Tandjes (2,5 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Morrighan, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Mijn zoontje van 2,5 maanden krijgt volgens mij een tandje!

Hij heeft alle symptonen en is ook heel erg aan het "kauwen" op mijn vinger.

Nu ben ik langs de drogist geweest en heb ik 2 bijtringen en chamodent gehaald.

Maar de ene ring is nog te groot voor zijn mondje en de ander (in de vorm van een handje) vind hij geloof ik niks.

Het enige wat hij pakt is mijn vinger of zijn handje.

Iemand ideeen? waarmee ik hem kan helpen de pijn te verlichten (behalve de hele dag met mijn vinger in zijn mondje zitte :p)

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Washandje in koud water drenken en dan oprollen, zodat hij erop kan sabbelen.

3. Dentidox helpt heel erg,en dat mag je kleintje ook hebben. Dat verlicht echt enorm bij mijn kleine.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Welke symptomen heeft hij allemaal dan?
    Want C kwijlt en zuigt op zijn eigen handen sinds hij 3 maand is. Maar hij heeft net zijn eerste tandje pas gekregen. 1 dag voor de 6 mnd.
    Of zie je al echt een tandje? De plek kun je dan verdoven met detinox inderdaad..

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Die symptomen had Pete ook rond 2,5 a 3 maanden en nog steeds geen tandje te zien.

Het schijnt ook bij de ontwikkeling te horen, dat ze gaan kwijlen en dingen in hun mond gaan stoppen.

Nu zeg ik niet dat het niet kan, want het zoontje van mijn nichtje had ook al een tandje met 3 maanden.

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Dentinox is idd erg fijn.

7. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    mijn zoontje van 6 maanden heeft nu 4 tanden. was er ook heel vroeg bij. ook overal op sabbelen, heel erg kwijlen, maar sverre begon ook met 3 maanden heel erg op zijn handjes te sabbelen enzo, maar toch met 4 maanden 'pas" de eerste tand. dus het hoeft niet perse zo te zijn dat hij tandjes krijgt. bovendien als hij ze krijgt vind ikzelf wel dat je het heel goed kunt zien door de knalrode bobbels die je ziet in zijn mondje.

8. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Iedereen bedankt voor de reacties!

Het tandje is inmiddels door hoor :D
    Een heel iniminie puntje :p maar hij is er!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Morrighan, fijn dat hij door is.

Hier zat met 3 maanden ook een klein wit bultje op de onderkaak, maar dat was helemaal geen tandje maar een vetbultje ofzo (heel normaal). En wij maar wachten tot het tandje door was.. En 3 maanden later zat er opeens een tandje zonder iets gemerkt te hebben.
    (Om het zeker te weten kun je er met een lepeltje op tikken.. Een tandje zegt tik een bultje niet ;) )

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    hier hetzelfde verhaal en met 3.5 maand al 2 ondertandjes!

11. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    ach sommige zijn er snel bij en sommige niet...

mijn jongens zijn nu 8 en een halve maand en bij Brandon is deze week zijn eerste tandje pas doorgebroken.
    Bij Dylan is nog helemaal niets te zien hahaha.
    Hun kwijlen ook al vanaf een maandje of drie.

Bij Brandon heeft Dentinox heel goed geholpen.

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    het kunnen heel goed tandjes zijn, heel soms worden er zelfs kinder met tandjes geboren. je kunt eens voelen of het een tandje is met je vinger. je hebt ook bijtringen die wat platter zijn en wat makkelijker zijn voor een klein mondje

Deel Deze Pagina