Tv op kamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zonnestraal21, 3 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.365
    10.318
    113
    Persoonlijk zou ik geen tv op de kamer doen.een verhaal voorlezen of de dag bespreken samen op bed lijkt me zinvoller.

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dat doen we al. Dat is het probleem ook niet

3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Als niks werkt en de tablet wel dan is het toch duidelijk?
    Snap dat je niet wil overkomen als "slechte" moeder die haar kind in slaap laat vallen met een tekenfilmpje. Maar als dat goed werkt?
    Geloof echt niet dat je kind er volledig van ontspoort hoor.
    Heb ook een paar weken mijn gsm aan zoontje meegedaan met het middagslaapje,met een paar minuten lag hij lekker te pitten en kon ik snel m'n gsm weer terugpakken.
    Anders was ik een uur bezig en kind over de rooie omdat hij niet wilde slapen.
    En,ja ik heb me ook wel even een slechte moeder gevoeld want volgens de regels kon dit toch echt niet.

4. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.718
    2.397
    113
    Weet je, in het algemeen zou ik ook zeggen dat tv kijken vlak voor het slapen gaan niet goed is. Maar... niet iedereen is hetzelfde. Ik ken ook iemand die juist voor de tv ook standaard in slaap valt en regelmatig de radio aan zet als ze gaat slapen omdat ze dan gewoon beter inslaapt. En als dit dus juist voor je zoontje wel werkt (en hij juist energie krijgt van dingen die in het algemeen bij veel mensen wel werken en misschien ook wel beter zijn ja), dan moet je het gewoon doen. Zet er een timer op zodat het ook niet te lang kan zijn. Maar de tip van een luistersprookje (of ander luisterboek) is wel een goede zoals je zelf ook zei. Dat zou je eerst eens kunnen proberen om niet meteen aan de tv te gaan. Er zijn er best veel tegenwoordig, vaak ook via de bieb te lenen ( en dat is voor kinderen nog gratis). Maar werkt dat niet en is even een filmpje kijken het enige dat voor hem wel werkt, dan moet je je daar niet schuldig over gaan voelen zoals ook Theezeefje al zegt.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze (oudste) dochter heeft ook met periodes moeite met in slaap vallen. Vooral het overgeven aan de slaap is lastig. Ze is een denkertje, en juist door een boek te lezen gaat ze nog meer denken. Bij een boek valt natuurlijk ook veel te fantaseren. Een filmpje kijken is voor haar dan veel relaxter. Ik kan me zo voorstellen dat een luistersprookje in haar geval ook niet zal werken (ikzelf vond ze vroeger ook doodeng).
    Een tv op de slaapkamer, daar zou mijn voorkeur ook niet naar uit gaan. Kun je goede afspraken met je zoontje maken. Dat hij bv één of twee filmpjes mag kijken en dan de tablet op de overloop legt. Of je werkt met een timer, maar das ook best frustrerend als je midden in een filmpje zit :).

6. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Goeie tip!

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Onze kinderen krijgen echt geen tv op hun kamer. Mijn broer en vriend hadden er allebei een op hun kamer. Toen ze wat ouder waren keken ze regelmatig tot middernacht tv. Lijkt mij niet wenselijk op die leeftijd, kunnen ze 's morgens hun bed niet meer uit. Mijn inziens is het ook gewenning om tv nodig te hebben om te kunnen slapen. Er zijn al wat goede alternatieven gegeven.

8. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    En een lamp die sterren oid op het plafond laat schijnen?

9. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik zou gaan voor een radio. Dan kan je luisterboeken proberen en als dat niet lukt rustige muziek aan zetten. Korte cd'tjes branden ofzo. Sommige hebben ook een timer.

Wat luisterboeken betreft. Ik heb een aantal boekjes met cd van Disney. Als je wilt kan ik wel een paar bestanden doorsturen zodat je kunt kijken of het wat is. Stuur mij een Pm als je daar interesse in hebt.

10. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Tv op de kamer... je maakt een grap toch. Ga na de huisarts of e ne kind af. Dit is toch geen oplossing?

11. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    De oudste van 7 heeft sinds kort een tv zodat hij x-boxen op zijn kamer. Dit mag alleen met druilerig weer en niet vlak voor het slapen.

Ik zou het sowieso niet gebruiken om een kind in slaap te laten vallen. Gewoon routine douchen, tanden poetsen, pyama aan, verhaaltje en klaar. Soms gaat hij nog in bed met zijn knuffels, auto's of iets spelen.

12. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Nee jij bent behulpzaam en oh- zo aardig ;) komt echt serieus nooit een normale reactie jouw strot uit.

Ts, ik denk dat er al hele waardevolle tips gegeven zijn. Hopelijk gaat je ventje sneller slapen zo! Het zou mijn voorkeur ook niet zijn, maar als het hem rust geeft en je de rest al geprobeerd hebt.. tja.. ik slaap ook 'beter' met achtergrondgeluid. Mijn hersenen moeten bezig blijven om in slaap te kunnen vallen. Liever geluid horen dan malen of niet kunnen slapen toch?

13. zonnestraal21

Wat is 'e ne kind af' ?

Lees eerst ff lekker verder voordat je met onzin aankomt;)

14. zonnestraal21

Bedankt iedereen voor de nuttige tips!

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    +100 Ik vind het altijd absurd wanneer (jonge) kinderen een tv op hun slaapkamer hebben. Als (!!) onze kinderen die al krijgen toch zeker niet voor ze goed en wel op de middelbare school zitten. ;)

16. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Scheelt mij weer typen, dacht precies hetzelfde!

Van die luistersprookjes vind ik ook een goede tip voor onze dochter. Ze is bang in bed, waardoor ze geregeld pas laat slaapt. Gelukkig wel sinds kort weer de hele nacht in haar eigen bed :)

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@sija: geen haar op mijn hoofd die dat een goed idee zou vinden voor onze dochter.

MAAR

Als jij denkt dat het voor jullie een prima oplossing is... en je er zelf ook geen probleem mee hebt.. waarom zou je je beslissing dan laten afhangen van wat een ander zijn/haar mening is of wanneer een ander kind een tv op zijn/haar kamer heeft.

Je hebt ook tv's met een sleeptimer.
    Lijkt me heel handig in dit geval.. gaat hij vanzelf uit.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Niet van plan dat ooit te gaan doen zeker niet met deze leeftijden 3 en 5 jaar

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Weet je, het ene kind is het andere kind niet.
    Wij zijn met onze dochter jarenlang bezig geweest met in slaap komen, therapieen, het huis laten reinigen, medicatie, massages noem maar op.
    Sinds ze 7 jaar is heeft ze een tv op haar kamer. En inderdaad, ze gaat nu naar boven, kijkt een half uurtje tv en valt als ze die uitzet vervolgens heerlijk in slaap.
    Ook soms na een lange drukke week vind ze het heerlijk ontspannen om gewoon even boven op haar eigen plekje rustig tv te kijken, niks mis mee hoor. Ze heeft een begrenst zenderpakket en kan dus niet alles kijken. Meestal zit ze op netflix een serie te kijken.
    Maar op de leeftijd van jouw kindje zou ik toch eerst andere dingen proberen. Helpt er echt niets? Lekker tv laten kijken!

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    mijn kinderen zijn 3 en 5 en die hebben een kleine radio/cd speler op hun kamer met luister cd's van disney, woezel en pip en wat muziek cd's. ze gaan rustig liggen luisteren en zijn zo in slaap.

Deel Deze Pagina