06.00 uur was ze echt in slaap, ze was steeds wakker geweest maar sliep toch ook wel.

Nu is ze vanaf 10.30 wakker, en niets is goed. Ze ligt steeds te huilen, is boos, lijkt steeds honger te hebben. Ik geef BV dus zit steeds te voeden met haar, lijkt ze in slaap te vallen is ze meteen weer wakker. Net weer gevoed, ze was in slaap gevallen en ligt nu alweer te huilen en ze is zo spinnig.
    Ik ben nu ook erg shagerijning, al een paar erg korte nachten gehad, en dan nu steeds huilen. Kan het er nu ook even niet meer bij hebben. Ben al vanaf 10.30 uur bezig, had zelf een boterham gemaakt, waar ik amper aan toe ben gekomen...... baby's zijn ontzettend lief, maar ook zo vermoeiend ;)

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Heel fijn dat dag en nachtritme wat ze dus nog niet heeft. Ondanks de 3 r-en lijkt ze toch nog onrustig. Okee is niet helemaal gek, want tja ze is pas 5 weken, maar zoals butterfly al zegt, het is toch echt vermoeiend. Overdag slaapt Madelief echt supergoed en de overige nachten is het eigenlijk ook geen probleem, maar de afgelopen nacht was echt een drama. Dan vraag ik me soms echt af waar ik aan begonnen ben. Heel slecht van mij, maar dan zit ik er zo doorheen dat ik echt niet meer rationeel kan denken. Ik weet dat het slechter kan en dat Madelief verder een superbaby is, maar op die momenten... Fijn om te horen dat armpjes in de slaapzak kunnen, ik zal het eerst overdag proberen, want dan kan ik haar goed in de gaten houden. Verder iedereen heel veel succes en hopelijk dat alle baby's snel gaan doorslapen en dat wij de rust krijgen die we toch ook best wel verdienen!

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hallo,

mijn zoontje had dat ook steeds. Hij wilde veel bij mij zijn. Ik ben hem toen gaan inbakeren en daar sliep hij al rustiger van. Opeens kwam hij uit inbakerdoeken en werd er ook agressief van. Ik ben toen overgestapt op puckababy. Dit werkt echt fantastisch. Het is gewoon een slaapzakje, zonder mouwen voor de armen. Thijs beweegt gewoon zijn armen en stopt zelfs zijn handje ( met zak erbij) in zijn mond. Sindsdien slaapt hij 's nachts door! Ook hebben we op zijn kamer een tikkende klol gezet, dit lijkt op een hartslag. Of het nou echt door die klok komt weet ik niet, maar voorlopig laat ik hem staan.
    Succes!;)

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

Haai haai
    mijn manneke sliep ook amper, snachts niet en overdag al helemaal niet! hij maaide zichzelf ook wakker met zijn armpjes. zo zielig.
    ik heb nu de inbakerdoek van pacco! en sindsdien slaapt hij (vanaf 5 weken oud) de hele nacht door! ik hoef snachts niet eens meer een fles te maken. Bij mij is de borstvoeding mislukt daardoor geef ik nu de fles, dus weet niet hoe het is als je ook borst geeft.

Maar ik geef savonds rond 10 uur de laattse fles en hij wordt pas om half 6 a 6 uur wakker! en als ik hem een keer niet inbake dan wordt ie erg veel wakker.

Misschien een idee om te proberen. ze staan zat op marktplaats, heb ik hem ook vandaan :)

heel veel succes! ik weet hoe ontzettend vermoeiend het is als je baby snachts weinig slaapt. je bent kapot he smorgens...

liefs Muis

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier ook last van gehad, kwam door de krampen en alle voedingen met de fles geven was DE oplossing. Maar goed, het is bij ieder kindje weer wat anders en het is heel erg zoeken de eerste tijd... Succes.

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Overdag slaapt Madelief echt als een roos en heb ik er geen kind aan. Maar 's avonds wordt ze wakker en meestals gaat ze dus na de laatste fles meteen weer slapen. Helaas nu tot 3x toe dat ze dus de halve nacht wakker ligt. Ik heb haar vanmiddag in een slaapzakje gelegd met haar armpjes erin. Ze slaap prima, maar ja zonder doet ze het ook goed overdag, maar ik wilde alleen even weten hoe ze het deed daarin qua veiligheid. Ze wurmt haar armjes gewoon door de armsgaten heen. Als ze vannacht weer zo onrustig is ga ik zeker zo'n slaapzak zonder armen halen! Als dat de oplossing zou kunnen zijn! Ik ben bereid om alles te proberen. Een tikkende klok is ook nog niet eens zo gek!! Nou ik vind het al harstikke fijn dat jullie dit alles herkennen en dat ik hierin zeker niet de enige ben (weet ik natuurlijk ook wel, maar ja bevestiging is altijd prettig.)

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je meisje is pas een maand oud en heeft 3 nachten niet goed geslapen :) Het kan nog veel erger, geloof me.

Misschien dat ik er over heen heb gelezen hoor, maar geef je borst of flesvoeding? Als ze flesvoeding krijgt, zou het ook kunnen dat je de hoeveelheid moet ophogen.

13. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Precies, wat voor de ene baby werkt, werkt voor een andere baby helemaal niet. Je moet daar samen met je kindje toch je eigen weg in vinden.

14. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoeft niet perse door haar armpjes te komen als ik t zo lees.
    Sorry geen aanval of iets, maar er word tegenwoordig best gauw ingebakerd terwijl t soms niet nodig was.
    En t afbouwen valt soms ook vies tegen, dus ik zou persoonlijk eerst even afwachten.
    Rond 5/6 weken is namelijk de 1e ontwikkelings sprong en daar reageren de meeste babies op door onrustig te slapen 's nachts en opeens een raar ritme te hebben.

Heeft mijn zoontje ook gehad en ben toen dus inderdaad gaan inbakeren. En hij vond t na een paar weken echt drama en wilde gewoon zijn armpjes wel vrij hebben. Dus ik zou t zeker nog even afwachten tot die "sprong" voorbij is en dan pas eventueel gaan kijken voor een inbakerzak.
    Helemaal omdat ze overdag wel slaapt en dus echt niet super oververmoeid kan zijn. (Want het is niet zo dat ze al weken niet slaapt zowel overdag als 's nachts).

15. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Vannacht heerlijk geslapen! Madelief kwam rond 5 uur en na een speentje in te hebben gedaan heeft ze nog ruim anderhalf uur geslapen. Dus uiteindelijk haar eerste fles om half 7 gegeven. Ik weet ook heel goed dat het allemaal veel slechter kan en dat ik echt geen moeilijk kindje heb, maar op momenten dat ik er even doorheen zit net als gisteren lijkt het soms wel zo. We zijn ook enorm verwend met ons eerste dochtertje, want die sliep na 2 weken door. Ook besef ik heel goed dat het een sprongetje kan zijn en uiteraard wachten we daar nog op. Maar ja zoals al eerder wordt gezegd ieder kind is anders en reageert anders. Ik ben vreselijk blij dat ik weer goed geslapen heb en ik er voor vandaag weer even tegen kan.

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Fijn dat je weer goed geslapen hebt. Daar kanp jezelf ook van op. Hopelijk blijft het zo!

17. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Je kindje is nog zo jong, ik vind het heel normaal dat ze nog niet doorslaapt. De eerste weken kwam mijn zoontje 's nachts om de 2 uur (ik gaf bv). Na 6 maanden zijn de nachten dat ik langer dan 5 uur achter elkaar heb geslapen nog op 2 handen te tellen! Ik zit er ook weleens doorheen, maar met baby's hoort het er gewoon bij. Ze kunnen honger hebben, last van krampjes, noem maar op.

18. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik snap ook dat Madelief nog jong is om door te slapen, maar dat is helemaal niet wat ik hierboven heb beschreven. Het ging er mij om dat ze niet van half 9 s'avonds tot half 3 s'nachts klaarwakker is en niet kan/wil slapen en blijft huilen. Dat ze s'nachts komt voor voeding vind ik prima. Voor alle duidelijkheid voor iedereen die nog steeds mij vertelt dat Madelief nog zo jong is om door te slapen, ik weet dat. Wat mij betreft kan het topic gesloten worden nu. Ik slaap weer prima (voor zolang als het duurt...)

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mijn zoontje deed dat ook hoor de eerste 2 maanden. Huilen 's nachts en klaarwakker. En het enige dat hielp was aanleggen. Fijn dat je nu weer doorslaapt en anders gewoon lekker bij je nemen hoor. Ze zijn zo snel groot. Ik verlang nog wel eens terug naar de eerste weken toen mijn zoontje nog lekker bij me wilde liggen.

Deel Deze Pagina