Tv programma een huis vol ....

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Yelice, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

ik moest er vanmorgen nog aan denken dat zelfs de neus een gelijkenis is:D

2. leuke aflevering gisteren...

wat leuk was het, dat de oudste zoon zei, als de kleintjes het naar hun zin hebben, heb ik het ook :D

en dat het hele veld taart kreeg toen dochterlief jarig was

Ik dacht wel, je zou voor je rust op de camping zitten en dr zou 13 man naast je landen :$
    De familie deys werd heel lief uitgezwaaid :D

3. Trees

Trees Niet meer actief

Leuke serie en ik geniet vooral van het Surinaamse gezin. Er is veel positiviteit en ik vind het mooi om te zien dat ze de talenten van de kinderen zoveel mogelijk proberen te stimuleren en te ontwikkelen. Alleen denk ik dat het onmogelijk is om alle kinderen voldoende aandacht te geven.

Het andere gezin vind ik persoonlijk helemaal niks. De man voert na een 40-urige werkweek geen zak uit in het huishouden en de opvoeding en weet na 12 kinderen nog niet eens hoe een kind in bad te doen of een fatsoenlijke maaltijd te koken?! De vrouw laat zich gewoon behandelen als een huissloof en is dag en nacht bezig. Ik begrijp wel waarom die oudere jongens nog thuis wonen. Ze wachten gewoon tot er een vrouw zich aandient om voor hen te zorgen en de zorg van mama overneemt. Afgezien daarvan vind ik het hele gezin ook wat ma flodderig aan doen :).

4. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ja die vader van dat Nlse gezin is idd wel een luilak zeg! die moeder echt de hele dag rennen en vliegen en die vader met zijn opmerking thuis doe ik ook niks dus nu ook niet :$
    Maar goed ze heeft het zelf geaccepteerd natuurlijk al die jaren en dan krijg je dat er niet zo makkelijk meer uit bij een man ;)
    Wat mij ook opvalt is dat die man echt best veel drinkt en ik zag dus 3 lege kratten bier aan het einde van de week :$ maar een ijsje was dan weer te duur ..... tja ;)

Verder blijf ik het heel leuk vinden! ik herken wel dingen van vroeger ( hele organisatie als je met elkaar op reis ging , ruzie om wat te eten :D )

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik heb niet alle pagina's doorgeworsteld, maar ik wil hier toch wel op reageren. Twintig is bijna het dubbele van twaalf! Sommige mensen zien al verschil tussen twee of drie kinderen, ik kan me dan toch wel voorstellen dat hier andere reacties staan dan in het topic over twintig kinderen. Dus hypocriet lijken me deze reacties niet. Daarbij zitten hier vast andere mensen dan in dat andere topic waar je het over hebt.

Ik heb het programma niet gezien, het lijkt me wel interessant!

6. Trees

Trees Niet meer actief

Je hebt gelijk, want ze doet het ook zelf. Ik begrijp daar alleen helemaal niks van ;).

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik heb net even wat teruggekeken. Ik vind het een leuke serie! Wat een pracht van een vader in dat surinaamse gezin. Het lijkt me een super toegewijde, respectvolle en geduldige man. Volgens mij is er veel liefde binnen dat gezin. Ook dat andere gezin vond ik prima, echter misschien wat vies en soms wat aso. En ik vond dat die moeder veel aandacht van de kinderen wilde hebben, maar dat kan misschien zo zijn geweest in de afleveringen die ik gezien heb.

8. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ik heb echt wel respect voor het Surinaamse gezin!! Dat vader zelfs een dag minder is gaan werken omdat hij dan meer thuis kon zijn, wow :$
    Respect hoor!
    Ik vond de uitleg van moeder over het samen delen erg pakkend! Inderdaad, een kind is niet per definitie gelukkig als het alles krijgt.

Maar dat andere gezin: sorry, ik krijg er kromme tenen van! Ik wordt al helemaal gek als ik naar de TV kijk, zo chaotisch. Mopperen dat alles zo duur is maar dan wel geld voor die nagels, senseo-koffie, roken enz. Tja, het is maar waar je prioriteiten liggen........Dan heb ik veel meer respect voor het andere gezin waar het geld lijkt te gaan naar muziek- en sportlessen voor de kinderen.

9. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik vind het surinaamse gezin super! Je ziet dat ze samen ook veel plezier hebben.

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik vind die dochters die samen zingen ook erg veel gezelligheid uitstralen met elkaar.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

leuk om naar te kijken, we hebben het zelf ook heel druk als we allemaal thuiszijn. Het is hier ook moeilijk om alles voor elkaar te krijgen (1tje wordt bijna 3 en een tweeling van 8 maanden).
    Hoe moet het dan met 12 kinderen zijn, vraag ik me dan af. Ik vind het buitenlandse gezin echt super! de kinderen en de ouders gaan leuk met elkaar om. Leuke sfeer. Moeder gaat gewoon op de bank zitten om de orde te houden en dat werkt prima!
    Het nederlandse gezin, mwah. Niet echt.. Beetje aso. Kinderen maken steeds ruzie. Moeder lijkt het ook allemaal niet zo leuk te vinden, kijkt vaak boos.

12. Kwekijzer

jahaaaa joepie, iemand met verstand:) Ik ben het zó met je eens!

13. Kwekijzer

Dat vind ik dus ook een verklaring voor hoe hij eruit ziet, mager, grauwe gelaatskleur, wallen-rokersuiterlijk en te veel drankgebruik-zie dat soms in de thuiszorg ook wel terug.

14. ik wilde net een stukje over die nagels gaan typen :D
    maar zie dat ik het niet asl enige heb gezien...

ik vind wel dat bij het surinaams gezin, dat er wel heel erg dik bovenop ligt dat de kinderen bekend/beroemd moeten worden.
    Ik vind best dat iemand zijn of haar hobby serieus neemten dat stimuleert, maar sorry hoor als je denkt dat ieder kind dat iets goed kan, bekend/ beroemd wordt, zul je heel veel teleurstelling te verwerken krijgen...

het is bij dat nlgezin wel veel chaotischer en rommeliger, maar daar vind ik het wel realistischer.

15. moet wel ff vermelden dat de nlvader, eerst op de vrachtwagen zat en dus ook ander werk is gaan doen, om meer bij zijn kids te zijn...

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ook helemaal mee eens.

En ik vraag me af, als de camera's uit zijn of vader dan ook mee gaat naar de speeltuin enzovoorts, of dat hij ook even lekker gaat zitten. Ik denk toch dat als de camera's uit zijn het er iets anders aan toe gaat.

17. Yelice

Yelice Niet meer actief

Monique dat weet je natuurlijk niet of hij dat buiten de camera's ook doet.
    Mijn man doet in ieder geval wel dit soort dingen en ik herken veel van die man in mijn eigen man.
    Ik kan me niet voorstellen dat dit gespeeld is anders hadden die kinderen daar ook wel op gereageerd vermoed ik.

Maar het ligt er idd dik bovenop dat ze graag zouden willen dat ze beroemd zouden worden ;)
    Anyway blijf het leuk vinden volgens mij is morgen de laatste aflevering.

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja klopt, morgen de laatste aflevering.
    Toch denk ik dat het echt wel een verschil is met of zonder camera's. Maargoed, ieder zijn eigen idee:)

Ik vind het trouwens echt wel apart die nagels van die Amsterdamse vrouw. Proberen overal op te bezuinigen en dan even voor 60 euro nagels:p

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hmmm ik had het idee dat ze probeerde haar man terug te pakken omdat hij haar voor de gek hield met die auto, door te zeggen dat haar nagels € 63,- kostte.

Anyways ik besteed liever elke 3 weken € 63,- aan kleding dan aan nagels :D, in dien verstande dat ik daarvoor het geld zou hebben. ;)

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb het twee keer gezien.

Het nederlandse gezin is idd gewoon anders van slag.

Die surinaamse kindjes zien er ook een stuk beter uit en alles er om heen. Dat ze zo een bepaalde richting in geduwd worden is denk echt Surinaams. Je moet niet vergeten dat ze uit Suriname komen en daar waarschijnlijk een andere soort armoede gekend hebben dan dat wij ons zich kunnen voorstellen.

Dat de kinderen weinig speelgoed hebben en dat soort dingen is echt iets van hun cultuur. Speelgoed is niet het belangrijkste eten wel.

En dat ze van de ouders hun opleiding af moeten maken heeft met status te maken. wie geleerd is kan verder komen dan papa en mama of opa en oma voor ons. Die instelling hebben ze.

Zo zie ik het bij mijn schoonfamillie ook. Eten drinken kleding is belangrijker dan een stukje speelgoed. Daar kunnen wij nog wat van leren.

;)

O ja en dat ze er zo schoon uit zien ook het huis. Ze zijn gewoon schoon op hun huis en op zich zelf heel anders dan wij zijn. Je huis moet schoon zijn.

Tuurlijk er zullen ook gezinnen zijn die dat niet hebben maar de meest is het met de paplepel in gegoten. Twee keer per dag douche keuken alles elke dag schoonmaken. Het moet er uit zien als of je elke dag bezoek zo kan ontvangen. En het eten staat vaak ook klaar. Gastvrijheid is vaak ook heel belangrijk eten drinken zal je hihih.

Maar met geld vaak zijn ze wel gieriger dan wij haha. Ze gaan vaak beter met hun geld om dan wij en hebben nog vaak een oude sok ergens liggen. Ze kunnen sparen.:(

Deel Deze Pagina