TV op de slaapkamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Alita, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Vind het nu nog niet nodig (bijna 4) kijken over een paar jaar wel verder. Ga geen uitspraken doen over het hoe of wanneer , time will tell.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

zoals ik al zei.. ik heb zelf ook nooit een tv op mijn kamer gehad en ik heb vast wel een keer iets tegen mijn ouders gezegd.. Nee was toen nee en is hier ook nee.

Ik denk dat ik niets onderschat. Dat heb ik de eerste 3,5 jaar ook niet gedaan maar goed, ik hoor je wel over een jaar of 15 (hopelijk gaat zoonlief dan de deur uit of bijna :D mag ie op zijn eigen kamer een tv neerzetten!)

3. Alita

Alita Niet meer actief

ach soms kan dat toch ook leuk zijn

4. Alita

Alita Niet meer actief

ja maar wat is er dan zo erg aan? Ik bedoel jij zegt...pas als ze een aan hebben dat is dan met 18 of hoe zie ik dat?
    Of bedoel je een bijbaantje?

5. Alita

Alita Niet meer actief

precies lekker even terugtrekken en dat kan dan toch ook naderhand met een tv....
    Hier spelen ze ook wel eens boven...vinden ze leuk!

6. Alita

Alita Niet meer actief

hahaha herkenbaar

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.315
    2.598
    113
    dat is heel duidelijk voor mij. Gebeurt niet!!!!

Geen controle op wat ze kijken, veel te veel verleiding om er voor te blijven hangen.

risico dat iedereen alleen op zijn kamer tv zit te kijken en je elkaar dus steeds minder ziet.
    Als ze op hun 20e nog thuis wonen misschien maar eerder niet!!!

8. adi

adi Niet meer actief

Ik ben toch echt niet heel lang geleden een tiener geweest, maar ken echt niemand die een tv op zijn/haar kamer had, zonder de toestemming van de ouders. Als ouder bepaal je wat er in je huis komt, en een tv kun je moeilijk verstoppen.

En nee, ik ben niet tegen tv, zal hier prima mogen tegen die tijd. Maar dat betekent echt niet voor alles wat in het hoofd van een puberende tiener opkomt.

9. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Nee, hier komt er geen TV op de slaapkamer. O, wat was ik als tiener jaloers op mijn vriendinnen die wél een TV hadden, en o, wat ben ik nu blij dat mijn ouders mij dat pertinent geweigerd hebben, zeg!

Ik vind het echt ongezellig hoor, kinderen die in hun eentje TV zitten te kijken op hun kamer. Daarbij wil ik ook niet dat mijn kinderen de hele dag door alles kunnen zien wat ze willen, ik ben niet zo'n TV-fanaat. Ze mogen heus wel TV kijken, maar echt geen uren per dag.

10. Alita

Alita Niet meer actief

Maar als jij als ouder niet wilt dat ze de hele dag kijken kun je dat toch verbieden?

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Volgens mij zetten ouders tv's op kamers voor hun eigen rust en zeker niet voor het zielenheil van hun kroost. Voor mij is dat de verkeerde reden. Ik vind TV geen toegevoegde waarde hebben en als er dan toch gekeken moet worden dan kijk ik wel mee. Dat heb ik wel over voor mijn kids :)

Even je rust zoeken kan veel beter zonder tv. Want hoewel mensen denken dat het ontspannend is, is dat het feitelijk niet.

12. Alita

Alita Niet meer actief

Nou ben ik niet met je eens....voor hun eigen rust? En wat dan nog...soms is dat best handig toch? Niks mis mee vindt ik...
    En je opmerking Dat heb ik wel over voor mijn kids ...wat wil je daarmee zeggen dan? Sorry maar komt bij mij een beetje verkeerd over hoor

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik vind dat tv te veel afleid. Als ze puber zijn, dan moet er op de kamer huiswerk gemaakt worden en niet tv gekeken worden.
    Ook wil ik in de gaten houden wat er gekeken wordt.
    Zou het ook heel ongezellig vinden, als straks iedereen op zijn eigen kamer zit, tv te kijken. Dan spreek je elkaar straks helemaal niet meer.

Als ze eenmaal van school af zijn en hun eigen geld verdienen, dan mogen ze een tv op hun kamer hebben, als ze dat zouden willen.

14. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Call me a bad mother maar mijn zoontje heeft een tv op zijn kamer.

Maar hij kijkt zelden en het is ook alleen voor een DVDtje op te zetten.

Wij bepalen wanneer hij mag kijken en zetten hem voor hem aan verder kijkt hij er niet naar om.
    Als hij in zijn kamer aan het spelen is en hij wil Cars kijken dan mag dat van mij!
    Of hij het nu in de woonkamer kijkt of in zijn eigen kamer maakt mij niet uit!

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm Mja.. Wij zijn sowieso al niet van tv... Kans op discussie dat we elk wat anders willen zien zal dus niet al te vaak voorkomen (hij staat meestal uit namelijk).

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat wil je hier nu mee suggereren? Laat mij ajb in mijn waarde, dat doe ik bij jou ook.

17. Saskia78

@asz ze suggereert dat zij dat geen goede reden vind. Let it be :)
    Wat jij doet moet je zelf weten maar er werd gevraagd om een mening en we kunnen moeilijk allemaal dezelfde mening hebben :)

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh maar ik maak mij er ook niet druk of i.d. over, maar zinnetjes als
    ' dat heb ik wel voor mijn kids over ' komen erg suggestief over. Daar reageer ik op.
    Ik heb dat namelijk OOK voor mijn kinderen over, maar onze oudste is op een punt beland dat hij het fijn vindt om even alleen boven te kijken.
    En dat heb ik ook voor mijn kind over, hem even met 'rust' laten ;)

En ik ken Cygnet langer dan vandaag, en het is ongetwijfeld niet naar bedoelt, maar het komt wél naar over.

19. Saskia78

Nahja.. Voordat iedereen weer over elkaar valt... :)

Kan me voorstellen dat er een moment komt dat een kind liever boven kijkt... Maar dat is natuurlijk niet met 4 of 5 lijkt me dan.
    Dat soort dingen wijst meestal zichzelf wel denk ik dan.
    Ga ik me nu nog niet druk over maken.

En evt zouden we het zelfs zo kunnen inrichten dat er een tv in de werkkamer zou komen. Hebben we er allemaal lol van als we willen.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is niet naar bedoeld maar voor mij is 'rust' voor mezelf geen reden om een tv op de kamer te zetten. Ik vind de nadelen groter dan de mogelijke voordelen (die ik zelf dus eigenlijk niet zie).

Ik weet dat er ouders zijn die bepaalde kinderprogromma's een ramp vinden of geen zin hebben in tv programma's die ze zelf niet leuk vinden en dan maar liever hebben dat ze op de kamer kijken. Nou dat heb ik dus niet.. dat is wat ik er mee bedoel. Al heb ik de hele dag het deuntje van Thomas in mijn hoofd, of moet ik kijken naar het huis Anubis. Dat doe ik dus liever dan de tv op de kamer zetten.

@Cindy, snap je het? Ik vind 'handig' dus zelf geen argument voor een tv op de kamer.

Deel Deze Pagina