Tv programma een huis vol ....

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Yelice, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik denk wel dat ze het nederlandse gezin iets anders neerzetten als het surinaamse

Maar ik vind wel dat het surinaamse gezin het beter voor elkaar heeft
    Iets meer structuur

Maar nu kom ik ff op de kosten, de nl kinderen die meegingen naar de aldi, kregen niet eens een doos bonbons (later zag ik dat ze die wel buiten op stonden te vreten)maar op dat jongste kind zijn verjaardag stonden er wel 5 kratten heineken...wat is er mis met een doos shultenbrau????

En ik zag ook bij die nederlandse dat er een laptop in de kamer was, en een pc waar vader achter zat te eten, en zoonlief zat op zijn kamer achter de laptop....:( geld hebben ze schijnbaar voor zulke dingen wel

en 5 saucijzen voor 14 mensen vind ik wat weinig hoor, maar muziek inhuren voor je jongste kind , vind ik ook niet nodig :(

En ik stoorde me wel dat die nlman echt wel dronken was op de verjaardag van zijn kleinste kind...

maar ik vind het wel leuk om te volgen :D

2. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ze hadden naast die saucijzen, ook nog rookworst(en), ze aten zuurkool en hutspot. Dus dat had ze mooi opgelost.

Ik vind dat beide gezinnen het op hun eigen manier geweldig doen, tuurlijk kloppen sommige dingen niet en is dat niet helemaal niets zoals die matrassen op de grond bijv. Maar ze hebben het goed.

Vind het trouwens prachtig om te zien hoeveel respect die oudere jongen in dat Nederlandse gezin voor zijn ouders heeft. Hij complimenteerd hun heel vaak, en heeft goede opmerkingen over het eten zoals; respect als je elke dag 12 kinderen te eten weet geven. Wat me moeder ook maakt, het is altijd heerlijk.

Vind dat zo ontzettend lief, betekend dat die ouders het toch goed doen! Vind ze ook ontzettend lief voor de jongste, moest ook stiekem even huilen toen iedereen individueel aangaf dat het hun schatje en alles is. Ook die vader zo trots. Kippenvel.

3. ja dat vond ik ook erg mooi om te zien, dat ze allemaal gek op die kleine zijn, en inderdaad is er 1 zoon bij die vaak complimenteert.

maar soms vallen me dingen op, bv die rook worst, ik zag ze allemaal met een flink stuk lopen, das volgens mij best prijzig, had ze beter 3 bakken sucijzen kunnen kopen, als je 12 kids hebt, moet je wel op de kleintjes letten ;)

ik vind het wel mooi om te zien, dat pa en ma alletwee heel veel houden van hun kids en emotioneel worden als ze het over iets bijzonders hebben of als er 1 ziek is...

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Zoon zat inderdaad op zijn kamer met de laptop maar was mij even onduidelijk welke zoon.
    En als er iets in huis is wil niet meteen zeggen dat papa en mama ervoor betaald hebben.
    De oudste is 27 en zal ook over enig inkomen beschikken en dus in staat zijn om zelf een laptop aan te schaffen ;)

Wat mij wel stoort is dat ze geen eettafel hebben, moeten ze natuurlijk zelf weten maar ik zou gek worden als ik elke avond met mijn bordje op schoot op de bank zou moeten zitten om te eten.
    En ja dat ene meisje is irri maar dat zal ook wel een beetje met de leeftijd te maken hebben (pubertijd)

Maar eigenlijk wat maakt het uit, ze hebben het belangrijkste liefde.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar de ruimte om zoveel mensen aan een eettafel te krijgen in zo'n flat?

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hebben ze ook niet maar ik zou dan (en dat is heel persoonlijk) ervoor kiezen om er een lekkere grote eettafel neer te zetten met voldoende zitplaatsen en de bank eruit.

7. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb sinds gisteren gekeken via uitzending gemist. Ik vind het al een heel gedoe met een baan, huishouden, zoon en zwangerschap. Maar dit is wel hele andere koek. De familie Baumgard is wel super vrolijk en positief. Mooi om te zien.. maar persoonlijk moet ik er echt niet aan denken.

8. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Idd pluk ze hebben liefde.

En die vrouw heeft me een bom ervaring met kinderen opvoeden, een die weet dus ook heel creatief in te spelen op hun behoeften. Misschien anders dan iemand met 2 of 3 kinderen zou doen, maar echt mijn dikke respect voor beide moeders (en ook vaders).

Ik kijk met heel veel plezier naar deze gezinnen, en vind ze onwijs sterk. Ook als je ziet die reacties op straat. Ze hebben er lak aan, hebben hiervoor gekozen en nemen hun verantwoordelijkheden heel goed.

Heb echt alleen maar goede woorden over voor deze mensen, van hetgeen wat ik van hen te zien krijg.

Vind die Eugene (?) ook echt een onwijs leuke vader voor zijn kinderen, heel geduldig volgens mij en hij doet het wel allemaal; af en toe koken, werken, klussen in huis, zorg dragen voor zijn gezin, aandacht voor zijn kinderen waar hij een hele mooie beschrijving over gaf in de sportschool. Helemaal top!

9. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ik moet zeggen, ik heb 'maar' 3 kinderen en geen ruimtetekort dus. Woon nu sinds 2 jaar in mijn nieuwe huis. En nog steeds geen eettafel, klinkt heel armoedig haha en we hebben er genoeg plek voor. De planning is steeds om er 1 te halen, en dat word dan weer uitgesteld omdat ik niets naar mijn smaak kan vinden. Ikea is hier zo'n 5 uurtjes rijden vandaan misschien wel 6 (woon niet in NL) dus dat moeten we inplannen.

Kortom wij schuiven tafeltjes aan de kant en eten heerlijk op ons kleed met een tafelkleed erop. Tot nu toe geen problemen mee. Maar ik mis het wel ergens hoor, ook makkelijk om op te tekenen en te knutselen ed.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik vind beide gezinnen erg leuk. Het NLse gezin doet me enorm denken aan het gezin van een vriendinnetje van vroeger (zij waren thuis met vier kinderen, dus wel wat kleiner ;) ). Ik ben zelf echt compleeeet anders dan zij zijn, ik ben bv. van het aan tafel eten en ook boodschappen zou ik denk ik heel anders doen. Maar voor mij is het een soort nostalgie, ik voel me zo thuis bij die mensen. Bij dat vriendinnetje vroeger ook, het was een heel luidruchtig gezin, altijd was er wel wat, maar wat waren die mensen aardig en liefdevol! Dat voel ik bij die familie Deijs ook echt, helemaal toen ze het over Jordy hadden :)
    Oh, en Kimberley vind ik echt een leuk meisje, lekker duidelijk 13 jaar oud en heerlijk bijdehand :D

De familie Baumgard is weer heel anders, ik vind het zo knap hoe ontspannen beide ouders er uit lijken te zien, ze zien er allebei ook zó jong uit! Verder ziet al dat eten er telkens ook super uit, haha :D

11. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik volg het ook en vind het echt super om te zien hoe beide gezinnen het op hun eigen manier redden met zoveel kids nog thuiswonend.

12. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

ja, maar dat is jou idee van hoe het hoort. Ik vind het echt complete doorgeslagen onzin dat kinderen vaker dan 1 keer in de week onder de douche zouden moeten omdat ze anders 'vies' zijn.

Wij zijn volwassen en hebben last van hormonale invloeden, dat maakt het wel anders.

13. Kwekijzer

Ik vind het ver gaan als je gezin zo groot is dat je liever niet hebt dat je kinderen buiten spelen omdat je dan geen overzicht hebt. Ik vind het ook minder dat ze geen vriendjes en vriendinnetjes nodig zouden hebben en dat snel neer gezet wordt als 'ze willen toch alleen zien hoe wij leven'.

Ik vind het, ondanks dat het ook leuk kan zijn en best positieve kanten heeft, erg ver gaan. Ik zou dit zelf zo nooooooit willen ik zou dan zelf ook het gevoel krijgen dat ik te kort schoot.

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb net de eerste aflevering teruggekeken. Ik vind het allebei geweldige gezinnen! Het Hollandse gezin is wel viezig, en dat huis dan...ielll... maar maakt niet uit, ik vind het erg lieve ouders, en je ziet de saamhorigheid in beide gezinnen. Respect!!

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik moest wel lachen trouwens... zo'n piepklein volgestouwd flatje, en dan nog zo'n enorm onderstel van een salontafel bij het vuilnis vandaan trekken :D Waar gaan ze dat ding in vredesnaam neerzetten??

16. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik vind het echt een mooie serie/documantaire.
    Ook ik zie wel dingen waarvan ik zoiets heb van mmmm.
    Maar wat een respect hebben die kids voor hun ouders zeg.

Ik vind het ook leuk om te zien hoe verschillend die gezinnen eigenlijk zijn.
    In het begin vond ik dat donkere gezin de dingen beter op een rijtje hebben.Eigenlijk nog steeds wel maar die Amsterdammers daar heb ik toch ook wel respect voor hoor.
    En dan die kleine Jordy,wat een schatje!En mooi om te zien hoe begaan ze zijn met hun kleine broertje!

En die vader was zoo trots op zn dochter toen ze sloeg voor haar havo haha

17. Kwekijzer

Heb je wel goed gekeken dan? Want ik zag er anders ééntje die in geen 9 maanden met zn gat uit bed te krijgen was, beweerde dat hij ingeschreven stond bij het uitzendbureau en die zijn vader niet wilde spreken. Vervolgens gaan ze met zn allen weg en laten hem alleen.

Weet je wat het is, in zo'n groep valt er wel eens eentje buiten de boot, maar dat maakt ook dat ik het helemaal niet zo grappig vind om te zien.

Als je de tijd en middelen niet hebt om ook aan dit kind de juiste begeleiding te geven, dan vraag ik me echt af waar je mee bezig bent.

Vind het absoluut niet leuk om te zien, ik zie gewoon een stel ouders met te veel kinderen die ze niet díe aandacht kunnen geven die ze toch wel nodig hebben.

En wat dat betreft vind ik het bij het Surinaamse gezin wel iets beter ogen, maar ook daar zie ik dat terug.

Het zijn gewoon mensenlevens hoor. Leuk dat 2 mensen het gepresteerd hebben er zoveel te krijgen, te voeden en te kleden, maar er komt meer bij kijken.

Maar goed, mijn ding dus duidelijk niet...

18. lioness74

O ja ik heb zeker wel goed gekeken hoor.
    En idd er is er altijd wel eentje die buiten de boot valt.En volgens mij had hij idd al een tijdje geen werk maar wat heeft dat met respect naar de ouders toe te maken?Als dat alles is in een gezin met 12 kinderen vind ik dat echt wel meevallen hoor.

En jouw mening over deze gezinnen is wel duidelijk hoor.
    Mijn ding is het ook niet 12 kinderen maar ik vind het reuzeleuk om naar te kijken.

19. lioness74

En dat ze hem alleen lieten,nou nou wat erg als je 21 bent.

20. love31

love31 Actief lid

20 nov 2006
    281
    0
    0
    huisvrouw
    Ik weet het niet zeker hoor,maar volgens mij drinkt die nederlandse vader ook wel geregeld drank..zie hem geregeld in een aflevering met een longdrink glas cola(met iets erdoor denk ik dan)
    want toen hij die ene dag alleen was en voor zijn gezin moest zorgen,schonk hij cola met drank in,en zei daar ben ik ff aan toe hoor,en het was gewoon overdag!
    Ik kan het mis hebben,maar dit denk ik gewoon..

Deel Deze Pagina