Tv op de kamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door stampertje, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

goh, het feit dat ik niet denk dat een 4 jarige het "gezellig" vindt om een film te kijken op de kamer is toch niet zo vreemd? Raar kind heb ik dan...die vindt dat leuker om samen met mama te doen.

Begrijp werkelijk waar niet hoe je daardoor gepikeerd kan zijn.

En groot zijn? Hier heeft tv kijken niets met groot zijn te maken. Zelf de tv aanzetten wel... maar dat mogen de kinderen hier duidelijk niet. Zelfbeschikking vind ik passender... Film kijken is ongelofelijk makkelijk dat weten ze zelf ook wel.

Niemand die je verbiedt een tv op de kamer te zetten hoor.. lekker doen. Ik zie de toegevoegde waarde niet.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Cygnet: ik ook niet... Maar je reageerde wel een beetje als Meneer Aart :)

3. tuc

tuc Niet meer actief

hihi

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

mogelijk laat ik me wat beïnvloeden door het feit dat lov23 mijn opvoeding mislukt heeft genoemd... maar dat snap ik nu wel... geen tv:D

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hehehe ik vroeg me al af waar die Meneer-Aart-actie vandaan kwam :)

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zeg nu: nooit!

TV kijken doen ze gezellig beneden, lekker op de bank, onder een dekentje. Met mate.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

#47 Lov23, 10 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2013
    Ach ach.;).....je moet misschien beter lezen en behoorlijk kinderachtig dat je dat nu hier even moet vermelden ;)
    Ik reageerde op de stelling...je kind als straf onder een koude douche zetten.....
    En een opmerking die jij hierover maakte.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja inderdaad, omdat het ook zijn slaapkamer is. wij hebben ook geen tv in slaapkamer. geeft me -een eenzame hotelkamer voor het werk in een stad die ik niet ken- gevoel.

9. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik heb ook altijd geroepen vanaf een jaar of 10 / 12. Maar..... Mijn zoontje heeft nu van oma een tv'tje gekregen met een ingebouwde cd speler. Dus die krijgt hij binnenkort op zijn kamer. Maar die wordt niet aangesloten op de kabel of zo. Alleen af en toe een filmpje kijken en we sluiten de playstation erop aan. Dan kan hij daarop spelen als er een vriendje komt, zonder dat zijn zusje zich overal mee gaat bemoeien en in de weg lopen. Dat gebeurt nu namelijk wel en dat leidt tot een hoop frustraties en geruzie!

Mijn zoontje is overigen 8 en mijn dochtertje 2.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Precies zoals ik het dus ook bedoel....;)
    Het is hier ook dat we m krijgen....met zo'n ingebouwde dvd speler. Maar er komt geen spelcomputer bij:D maar jouw'n kindje is wel wat ouder;)

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Nou mijn stiefdochter heeft een tv op haar kamer. Ze is 7 en heeft deze vanaf dat ze 5 jaar is.
    Mijn vriend zijn maatje heeft 150.000 euro geërfd en die kwam ineens met een tv voor haar aan.
    Ik zal eerlijk zeggen ze heeft er 4x een filmpje op gekeken. Ik heb er een spel computer voor gekocht van vi tech en daar speelt ze soms op als ik boven ben ( aan opruimen ofzo )

Zelf zal ik ook nog geen tv kopen , zeker omdat ze er niks om geeft. In het weekend kijkt ze in de ochtend vaak een uurtje en na het eten een uurtje. Doordeweeks kijkt ze amper tv.

Ze vind een boekje lezen veel leuker of knutselen.

Ik denk dat een jaar of 12 een "goede" leeftijd is.
    Maar het ene kind is het ander niet dus ik vind dat iedereen het zelf moet bepalen. Ligt er ook aan de opvoeding denk ik.

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Oh ja en de tv is niet aangesloten op de kabel.

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn zoon van 5,5 toen had hem van opa en oma gekregen, zij waren aan het opruimen en wilden hem weggooien. Is o'n klein tv'tje met dvd in 1. Dus de vraag aan ons was of wij m anders wilden hebben. Prima! Hij kan er alleen dvd op kijken en kijkt alleen wel eens in het weekend. Zie er geen probleem in. Waarsch gaat vh jaar onze oude ps II ook daar heen. Zolang je er zelf zicht op hebt over 'wat, en hoe lang' zie ik er geen kwaad in ;)

14. Bri

Bri Niet meer actief

Geen idee wanneer, misschien wel nooit. Ik wil graag een beetje zicht hebben op wat en hoeveel / hoe vaak ze kijken, dus dat mogen ze dan lekker in de woonkamer doen.
    Zou kunnen dat ik hier anders over ga denken, maar dan zijn ze denk ik de 10 wel gepasseerd.

Mijn zoon van 4 kijkt heel graag films, maar dan liefst wel samen met mama op de bank. Vind ik zelf ook veel gezelliger dan dat hij alleen boven zou gaan zitten.

15. knap

knap Niet meer actief

Mijn zoon was een of zes toen hij zijn eigen tv op zijn kamer kreeg alleen voor de dvd en voor zijn spelletjes. De reden was dat ik niet altijd zin had om zijn spelletjes binnen te zien of er kwamen kinderen spelen en gingen ze rustig in zijn kamer spelen.

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nog heel lang niet. Mijn oudste van 6 is echt tv-verslaafd, daar moet ik voortdurend aan de rem trekken. Als het aan hem lag zou dat ding de hele dag aan staan en hij als een zombie op de bank ervoor liggen. Bovendien beweert hij altijd dat hij 's nachts vaak wakker ligt en ik weet zeker dat dat echt zo zou zijn als hij een tv op zijn kamer had, zodat hij lekker de hele nacht tv kon kijken.

Zelf heb ik niks met de tv, ik zet hem alleen aan om ergens specifiek naar te kijken, niet zomaar voor de niks. Kan me er ook niets bij voorstellen, maar ja, ik zit weer vaak te internetten en dat vinden sommige mensen ook weer onvoorstelbaar.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zeker niet voor een jaar of 12, liever helemaal niet. Zie er ook de toegevoegde waarde voor een jong kind niet van in.

18. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier is de oudste 10 en ik heb haar er nog niet om horen vragen. Niet dat ze hem dan gelijk krijgt;), maar dan is het een overweging waard.

Ze heeft een mp4 incl boxjes en daar heeft ze voldoende aan. Tv kijken kan gewoon in de woonkamer.

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Mijn dochter (nu 4,5) gaat weleens boven op onze slaapkamer in ons bed een fiilmpje kijken. Dan is ze moe, heeft ze geen zin in alle prikkels van beneden (mama, broertje, speelgoed etc en vraagt ze of ze op bed een film mag kijken. Prima hoor, even tijd voor haarzelf.
    Ik kan me dus best voorstellen dat er over een jaar of 2 een tv op haar kamer komt waar ze dat kan doen ipv op onze kamer

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier helemaal niet denk ik. Maar goed kan veranderen.

Deel Deze Pagina