TV-zenders op zwart voor overledenen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Donja, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Als het van Yarden een ordinaire reclamestunt was waarom komt die reclame dan niet vaker voorbij? Ik denk echt dat het idee achter de reclame veel meer is dan alleen reclame maken voor hun bedrijf. Ik vind het jammer dat er zo negatief op gereageerd word.
    Stel dat op veel meer zenders een minuut stilte voor de overledenen zou zijn, zou het dan wel geacepteerd worden?
    Op 4 mei is het standaard dat we de mensen die hun leven voor ons hebben gegeven herdenken (ja weet dus ECHT WEL waar 4 mei voor staat!!!). Maar waarom kan het niet 1 keer per jaar in een reclameblok dat we de mensen herdenken die ons dat jaar zijn ontvallen?

Ik denk nog elke dag aan mijn oma, maar ik vind het prettig om nog eens extra er aan te denken. Dat is natuurlijk voor iedereen anders.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zo denk ik er ook over!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    naja, blijkbaar gaat het zo goed met Yarden dat ze zat geld overhebben om op verschillende zenders op primetime 1 minuut zwart beeld te kopen. Dan moeten ze dat vooral doen..

4. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ...of ze willen iets voor de mensen doen.

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Tja ze kunnen ook niet zeggen dat zij het beeld zwart wilden hebben. Maar dan klagen mensen weer over van goh, hoe kwam dat, wie zat daar achter? En denken sommige mensen misschien dat het een storing was. Daarom vind ik het juist goed dat ze wel melden dat ze erachter zitten, dan begrijp je de lading van de actie beter.
    Ik zoek er niet zoveel achter. Er zijn genoeg andere manieren en tradities om overledenen te herdenken, maar lang niet iedereen zal erbij stil staan. Ik zie dan ook iets moois in de actie. En schuif mijn achterdocht opzij.

4 Mei, tja, dat is nou eenmaal een gewoonte hier. Laatst keek ik een aflevering over de klas van Anne Frank. Klasgenoten heet dat geloof ik? Dat is ook zo'n moment dat je weer stilstaat bij wat er gebeurt is. Vond het best een emotionele uitzending.

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    vind het prima als er een vaste datum, tijdstip komt om mensen te herdenken, prima. maar ik snap het zwarte scherm niet zo goed, is die 1e minuut dan niet wat mooier in te vullen?
    op 4 mei herdenken we ook alle slachtoffers van de oorlog, maar je ziet dan wel gewoon de livebeelden van de dam bv.
    voor mijn part zet je die camera op een strand neer, richting de golven ofzo, maar een pikzwart scherm vind ik persoonlijk niet echt iets hebben.

verder vind ik het een rare reclame stunt, als je dan reclame wilt maken voor je bedrijf maak dan ook echt een reclamespot.
    er zijn toch meer maatschappijen die begravenissen etc verzorgen die reclame maken. daar vind ik niets mis mee.
    maar ik snap gewoon die inkoop van 1 minuut, en dan hop dat beeld op zwart om de overledenen te herdenken niet.

groet joyce

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    wat een vreselijke betuttelende en benauwende actie weer.
    los van de geheime agenda: reclame maken.

ik bepaal zelf wel wanneer ik aan mijn dierbaren en beestbaren in de hemel denk.
    daarbij kan t inderdaad confronterend zijn, zit je net rustig tv te kijken, word je dankzij yarden weer in je rouw getrokken.
    kan me heel goed voorstellen dat yenolah daar niet op zit te wachten. gecondoleerd lieve yenolah...

ik heb m nog niet gezien maar ik vind alleen t idee al irritant!

Deel Deze Pagina