ik vind het programma geweldig! Ik zou het niet aankunnen 12 kinderen! Echt respect. Tuurlijk zijn er dingen die je zelf anders zou doen... Maar over t algemeen, petje af. Ik vind het erg bij het Amsterdamse gezin dat die moeder zei: "spelen doe je maar op school, niet hier!" zo zielig vond ik dat! En bij het andere gezin valt me regelmatig op dat de kinderen meer willen eten maar het niet krijgen. Dat vind ik ook wel apart, maar ook wel een beetje begrijpelijk, maar toch, ze zijn wel aan t opgroeien...
ja ik schreef ook al ergens dat hij op de verjaardag van de kleinste ook dronken was, en daar stonden maar liefst 5 kratten heineken Maar er zijn genoeg mensen die overdag wel eens een biertjuh of wijntje pakken denk ik Alleen vind ik als je zo,n groot gezin hebt, zijn er ook genoeg andere dingen waar je je geld aan kunt besteden En daarbij als je vrouw een dagje weg is, en je hbt de zorg voor je kinderen, kun je niet drinken, als er iets gebeurt kun en mag je niet eens rijden
Ik vind het leuk om naar te kijken, maar ik zou er niet aan moeten denken om voor 12 kids te moeten zorgen. Ik kom zelf ook uit een groot gezin, maar toen ik werd geboren was het merendeel van mijn broers en zussen al getrouwd en hadden al zelf kids. Bovendien hadden zij een andere moeder dus ze waren nooit altijd bij ons. Mijn vader had 13 kinderen..(had, omdat hij overleden is). Ik merk alleen wel dat het leeftijdsverschil soms moeilijk is. Ik ben 26 en mijn oudste broer is ergens in de 50..en met hem heb ik eigenlijk niet echt een band. Waarschijnlijk is het voor de kinderen die samen in 1 gezin opgroeien anders. Ik zou er in ieder geval niet naast willen wonen
hahaha nee ook naast dat gezin van Eugene, die op zaterdagochtend muziek maken, geloof niet dat ik daar vrolijk van zou worden...
Nou, wat heeft het met respect te maken als je kind al 9 maanden tot 3 uur smiddags in zijn bed blijft liggen? En wat heeft het met respect te maken als het niet mee gaat op een vakantie omdat het niet met zijn vader wil praten? Wat heeft het met respect te maken om met elkaar in gesprek te blijven? En elkaar te blijven waarderen ondanks dat je het even niet met elkaar eens bent en het wat minder lekker loopt...? Voor mij alles. Ik vind het af en toe echt verbazend wat mensen allemaal normaal vinden, sorry.
Ja in mijn ogen dus wel, als je al zo lang op zo'n manier bezig bent. Laten we het zo stellen, ik zou het niet leuk vinden als mijn kinderen er zo bij zouden zitten. Ik zou er ook niet blij van worden als er ééntje voor de fun beslist om zijn kop kaal te scheren. Dat overmatige alcoholgebruik wat ik af en toe zie passeren, vind ik ook ver gaan. En hoe de kinderen erbij lopen (aan de onverzorgde kant) zou ik net zo min willen. Maar dat is de groep die het doet. Je kan moeilijk voor al die kinderen genoeg aandacht hebben. Bijna onmogelijk.
Oke in het geval van deze zoon is het misschien niet erg respectvol.Maar ik denk dat die jongen vooral zichzelf er mee heeft om zo te leven want hij zal dan ook geen inkomsten hebben. Maar ik vind de andere kinderen in dat gezin(vooral die andere grote zonen) toch eigenlijk wel vol lof over hun ouders praten.
en je kind is wel 21 he. En die heeft ook zijn eigen keuzes waarin je hem ook niet altijd meer even goed kan sturen als vroeger. Ik vind juist dat die vader het goed met hem over gehad heeft. En ik vind dat dit niets te maken heeft met 12 kinderen hebben. Sommige mensen hebben 1 of 2 kinderen en hebben kinderen die een periode in hun leven zo zijn.
Die jongen van 21 besloot zélf om niet mee te gaan, dat vind ik iets heel anders dan dat ze hem alleen laten. Wat moeten ze dan? Voor hem thuis blijven omdat hij geen zin heeft om mee te gaan? Die jongen is 21, die kan heus wel zelf beslissen wat hij wil. En ook al kan je al 9 maanden geen werk vinden via uitzendbureaus (wat vrij ongeloofwaardig is, imo, er is altijd wel íets, ook al is dat misschien geen leuk werk!), dat is toch geen reden om tot drie uur in bed te blijven en in het huishouden geen poot uit te steken? Ik begrijp z'n vader heel goed; die is gewoon klaar met dat gedrag. Overigens hou ik zelf ook niet van al dat alcohol in huis, maar ik vraag me af hoe eerlijk het beeld is wat wij te zien krijgen; ze hebben bv wel met verjaardag én Koninginnedag gefilmd, toch dagen waarop alcohol in de meeste gezinnen niet ongewoon is. Die dochter Samantha vond ik echt een leuke meid, overigens, en ik denk dat haar moeder haar wel wat onderschat. Tuurlijk zal ze veel moeten leren wanneer ze met 17 op kamers gaat, maar dat moet ze ook leren als ze 19 is of 21 of 25. Komt echt wel goed De andere familie vond ik weer erg leuk met al hun muziek- en danslessen etc, heel mooi om te zien! En dat meisje met haar viool, echt wauw! Mooi ook om Eugene zo trots te zien
Al was hij 30, ik zou dat zo niet accepteren, ons huis, onze regels. 9 maanden vind ik lang om er dan ineens ruzie over te gaan maken (even het beeld wat ze schetsen). En tot 3 uur op bed liggen, dat dacht ik dus niet! Hij hoeft niet mee op vakantie ofzo, dat is mijn punt niet. Maar goed, is ook niet het enige waarbij ik zo mijn vraagtekens zet, ik vind het gewoon niet zo geweldig als sommige van jullie hier.
Oooh, zo bedoel je! Nee, dat ben ik wel helemaal met je eens hoor! En ik zou zelf ook echt een boel volledig anders doen hoor, dus ik snap zeker wat je bedoelt
Elke keer als ik die vader van de familie Deijs zie moet ik aan Yzma van keizer Kusco denken .... Bekijk bijlage 209266
Ik vind dat Surinaamse gezin leuker. Die vader heeft echt een bewogen hart voor zijn kinderen. Ook daar zie ik wel dingen, maar jah, waar is het perfect he. Dat bestaat niet.
whahahaha ja wat een vergelijking haha. Ik heb me weer kostelijk vermaakt Ik zou alleen helemaal gek worden in zo'n klein flatje met zoveel mensen. En niet eens een tuin!!! PFff
Ik vind het een geweldig programma! Heel interessant om te zien hoe ze dat in vredesnaam doen met al die kinderen. Ik heb voor beide gezinnen respect, maar heb wel het gevoel dat er in het Surinaamse gezin meer structuur zit. Ik vind het ook geweldig dat, ondanks ze met z'n 12en zijn, alle kinderen stuk voor stuk worden gestimuleerd om te doen wat ze leuk vinden. De een zit op ballet, de ander speelt viool, een paar zingen en eentje doet aan basketbal. Ik moet zeggen dat ik de vader in het Nl'se gezin nogal laks vind overkomen. Hij werkt dan wel, maar hij heeft nog nooit gekookt en zou dus ook z'n vrouw niet even helpen.