TV op de slaapkamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Alita, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#81 Saskia78, 15 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2012
    @cygnet: 3 uur per dag tv kijken in de zomer is gevoelsmatig erg veel...
    Maar in de eindconclusie kan ik me wel vinden geloof ik.

Met mate en zelf even nadenken over wat je op zet ipv de hele dag bewegend behang :)
    En tv op je slaapkamer zegt natuurlijk niet dat hij perse altijd aan staat...
    Heb wel het idee dat het artikel gaat over jongere kinderen (en dus bijv geen pubers) ondanks dat dat er niet daadwerkelijk bij staat.
    Iets met meebewegen op tv programma's en enkel theoretische kennis mbt sociale interactie :)

Alleen denk ik dat mijn idee van "met mate" en van "verantwoord kijken" net wat strenger, principiƫler is dan dat van de meeste mensen :)
    Daar kan ik prima mee leven gelukkig :)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Saskia... ik denk dat we niet erg ver van elkaar af zitten ;)

Het grote nadeel van TV kijken (of computer, gameboy etc).. er wordt niets anders gedaan (als ze eenmaal ECHT tv gaan kijken.. meestal wordt er als ze heel jong zijn nog veel rondgerend). En dat is mijn bezwaar tegen tv kijken... ik heb liever dat ze lezen, kletsen, hun fantasie gebruiken, bouwen, knutelen, kleuren, dansen etc etc.

Oh, TV vind ik prima voor erbij maar zie dus geen enkele reden om 'm op de slaap kamer te zetten. Op je slaapkamer slaap je en speel je maar tv kijken doe je beneden af en toe.

3. Saskia78

@cygnet: denk het ook ja.

Vind een beetje een naar belerend smaakje aan het artikel zitten.
    Beetje alsof je je kind bijna mishandelt als het tv kijkt... Maar de eindconclusie kan ik me wel erg in vinden.

En hoe je dat precies toepast zal niet voor iedereen hetzelfde zijn :)

4. Alita

Alita Niet meer actief

ja maar ze zouden noit net voor het naar bed gaan tv mogen kijken he....als dan is het pas rond 10jaar ergens;)
    Ik heb het over overdag...

5. Alita

Alita Niet meer actief

nee snap ik wel....maar zie niet in wat er erger is dan 1uurtje tv of muziek luisteren dan...

Hier zit de oudste ook helemaal geconcentreerd tv te kijken hahaha...maar dat mag ze 2 uurtjes per dag ofzo..
    Voor de rest gaat muziek aan (want dat doe ik zelf al altijd) en gaan ze maar spelen...kleuren enz

6. Alita

Alita Niet meer actief

dat ben ik helemaal met je eens hoor...liever dat ze bezig zijn met hun fantasie dmv knutselen enz...
    Hou er niet van als kinderen de hele dag voor de tv hangen en niks meer doen...;)

7. Saskia78

@cindy: muziek staat op het moment wel langer aan dan een kwartiertje. Ondertussen zit ze te spelen met dr playmobil.

Misschien komt het wel omdat ik zelf ook altijd muziekverslaafd was vroeger. Tot aan naar de radio zitten kijken aan toe overigens :)
    Had zelf ook al heel vroeg een eigen radio... Zo'n hele antieke met van die drukknoppen voor de verschillende banden :)
    Sentiment :)

8. Alita

Alita Niet meer actief

haha ik heb nog platen gedraaid dus was er ook al vroeg bij...
    Ben gek op muziek en altijd al geweest:D hier wordt ook altijd volop gedanst!

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ik weet het niet kan ik nu nog niks over zeggen.
    Wij waren ook jong toen we op onze kamer tv hadden
    Ik 11 en me zusje 4 ofzo.
    Nou en we keken echt alleen zaterdag smorgens telekids.
    En daarna naar buiten.
    Mijn moeder controleerde echt niet wat we keken.
    Ik kan me maar 1 ding herrineren wat eng was en dat was de film IT

Ik denk wel als ze tv krijgt ik alleen de dvd speler erop aan sluit.
    Dus dan bepaal ik wat ze kijkt
    Ik ben er dus niet echt op tegen,
    Het is meer wat je de rest van de dag met je kind doet of ze genoeg ontwikkelen,
    Hier word veel voorgelezen en geknutseld en gedanst.
    Ik las ook ondanks ik een tv had in me kamer heeeeeel veeeel.
    Ook had ik een spelcomputer.
    Maar deed het eens in de zoveel tijd een weekend lang en daarna weken weer niet.

Ik ben dus meer van een vrije opvoeding en zal DL stimuleren om wel buiten te spelen te lezen en knutselen, maar zal ook niet tegen de tv zijn.

10. Alita

Alita Niet meer actief

ben het eigenlijk wel helemaal met je eens!

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Had eigenlijk wel verwacht het hele forum nu tegen me te hebben hahaha.

12. Alita

Alita Niet meer actief

whahahah ik ken het gevoel ;)
    Maar nee hoor hahahahaha......ik denk dat ik wel nog even wacht met een tv op de slaapkamer hoor....maar zo rond de 10 jaar ken het wel toch?

13. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Ik vind dat iedereen moet doen wat bij zijn / haar opvoeding past en waar je jezelf prettig bij voelt

TV vind ik mag wel maar niet als zoethoudertje maar gewoon als een extra iets .

14. Alita

Alita Niet meer actief

ja precies niet om de hele dag voor te hangen he....gewoon soms even lekker op de slaapkamer tv kijken!

15. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Mijn oudste dochter is 13, ze heeft geen TV op haar kamer, want puberteit of niet, ik bepaal dat nog altijd. De computers staan beneden, zodat wij in de gaten kunnen houden wat ze daarmee doen. Op haar mobiel heeft ze geen internet, omdat ze alleen bel en sms tegoed heeft. Mijn oudste dochters zijn niet klein meer ( 11 en 13) en al helemaal niet meegaand, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze hier de dienst uitmaken. Ze zijn zeker nog niet in staat om zoveel zelfdicipline op te brengen dat ze huiswerk gaan maken, als er in hun kamer ook een pc met internet en een tv staan. TV kijken mag beneden en ook niet zomaar naar alle programma's. Gisteren wilde oudste een horrorfilm zien, dat mag dan niet van mij, dat kan je als de TV boven staat erg lastig in de gaten houden.

16. Oreomama

Oreomama Actief lid

19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    Ik zou het zo lang mogelijk uitstellen. De slaapkamer is een plek om tot rust te komen/huiswerk te maken en daar past een tv niet tussen.

Toen ik 15 jaar was kreeg ik een tv op mijn kamer. Maar ik had ook goede afspraken daarover gemaakt: eerst huiswerk en dan tv kijken. En zolang mijn schoolcijfers goed waren mocht ik de tv houden. En anders was ik het kwijt.

17. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ik ben denk ik een hele slechte mama haha...Rubin (4) heeft de dvd speler uit de auto op zijn kamer...en hij mag altijd een filmpje kijken voor hij gaat slapen...meestal slaapt ie na een paar minuten al...Bente(2,5) heeft nu ook een klein tvtje op haar kamer staan anders wil ze niet in haar eigen bed en heb geen zin in strijd...ook zij slaapt na een paar minuutjes...tv staat hier overdag ook veel aan..vaak kijken ze niet eens maar spelen gewoon...zelf heb ik ook altijd de tv aan...discovery ofzo..gewoon als achtergrond geneuzel...heb een hekel aan de radio...ik val trouwens ook altijd met tv in slaap...zie er zelf geen probleem in en voor ons werkt het prima!...ieder moet doen wat ie het beste vind denk ik...mijn mening tv is prima zolang het het spelen niet belemmert

18. Saskia78

Mja hier wordt continu gekeken als hij aan staat.
    Wat deels natuurlijk veroorzaakt wordt doordat hij niet zo heel vaak aan staat.

Verder wel met muis eens... Op een dag geef je gewoon toe. De een eerder dan de ander maar dat is afhankelijk van zowel ouder als kind en dus lastig vooraf te bepalen.

Daarentegen vind ik het raar om met 4 een tv op je kamer te hebben...
    Maar ik heb er zelf dan ook geen eentje.. Dat maakt nogal een verschil qua kansen of dochterlief er eentje krijgt lijkt me :)
    En zo heeft ieder z'n eigen nukken en kuren lijkt me :)

19. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    binnenkort krijgt N weer een kamer voor de zelf
    om zich terug te kunnen trekken omdat ze aangeeft dat ze dat graag wil
    en dan komt er een tv maar zonder kabel aansluiting
    het wordt puur voor de vtech motion
    en savonds halen we de motion weg zodat ze wel gaat slapen en niet spelen ;)

beneden mag ze tv kijken boven dient die alleen voor spelcomputers

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn dochter heeft er een gekregen van oma toen ze 3 is geworden met een dvd speler erin. In het begin dacht ik waarom in godsnaam maar tja nu denk ik waarom niet. Moet wel zeggen dat ze erg groot is kwa doen en laten dus durf het met haar ook aan. Mijn zoontje bijv zou van de zomer echt nog tv krijgen omdat hij daar gewoon niet mee om kan gaan. Als der iemand blijft logeren sPeelt ze bioscoopje boven :) of gaat op de vtech. Verder staat hij nooit aan. Vind dat ook niet nodig. Als ze Ziek is dan is het ook handig' lekker rustig in de eigen bedje, tv aan en beter worden. Ze wil dan ook echt rust om der heen. Ze komt er ook alleen aan als het mag ondanks dat ze weet hoe het werkt. mijn. Zoontje zal ik nog niet vertrouwen met een tv op zijn kamer. Hij is te ondeugend, sloopt graag ;).

Deel Deze Pagina