Ik denk ook zeker wel dat er verschil is met of zonder camera maar ik denk ook wel dat zonder de camera een leuke vader is. Hij is ook een dag minder gaan werken voor zjn kinderen en om zijn vrouw te helpen in huis. Pnirmal : denk idd dat het gewoon een cultuur verschil is oa dat speelgoed.
Ik denk dat ze ook wel heeeeeel bewust twee uiterste als families hebben uitgekozen voor dit programma. Dat plat amsterdamse maakt al snel dat mensen denken aso's. Dezelfde reacties waren er geweest als het een plat Haags of Rotterdams, drie hoog voor in Katendrecht was geweest, tegenover een groot Turks gezin, die allemaal netjes naar de moskee gaan. Het is maar een voorbeeld. Bij ons vroeger kon je ook zien dat er geleefd werd in huis, maar bij bv een van mijn vriendinnetjes, die toevallig van een andere cultuur was, was het huis ook strak en 'leeg' voor mijn gevoel. Ons huis zag er veel geleefder uit. Maar dat maakte of maakt ons nog geen aso's, het was gewoon schoon hoor En ja, bij ons tussen de middag was het een boterham met pindakaas en lekker spelen in woonkamer, en bij haar een grote pan Iraans lekkers en geen troep maken. Verschil moet er wezen toch? Die nagels heeft ze misschien een potje voor, ik moet zeggen, dat lijkt me heerlijk als moeder van zoveel kids, vind het nu al heerlijk, even een uurtje tutten ergens. Senseo is bij de aldi van een ander merk ook goedkoper, dus overal valt wel wat voor of over te zeggen. Dat die NL'se man niet word neergezet als 'ik ga mee naar de speeltuin' wat ie' misschien best wel zou doen als hij niet altijd op de weg had gezeten, is eigenlijk lullig. Mijn vader was ook touringcar en later vrachtwagen chauffeur, is nooooit meegeweest naar de speeltuin (wat ik me kan herinneren dan) maar elke zomer mochten wij mee op de wagen, en wat heb ik daar heeeeeerlijke herinneringen aan. Echt iets van mijn pa en mij zeg maar. Dat hebben die kinderen ook. Wat me wel irriteert, maar dat is moeder's eigen schuld volgens mij, is dat die oudste zonen nu wel naar een eigen woning aan het zoeken zijn, maar wel laten vallen dat ma mag koken en ma de was mag doen. Maar dat heeft ze zelf zo voor elkaar gekregen volgens mij.
ooh maar ik zeg ook niet dat die man zonder camera's geen leuke man is. Geen goede vader is! Dat hoor je mij niet zeggen maar ik denk dat hij extra 'overdreven' doet nu er camera's bij zijn. Nu is overdreven niet het goede woord, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Die nagels zijn best wel duur hoor. Ik had ze ook, maar toen ik parttime ging werken was dat het eerste wat ik stopgezet had.
Ben ik zeker met een 'verkeerde" surinamer getrouwd geweest. Hij heeft nooit wat met z'n kinderen gedaan, en heeft nu nog steeds geen interesse in zijn kinderen. Ex schoonmoeder, (ras echte surinamer) heeft haar kleinkinderen al 7 jaar niet gezien, en heeft daar ook geen behoefte aan, het interesseerd haar niet. Dat surinamers zo familie achtig zijn, dat gaat in mijn geval niet op. Hij liet mij met 2 jongens en een flinke schuld achter, en nooit geen ene cent aan alimentatie betaald. Gelukkig heb ik de schuld kunnen aflossen, en ach die alimentatie........ van een kale kip kan je niet plukken.... maar ff on-topic weer, toch petje af voor deze gezinnen ongeacht of ze anders zullen zijn zonder camera's.
ja ok, maar overal is wel wat. Als ze bij ons de camera op onze neus zetten zie je ook zat waarbij je denkt 'hmmm, zou ik zo niet doen'.
Oh die surinaamse ouders krijgen een 13de kindje! Heftig hoor! Maar ik vind dat ze het knap redden met 12 kindjes, daar kan een 13de ook nog wel bij.
Dat heeft ze toch niet gezegd al zag idd op het einde dat ze een nieuwtje had te melden maar ze lieten niet zien wat het is
Ik las het ook ergens toen ik op google zocht Een huis vol: 13e kindje voor familie Baumgard | Perssite NCRV
omdat ik het knap vind dat ze met 12 kinderen zo rilext blijven. Ik denk bij 1 kind soms al als ze haar dag niet heeft, aaaargg. Vindt het knap hoe die mensen leven Zo duidelijk?
Zo is het zo als ik het zie bij mijn schoonfamilie weet niet met wat voor soort surinamer jij getrouwd was hihi. Klinkt gek. Mijn schoonf is hindoestaans en zijn gewoon heel schoon en zo op hun huis en lichaam. En zijn wel lief voor hun kinderen. Maar met alles is zie niet wat er achter gesloten deuren gebeurt. En heb ook wel eens mijn bedenkingen over de opvoeding binnen hun cultuur en gedachten gangen. Het is idd wel vaak zo dat vaders weinig op hebben met de opvoeding van de kinderen en de moeders er alleen voor komen te staan. Heb vier schoonzussen en twee zijn verlaten door hun man en hebben altijd alles alleen voor hun kinderen moet op lossen. De ene was te los voor haar kinderen. Alle drie hebben ze al eens in de bak gezeten. En bij de andere was me schoonzus te streng. En toch twee dochters met benen in de buik terug naar huis. En mijn vriend lat ex heeft geen krabber om zijn kont te krabben. zo veel schulden dat die heeft. Maar ik blijf er bij zeggen hij is wel lief voor de kinderen.. Wat je zegt over je ex man dat kan vast en zeker zo zijn zo zie ik er ook wel een paar aan die kant. Het ging over het opvoeden en dergelijke en dat mensen ze zo gek vonden en zo. Wat ze vaak belangrijk vinden schoon huis eten drinken kleren. En de schone schijn op houden voor de buiten wereld ben echt niet op me achterhoofd gevallen. Laten we het daar op houden
ja ik bedoelde, opzich is het niet knap om zwanger te raken, dan heb je alleen geluk. En al helemaal als al die kinderen dan OOK nog eens gezond zijn. ik weet dat in het nl gezin een kindje het syndroom van down heeft, maar hij verder nu geen bijkomende medische problemen waarvoor hij naar het ziekenhuis moet, tenminste dat heb ik nog niet opgemerkt. Klopt dit? Maar ik denk dat het een samenspel is (terugkomende op dat je zegt dat ze zo relaxed is). Wanneer zij gaat lopen stuiteren doen die kinderen mee
ik geef zelf les aan de kleuters, en met een uitstapje of dagje weg dan ben ik aan t tellen of ik iedereen wel heb. Weggaan is dan een heel geplan en onderneming. En dat zie ik daar dagelijks en ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken. Daarom vind ik het misschien ook zo knap! En idd hoe rustiger je zelf bent, hoe rustiger de kinderen. En dat zit wel in de aard van ouders heb ik t idee. Dus dat is prettig. In het begin had Jordi pseudokroep maar volgens mij was er verder niets waardoor hij vaker naar het ziekenhuis moet oid.
o dat is ook naar, die pseudokroep. Ik zie wel dat er een groot verschil is tussen een combi van verschillende leeftijden en hele kleine kinderen. Die kids die bijvoorbeeld 15 jr en ouder zijn, die kunnen helpen bij de verzorging van de kleinere. en ook voorbeeld doet volgen, net een kudde. Ze kunnen meehelpen in het huishouden. Echter die hele kleintjes, dat is veel verzorging, en als ze niet gezond zijn is het helemaal veel werk. Als ze wat ouder zijn zal het allemaal veel makkelijk worden (bij ons thuis). Ik merk nu al bij mijn oudste, die kan al zelf zijn jas aan doen. Scheelt toch weer! Maar ik zou zelf niet kiezen voor zo`n groot gezin, voel me nu al schuldig als ik niet iedereen lekker aandacht kan geven. Maar wel een leerzaam programma, kan je lekker even afkijken hoe een ander het doet.
ik vind het zeer vermakelijk om te kijken beide gezinnen gaan er prima naar om bij mijn weten, en niks is perfect, er zijn zat gezinnen met 1 of 2 kids, waar het stukken slechter loopt/is voor de kids! Enne, deze gezinnen krijgen er een leuk zakcentje voor hoop ik, en beide een vakantietje gekregen, dus leuk toch voor hen, ook voor later, ik vind het een top programma!