Tiener doet zich voor als arts en red leven

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Tiener doet zich voor als arts en redt leven
    Het was een fout van het ziekenhuis, maar de 17-jarige Matthew Scheidt uit Florida besloot er maar het beste van te maken. Hij ging niet aan de slag als bediende, maar als arts assistent. Dat komt hem mogelijk te staan op een forse gevangenisstraf.

Scheidt werd september vorig jaar opgepakt toen hij zich als arts assistent voordeed in een ziekenhuis in Kissimmee, Florida. De jongen had een baan gekregen als bediende in een dokterspraktijk, maar toen hij zijn identificatie ging halen in het ziekenhuis daar tegenover, kreeg hij het verkeerde naamplaatje. Dat schrijft CNN.

Vrouw gereanimeerd
    Als arts assistent kreeg hij ook nog eens een aantal serieuze taken: hij verwisselde verband, hielp met het doen van medisch onderzoek, hield een psychiatrische patiënt in bedwang en reanimeerde - naar eigen zeggen tegen zijn zin - zelfs een patiënt. "Ik voelde me erg ongemakkelijk om dat te doen", verklaarde hij later. "De enige reden dat ik het deed, was omdat er niemand anders was. En ik wilde haar niet dood laten gaan."
    Toen hij door agenten werd verhoord, gaf hij wel toe dat hij fouten had gemaakt. "Ik maakte er een puinhoop van. Ik had er gelijk iets van moeten zeggen, maar ik had geen zin in vragen. Ik wilde gewoon zoveel mogelijk leren."

Schuldig bevonden
    Helaas voor Scheidt waren zijn excuses niet genoeg: hij is schuldig bevonden aan het zich voordoen als arts assistent en drie keer voor het uitoefenen van geneeskunde zonder de daarvoor benodigde papieren.
    Wat ook niet echt voor hem pleit, is dat hij een paar maanden later al weer aangehouden werd omdat hij zich voordeed als politieagent. Een rechter moet nu beslissen hoe lang hij de cel in moet, dat kan in totaal 25 jaar worden.

2. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Jeetje, wat bizar. Je zult maar een patient zijn geweest waar het fout bij is gegaan. Alleen maar, omdat het ziekenhuis zo dom was om het verkeerde naamplaatje aan hem te geven. En ja hij had er meteen iets van moeten zeggen, maar vind de verantwoordelijkheid toch meer bij het ziekenhuis liggen.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.215
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou, het ziekenhuis heeft inderdaad een fout gemaakt. Maar onbewust en per ongeluk een fout maken, vind ik toch minder erg dan gewoon bewust de boel voor de gek houden! De verantwoordelijkheid ligt in mijn ogen dus veel meer bij hem! Bespottelijk om maar een beetje arts te gaan 'spelen'. De patiënten zijn wel gewoon echte mensen hoor!

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik moet gelijk aan die film denken; catch me if you can

5. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    eerste waar ik ook aan dacht

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

het ziekenhuis mag dan een fout maken, elk gezond mens zou dat toch ff zeggen? je zou maar patiënt zijn van zo'n 'arts'....

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vind je dat echt? Die gast had toch direct moeten zeggen dat ie een verkeerd naamplaatje kreeg? Bizar dat je daar dan niks van zegt en denkt: Hmm, dit staat op m'n naamplaatje, laat ik dat maar gaan doen dan. Dan spoor je echt totaal niet, al helemaal niet als je dat in een medisch beroep gaat lopen doen....

8. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Nou, ik zeg niet dat hij helemaal niks had moeten zeggen, maar het is en blijft een jongen van 17 jaar. Ondoordacht een actie uitgehaald en waarschijnlijk zo in zijn leugen gedoken dat hij niet meer met de waarheid boven tafel durfde te komen.

Ik vraag me wel iets af...de co assistent waar dat plaatje eigenlijk voor bedoeld was...is die nooit meer langsgekomen?

Deel Deze Pagina