voorhuid probleempje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamzie, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi hoi,

Ik las net in het tijdschrift "groter groeien'' dat je met je kind naar de huisarts moet gaan als ie een te nauw voorhuidje heeft.
    Nu zit ik te twijfelen of mijn oudste zoon dat heeft.

Er stond in het boekje dat je oa een te nauw voorhuidje kunt herkennen aan dat ie 'ballonnetjes' plast. Dus dat de voorhuid bol komt te staan.

Nu is dat zo bij mijn zoontje maar alleen in het begin. Als de urine er eenmaal uitstroomt dan staat de voorhuid niet meer bol.
    Is dat normaal of betekend het dat het voorhuidje toch misschien te nauw is?

Mijn man is als klein kind besneden dus die weet ook niet wat normaal is bij een jongen/man ;)

2. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Ik heb het ook gelezen en Jayson heeft dat ook alleen aan het uiteinde, maar plast dan wel in 1x uit zeg maar niet elke keer een ballonnetje, ik dacht dat daar ook in stond dat je tot de 5 of 6 jaar nog geen zorgen hoefde te maken (maar heb het niet bij de hand dus weet het niet zeker). Zou me nog niet te druk maken hoor Hedwig. En als het je het niet vertrouwd naar de ha. Of even op het cb navragen. Ik laat het voorlopig even zo. Jayson zegt ook wel eens dat het pijn doet daar, maar ik (en mijn man ook niet) zie er niks vreemds aan en als ik zie hoe hij er zelf in knijpt en zo zal het met de pijn wel meevallen.

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bedankt voor het antwoord ;)
    Ja Erik zegt ook wel eens dat het pijn doet daar.
    Cb gaat ie niet meer naar toe. Maar binnenkort toch naar de kinderarts. Voor de zekerheid vraag ik het daar dan wel aan.

4. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    wij lopen bij de uroloog met onze zoon ivm ballonnetje. Hij heeft zalf gekregen om de voorhuid was losser te maken. Mijn zoon had ook pijn ed. Het gaat nu wel iets beter. Over een paar weken weer terug en dan hopen dat het geen besnijdenis wordt.

Deel Deze Pagina