ook broer problemen

Discussion in 'De lounge' started by snake, Jan 31, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snake

snake Actief lid

Nov 20, 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    Mijn broer en ik hebben altijd een goede band gehad, totdat hij deze vriendin kreeg.
    Aangezien ze bijde een grote familie hebben hebben ze volwassen verjaardagan afgeschaft.

Mijn moeder had mijn broer een paar weken terug aan de telefoon en ze vroeg of ze ook op mijn verjaardag kwamen, mijn moeder hoorde mijn schoonzus op de achtergrond al schreeuwen van 'nee, we doen niet meer aan volwassen verjaardagen'!
    Dus mijn broer zegt, ja, maar van mijn zusje toch wel?
    Reactie, nee die ook niet!

Dus met gevolg dat ze niet zijn gekomen, mijn broer heeft gebeld en dat was het, nu ben ik enorm pissig op mijn broer dat hij dit allemaal pikt, toen hij bij zijn ex was gingen we best veel met elkaar om, regelmatig dagjes samen weg enzo.
    Was altijd erg gezellig.

Sinds hij bij haar is zie ik hem zelden en draaid alles om haar en haar familie.
    Maar hij is zo'n slappe zak dat hij het pikt, hij had namenlijk ook alleen kunnen komen.

Nou is mijn nichtje zondag jarig en ik ga wel, puur om mijn nichtje maar ik kijk er zo tegenop.
    Naar de verjaardag van haar broer gaan ze overigens wel, dat is om de een of andere vreemde reden anders.

Ook ben ik kwaad omdat we een paar jaar terug een baardagaam van ze hadden 'gered', het beestje werd niet verzorgd, was gewoon schandalig en mijn broer heeft hem toen hier gebracht.
    De baardagaam is ondertussen overleden aan ouderdom en het terrarium werd gebruikt door een van de slangen.
    Dat terrarium moesten ze perse terug hebben, haar vader had het gemaakt enz ze wilde hem gebruiken voor haar nieuwe baardagaam.
    Na'ja, wij een nieuw terrarium gekocht (175 euro) en die oude aan hun gegeven.

2 weken laten is het terrarium inc. baardagaam verkocht.
    Met andere woorden, ze wilde er geld aan verdienen en het had niks met haar vader te maken, zeg dat verdomme dan ook eerlijk!

En zo nog veel meer dingen eigenlijk, heb al 10x gezegd dat ik het contact wil verbreken maar de stap is erg moeilijk, zeker omdat ik mijn nichtjes dan niet meer zal zien.
    Maar ik ben het zo dat dat alles om hun draaid!

2. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    Dit is een erg lastige situatie! Ik herken het ook wel een beetje! Ik zou mt je broer gaan praten en zeggen wat je mist, dit is niet gemakkelijk maar is het is beter om eerlijk te zijn dan het contact helemaal te verbreken. Het bijft toch je broer.
    Veel succes en sterkte!

3. moontjejl

moontjejl Bekend lid

Jun 15, 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    ja familie wat moet je ermee?!
    Mijn verhaal hetzelfde...alleen bij mij is hij ook nog eens verhuisd zo'n 200 km verder! en wat denk je zou niet eens weten waar hij nu woont?!
    Ik vertik het om te bellen! zij zouden nog langst komen dus ik denk dat er op deze manier een punt achter is gezet.... fijn he schoonfamilie?

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,270
    6,800
    113
    Neem je broer apart, en praat met hem.
    Bloedband vind ik erg belangrijk, en ik denk dat hij je vast wel tegemoet wil komen.

Zijn vriendin lijkt me ( zoals ik het nu van je lees) een heel egoistisch mens, die alleen aan haar zelf denkt. ( terrarium, wel naar de verjaardag van "haar" broer gaan, :confused: )

succes ermee,

5. couple

couple Lid

Jan 26, 2007
    38
    0
    0
    Hmm dat klinkt niet als een lieverdje.

Ik zou er denk ook erg pissig om kunnen worden, zulke vrouwen grr..

Veel succes ermee ;)

6. midushi

midushi Niet meer actief

maar haar broer doet er ook niks aan dus niet alles alleen op schoonzus afschuiven
    deden me ouders eerst ook met me schoonzus zij was de kreng is ze ook en mijn broer had het niet makkelijk terwijl hij kan zijn bek ook open trekken en me broer is ook geen makkelijke heeft net zo goed zijn aandeel erin
    je broer kan toch voor zichzelf opkomen
    als hij het er niet mee eens is :(:

maar het is en blijft een moeilijke siuatie het is familie
    je kunt niet met ze en niet zonder ze
    ik zou met ze om de tafel gaan als je denkt dat dat zin heeft

7. snake

snake Actief lid

Nov 20, 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    daarom staat er ook dat ik pissig ben op mijn broer omdat hij het pikt en hij niet alleen is gekomen. ;)

apart nemen is helaas geen optie, ik zie hem nooit alleen en kan noot alleen met hem praten.

iedereen bedankt voor het lezen en de reacties.

8. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    Lastig zulke dingen meid ik weet precies wat je bedoelt maar jammer genoeg is er denk ik niet zo veel aan te doen dat je erin te schikken en het te accepteren.

Hier gaat het precies zo en doen ze niks aan volwassen verjaardagen maar de kinderen vergeten ze gelukkig niet en komen ook altijd als de kinderen jarig zijn, en dat vindt ik persoonlijk belangrijker.

Met de loop der jaren heb ik me erin geschikt niet meer aan volwassen verjaardagen te doen omdat er meestal nog gezeik was ook altijd was er wel weer een de pispaal en wetende dat er over je gelult wordt als je de deur uitgaat (wie er ook uitgaat maakt niet uit) maakt het er ook niet leuker op.

Probeer de band met je broer gewoon goed te houden door het te accepteren. Des te harder jij er tegenin gaat des te groter de kans dat je je broer helemaal kwijt raakt.

je zal in ieder geval de 1e enige en eerste niet zijn en zeker niet de laatste die dat gebeurd...

liefs smoekie

9. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    O wat moeilijk zeg! De complexiteit zit er natuurlijk in dat je broer op zich niet het brein achter dit probleem is (misschien wel wat makkelijk in hoe hij alles pikt, maar goed). Het is je schoonzus waardoor jij ineens een rottige relatie met je broer en nichtjes krijgt.
    Ik kan je geen advies geven, ben zelf ook niet zo goed in schoonfamilietaferelen, maar wel veel sterkte. ik hoop dat er een oplossing voor je gevoel komt waarbij je je goed voelt.

10. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Misschien kan je het over een andere boeg gooien. Gewoon tegen je boer zeggen dat je hem erg mist nu je elkaar minder vaak ziet en dat je dat jammer vindt. Verder niks (ook niet zeggen dat het door zijn vriendin komt), gewoon kijken wat zijn reactie is. Als hij aangeeft dat hij jou ook graag weer meer zou zien, zoals voorheen, kan je kijken wat de beste manier voor jullie is. Jullie lekker met z'n tweetjes als broer en zus, of met jouw partner en zijn vriendin erbij.
    Ik denk dat als je a.h.w. "druk" op hem gaat leggen om zich tegen zijn vriendins wensen te verzetten, hij juist het tegenovergestelde van wat jij wilt zal doen. Dan zal hij (hoe vervelend dat ook is) voor zijn virendin kiezen (denk ik). Als je hem vertelt wat jij van hem nodig hebt, zonder dat hij druk voelt, dan zal hij merken dat hij niet tussen twee vuren staat (familie vs vriendin) en mogelijk zelf voor kiezen om weer het contact met jou te herstellen. Met of zonder zijn vriendin.

Veel sterkte met de situatie.

11. usMommy

usMommy Fanatiek lid

Jan 11, 2007
    1,273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Hele vervelende situatie. Ik heb ook z'n broer.
    Nooit echt een hele hechte band gehad (altijd wel voor me opgekomen maar nooit echt dingen samen gedaan) Nu is hij getrouwd en heeft net een kindje gekregen (4maanden oud) en ik blijf altijd aardig kaartjes sturen pakketjes met leuke knuffels en kleertjes. (ik heb zelf zijn vrouw een leuke (wilde hem eigenlijk zelf houden) luiertas gegeven) maar hoor niks van hun kant. Ze bellen me niet eens ff op mijn verjaardag of ff een emailtje. Gelukkig passen mijn ouders op op de kleine zodat ik hem af en toe ff op de webcam kan zien.
    Met mijn zus overigens heb ik echte en hele goeie relatie.
    Het zal wel aan broers liggen denk ik.

Angele

12. Niet meer actief

heel herkenbaar dit..mijn broertje heeft ook zo'n vriendin en mn broertje is zo'n watje geworden dat hij het allemaal pikt..
    Hij ziet nu zn hele familie niet..hij heeft ze allereerste neefje maar 1x gezien toen hij net geboren was..en dhani is nu al zeven maanden..

Maar wel jammer hoor dat hij zich zo laat meeslepen door zijn vriendin..maar je kunt er denk ik weinig aan doen..
    Wij hebben ook al vanalles geprobeerd, maar dat drijft hem alleen verder weg van ons..
    Sterkte..het is en blijft je broer..dus moeilijk zo'n situatie :(

13. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Erg verveelend zeg. Dat je niet op je verjaardag ga van je eigen zussie...

Ik kom ook uit een groot familie.
    Mijn pa heeft 12 broers en zussen dus maal 2 omdat ze allemaal getrouwd zijn. Gemiddeld hebben ze 3 kinderen.

Mijn ma komt uit een nest van 3 keer een 2ling. Ook allemaal getrouwd. Ook deze hebben kinderen gemiddeld 2 kinderen.

Ik zelf heb 1 broer en mijn man ook. Wij gaan wel naar zijn broers en zijn vrouw haar en zijn verjaardag en naar hun zoontje verjaardag.
    En dat is ook bij mijn broer zo. Naar mijn ouders en zijn ouders gaan wij ook naar de verjaardag toe.
    Het is toch je naaste familie lid.
    Naar mijn ooms en tantes en nichten en neven nee. Daar gaan wij niet meer naar toe. Behalve naar 1 oom en tante daar wel omdat wij met hun een goede band heben.

14. snake

snake Actief lid

Nov 20, 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties en de tips!

Ik zal het even laten bezinken allemaal en dan maar een keuze maken hoe ik hier mee om moet gaan.

15. daam

daam Fanatiek lid

Dec 19, 2006
    4,268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Het gaat hier om verjaardagen lees ik. Dan zou ik hem uitnodigen op een niet-verjaardag of vraag of jullie een gezellig dagje weg gaan met zijn tweeen of vieren. Kijken of hij echt zo onder de plak zit. Irritant zeg!

Vreemde manier van omgang met familie! Hier kun je ook eerlijk naar vragen toch?

Succes! en anders: Laat het gaan, blijf er niet teveel energie in stoppen, daar word je niet gelukkig van!

Share This Page