Sim only abonnementje - leeftijd?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door RE080219, 7 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Probeer het beknopt te houden. ;)

Bij de oudste vier kinderen heb ik ‘pas’ een mobiel abonnementje afgesloten op het moment dat ze naar de brugklas gingen. Wereldje werd groter, beschikking over Google Maps en bereikbaarheid etc. Leek me een logisch moment.

Maar nu de vijfde (de zevende in m’n onderschrift)… Zij is pas zeven. Maar ze heeft wel een telefoon, waar ze verantwoordelijk mee omgaat. Ze gaat naar een gastouder en fietst zelfstandig naar huis (ong. 1km, met twee keer oversteken) en dat is haar helemaal toevertrouwd. Ze speelt graag buiten. En vergeet dan weleens de tijd, zoals iedere zevenjarige.

Eigenlijk zou ik haar gewoon willen kunnen bellen als zoiets voorkomt. En dat ze mij kan bellen als er wat is onderweg, of dat ze Google Maps aan kan zetten als ze onverhoopt een verkeerde afslag neemt en de weg niet meer weet. Ze is er handig en verantwoordelijk genoeg voor, it makes sense.

Ik heb een hekel aan prepaid kaartjes, dan liever een abonnementje. Maar ze is pas zeven! Vind het best een drempel om voor een zevenjarige een abonnementje af te sluiten, ook al weet ik heus wel dat er ook nog jongere kinderen rondlopen met een simkaartje in een gps smartwatch oid.

Wat vinden jullie? Doen of niet doen?

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Waarom niet. Zoon moet met de taxi mee en gaat zitten met een telefoon met luisterboeken.
    Af en toe stuurt hij ons een berichtje.

Hij heeft nu een kaartje maar we gaan kijken voor een abonnement.

Hij is nog niet zo ver om alleen de weg op te gaan maar anders zou hij een telefoon meenemen.

Zoon is 8

Leeftijd is maar een cijfer. Je dochter klinkt verantwoordelijk voor haar leeftijd.

Wat is het verschil met een abonnement?

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn dochter, ook 7, heeft mijn oude telefoon met een eigen telefoonnummer. Maar die krijgt ze niet mee naar buiten. Ze appt me even als ze naar de vso vertrekt, ofzo. Mij gaat het niet om prepaid of abo, dat is voor mij om het even. Maar ik vind een telefoon mee niet nodig. Dat raakt kwijt, gaat kapot ofzo. Vind ik dr dan echt te jong voor nog. Maar als jij dat geen bezwaar vind, lijkt me dat een prepaid niet heel veel anders is dan een abo. Alleen uitkijken dat ze niet snel door dr data heen is enzo.

Sjanani vindt dit leuk.
  4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik zou dan eerder gaan voor een gps horloge.
    Ze kan daar mee bellen, berichtjes (spraak) sturen, je kan er een wekker op zetten en je ziet waar ze uit hangt.
    Ze kn dan alleen geen Google Maps er bij pakken, maar hoe groot is de kans dat ze verkeerd fietst?

C is bijna 7 en heeft ook een gps horloge.
    Vanaf logopedie fietst ze alleen naar huis.
    Ze moet direct een weg oversteken die redelijk druk is en daarna door een woonwijk met speeltuinen.
    Regelmatig gebeurd het dat ze dan klasgenootjes ziet en de speeltuin in duikt.
    Ze belt mij dan even om te vertellen dat ze in de speeltuin is en of dat oké is.
    Er gaat standaard een alarm af om 17:00 uur, ze weet dat ze dan naar huis moet.
    Ik vind het echt ideaal.

owly en Athina vinden dit leuk.
  5. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    Hier in Frankrijk heb je sim only abonnementen voor 2 euro per maand. Daar zit wat beltijd, smsjes en 50 Mb data bij inbegrepen. Geen idee of zoiets ook in NL beschikbaar is maar zoiets lijkt mij ideaal.

6. Sjanani

Sjanani Bekend lid

1 aug 2019
    506
    273
    63
    Vrouw
    Hier ook geen probleem met een abonnement, ook 7, liep toevallig zo dat we een telefoon en abonnement over hadden. Maar hij raakt geheid die telefoon kwijt als hij hem meeneemt met spelen. Als hij hem in z'n schooltas zou hebben zou het wel lukken, maar gewoon met buitenspelen niet. Daarom krijgt hij hem niet mee naar buiten, hoe handig het ook zou zijn om hem af en toe even te kunnen bellen.

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zou voor een GPS horloge gaan.

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ik ook. Hier kreeg dochter met 7 een GPS en zoon met 6,5 ook. Ik vind het ideaal. Onze dochter word nu bijna 10 en krijgt dan een telefoon met simonly abbo. Iets waar ik eigenlijk niet aan wilde beginnen voor de middelbare school. Maar door wisseling van school locatie en wat meer alleen thuis blijven toch wel nodig.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  10. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ja, GPS horloge, ideaal! En als ze verdwaalt kun je op de app zien waar ze is en evt ophalen of aanwijzingen geven.

Wij hebben die van one2track. Geluidskwaliteit niet optimaal, maar functioneert prima voor korte gesprekjes

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ik heb er voor beide kinderen 1 gehad van one2track. De oudste had het touch model en de middelste heeft nu het connect move model. Bevalt hier erg goed!

12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
  13. Neilia

Neilia Niet meer actief

one2track ;)
    N krijgt er binnenkort ook 1.
    C heeft de Connect Play
    N krijgt de Move SE

Magnolia29 vindt dit leuk.
  14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Bedankt!

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Zit er nog een verschil tussen die twee?

16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ja de touch is 1 van de eerste modellen. Die geeft ook een seintje als het horloge af gaat. Verder dezelfde opties. :)

owly vindt dit leuk.
  17. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.885
    6.416
    113
    Wat voor abonnement hebben jullie voor de gps-horloges?

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Bij one2track zit er een prepaid kaartje bij. Wij doen ongeveer 6 maanden met 10 euro.

evaleana vindt dit leuk.
  19. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Welke heb je van one2track en hoe bevalt het? Voor onze 8 jarige wil ik graag zo'n horloge!

20. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hoe bevallen ze jou?

Deel Deze Pagina