Tv programma een huis vol ....

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Yelice, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik heb het ook een aantal keer gekeken en kijk het nu op dit moment ook. Wat me alleen opvalt is dat bij de NL familie de oudste dochters amper in beeld komen, alleen die oudste zoon (waarbij ik het niet gezond vind dat hij op z`n 27e nog bij z`n ouders woont, maar goed!).
    Die vader ziet er ook erg afgeleefd uit en de Surinaamse vader ziet er nog zo jong en energiek uit, terwijl ze even oud zijn...

Ooh, nog een dingetje waar ik erg om moest lachen en beetje dubbel vond. Die NLse vader vindt een Renault Clio groot zat voor zijn gezin, want een grotere stationwagen kost teveel benzine en wegenbelasting, terwijl moeders elke 3 weken haar nagels laat doen a € 62,-..... Geef mij maar een grotere auto ipv nageltjes!!

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik wist het wel dat ze een 13 kindje kregen :0 vind het wel super veel maar goed als hun het aan kunnen dan is het goed

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ligt het nou aan mij of zie je die Surinaamse moeder altijd zitten en wijzen wat een ander moet doen?

4. Kwekijzer

ja is wel zo, maar volgens mij is dat ongeveer het enige luxe wat ze zichzelf geeft. Vind ook wel weer dat dat mag als je zo hard werkt.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ja.. Maar dat is juist waardoor dat gezin zo goed loopt! zij geeft de aanwijzingen en de anderen voeren het uit.
    Als ze opstaat van haar plek wordt het misschien juist chaos met zoveel kinderen om haar heen.

6. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ehmm nee....Ik zag dat ze tot 4 uur 's nachts koekjes had gebakken voor de verjaardag van haar man.

7. Kwekijzer

dat was met Koninginnedag en dat was 1 keer. Daarna heb ik haar vooral zien zitten:D

8. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Op koningedag bakte ze inderdaad ook koekjes, maar ook de nacht voordat ze de verjaardag van haar man gingen vieren.

Ehhhh....En met kerst stond ze ook in de keuken. Dus misschien doet ze toch nog wat? :D

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Jaa hahaha dat viel mij dus ook al op!
    Die donkere moeder zit daar maar in de bank te dirigeren en als je dr wat ziet doen dan is het koken.
    Maarre dat zal wel cultuurverschil zijn of zo:toch vind ik het wel een beetje sneu dat je die donkere kindjes nooit ziet spelen.Je ziet echt geen speelgoed en ze hangen maar wat om elkaar heen.
    Toen die vader vroeg van wie wil me helpen?toen wilden ze allemaal wel,net of ze blij waren wat te doen te hebben.
    Maar nogmaals ik bedoel het niet negatief,het zal het cultuurverschil zijn maar dan zie ik bij die Amsterdammers wel overal speelgoed en dat vind ik toch wel leuker voor die kinderen.

In het donkere gezin mogen ze alleen maar zingen en dansen.
    Zelf vind ik ook dat het amsterdamse gezin wat rommeliger en afgeleefder overkomt maar ik vind wel dat daar de kinderen meer kind kunnen zijn.
    Ik vind het heel leuk om te kijken hoe deze gezinnen leven.
    Enne nu bij dat donkere gezin een 13de kindje komt zal er denk ik ook nog wel een 14de komen(maar dat denk ik gewoon).

10. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik dacht al dat er nog een 13e kindje kwam bij het surinaamse gezin, de moeder zag er opeens veel meer verzorgd uit en op de markt met haar man liep ze ook met haar buik vooruit als een trotse zwangere vrouw :) Eerder zei ze al dat ze zich supergoed voelt als ze zwanger is, dat ze zich dan erg aantrekkelijk voelt. Dat kon je wel zien vond ik.

Ach heerljk toch voor ze, zolang ze goed voor hun kinderen zorgen (en zo ziet het er wel uit) moeten ze doen wat ze zelf goed vinden!

Wat me het meeste bij zal blijven van deze serie is de liefde tussen de vader en de moeder bij het Surinaamse gezin. En de betrokkenheid van de vader. Zo mooi!

11. Kwekijzer

ja, dat is ook wel mooi, ik denk dat dat helaas in heel veel gezinnen ontbreekt en eigenlijk is dat wel het belangrijkste van alles:)

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik las dit topic en de negatieve reacties op het Nederlandse gezin en ben toen de serie gaan kijken. Ik ben nu bij aflevering 8 en heb alleen maar heel veel respect en ontzag voor de gezinnen. Bij het surinaamse gezin de rust en het respect. Bij het Nederlandse gezin de grote liefde voor hun kleinste kindje met Down, en de 'eenvoudigheid' van alles. Okay het is mijn gezin ook niet maar jeetje, ze houden de boel maar wel draaiende samen. Ik zou er zelf opeens ook wel 12 willen ;)

13. Jammer dat het alweer afgelopen is.
    Ik heb echt respect voor alle 2 de gezinnen, wat een drukte om je heen.
    Het zijn echt 2 heel verschillende gezinnen maar vond ze alle 2 heel leuk. Ze hadden een andere manier van opvoeden en hoe ze met elkaar omgaan maar toch.
    Ik vond het ook geweldig hoe de liefde voor de kleine Jordy is. Ze zijn allemaal zo gek op hem. Ben benieuwd of er niet toch nog een 13de komt ;)

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee, dan maar 14 hoor, 13 is natuurlijk geen goed getal :p

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja, het is echt jammer dat het afgelopen is. Maar volgens mij is het best een succes geweest. Dus misschien komt t nog wel terug!?

16. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik heb de series terug gekeken op internet.
    En ook ik heb respect voor de ouders om 12 kindjes op te voeden.
    Ik vindt dat ze dat in allebei de gezinnen goed doen.

Waar ik me wel een beetje aan stoorde, aan het donkere gezin dat ze echt menen dat ze in amerika door gaan breken.
    Ook over dat zoontje dat basketbalt, die vader was er van overtuigd dat hij naar amerika moest.
    En die 3 meiden meende ook al dat ze het helemaal gingen maken.

17. Kwekijzer

waahahahaha, ja maar je weet toch hoe het werkt "geloof in jezelf":D:D:D;)

18. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb het ook gekeken (al gelijk toen het op tv was hoor, maar zie nu dit topic pas) en vond het echt een leuke serie, hoop dat we nog wat van ze horen als de 13e geboren is bij het Surinaamse gezin..

Wilde eerst niet kijken, maar toen ik eenmaal een aflevering had gezien was ik verkocht en wilde ik er meer van zien..

Deel Deze Pagina