TVOH stil gezet

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Gewooniemand, 15 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    dat is echt zo - het is zo zo zo makkelijk en ‘iedereen doet het’

    en natuurlijk blijft Linda bij hem als het wederzijdse instemming is enzo; er is ook meer in een relatie dan de overspelkant. En je maakt mij niet wijs dat niet zeker 80% van de mannen in het Gooi vreemdgaat. Dus is het niet Jeroen, dan de volgende wel.
     
  2. KimK93

    KimK93 Bekend lid

    28 dec 2020
    509
    417
    63
    Vrouw
    Precies! Dit bedoel ik, dank je wel. :) er zijn nu velen vooroordelen over Ali B etc, terwijl er nog niks duidelijk is.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  3. IkbenSanne

    23 okt 2021
    68
    54
    18
    Vrouw
    Ik vraag me af of je misbruik kunt maken zonder het te weten? Volgens mij is dat iets wat je ten alle tijde bewust doet.

    En is het andersom dan geen misbruik? Je doet alsof je iemand heel leuk vindt alleen om te krijgen wat je wil...
     
  4. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113

    Ja je hebt gelijk hoor. Lees nu ook dat bij die Jeroen de handelswijze wel echt misbruik is. Zeggen dat je iets krijgt in ruil voor seks. Dat is wel heftig. Ik dacht eerlijk gezegd dat bij hem iets meer gewoon wederzijdse instemming / loopt uit de hand zou zijn. En dat je dan bijv als man niet doorhebt dat je eigenlijk toch manipuleert als je dit doet met jong meisje dat carrière nog moet bouwen. Maar als je dit letterlijk zégt, ja dan is het niks anders dan misbruik.
     
  5. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.481
    6.168
    113
    Anouk stopt per direct als coach van The Voice
     
    GossipGirlxoxo, Linnidee en Sado vinden dit leuk.
  6. trulyhappy

    trulyhappy Bekend lid

    1 jun 2013
    529
    300
    63
    Anouk stopt ermee!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Linnidee en Sado vinden dit leuk.
  7. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.481
    6.168
    113
    T-Mobile trekt z’n handen er ook vanaf.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Ik vermoed dat het helemaal klaar is wat betreft TVOH
     
    GossipGirlxoxo, Linnidee en nizzie86 vinden dit leuk.
  9. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.481
    6.168
    113
    Dat denk ik ook
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  10. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nee hoor, als een vrouw in de machtspositie zit en een man haar probeert te verleiden omdat hij denkt zo bovenop te komen of verder te komen in het programma is nog steeds de vrouw fout als ze daar op in gaat.
     
    Juul75 vindt dit leuk.
  11. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Als de sponsors al afhaken..

    'Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door .....*hooibaal*'
     
    GroeneBomen, Linnidee en Sado vinden dit leuk.
  12. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.884
    7.594
    113
    Als jij vanuit een machtsongelijkheid relaties angaat met iemand is dat ook misbruik, of je nu expliciet zegt dat je er iets voor gaat doen of niet.
     
    SAARC en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    vind ik ook; maar daarbij kán het nog zijn dat het liefde is, zeg maar. Alleen is dat in 99% van de gevallen gewoon een man die zin heeft in seks en iemand zo ver probeert te krijgen die tegen hem op kijkt.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
  15. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
  16. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Maar ik denk helaas dat dit in veel gebieden zo is
    In het ziekenhuis werken er sommige geneeskunde studenten zich ook zo omhoog.
    En ik hoor dat van veel meer mensen.
    Triest en schandalig.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Even los van het verhaal hierboven. Want dat het goed mis was binnen de club lijkt me evident.

    Ik vind het heel goed dat er eindelijk ruimte is dat men luistert naar vermeende slachtoffers en het niet afdoet als een broodje aap verhaal.
    Toch ben ik wel bang dat zoiets als dit door kan slaan. Waarbij mannen/vrouwen in een vooraanstaande positie een makkelijk slachtoffer kunnen zijn.

    Had het er met mijn vriend over hoe voorzichtig je eigenlijk moet zijn. Heel kort hij heeft een bedrijf wat behoort tot een van de marktleiders in zijn tak van sport. Er wordt meer dan goed verdient en dat ziet zijn personeel natuurlijk ook als je elke dag naar de zaak komt in een auto waar een doorsnee mens een huis van kan kopen.
    Maar soms ben ik echt bang dat hij goedbedoeld dingen doet die hem in een lastig parket kunnen brengen.
    Een vrouwelijke medewerker meenemen in zijn auto naar zijn eigen (hoogsegment) restaurant voor een zakenlunch. Stel nu dat zo'n vrouw er meer van had gehoopt of verwacht? Dan is een beschuldiging snel gemaakt wanneer iemand niet krijgt wat hij/zij wil.
    Hij had er serieus nog nooit bij stil gestaan hoe kwetsbaar hij eigenlijk is in zijn positie. En dat vind ik wel eng aan heel die #Me2 beweging.

    Laten we er in vredesnaam wel voor waken dat iemand niet al kapotgemaakt is voor deze veroordeeld is.
     
    Anne2019, juf1987, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Moeten we allemaal de brave christen zijn die nooit een affaire kan of mag hebben? Dat gebeurt in alle lagen van de bevolking.

    Ik heb wel moeite met deze uitspraak van Verlinde. Iemand zo voor de bus gooien is niet echt fancy. En wat dan nog als hij nog contact opnam met mensen die aan tafel hadden gezeten. En daar nog een leuk gesprek uit kwam. Of misschien meer.

    Het is pas fout of slecht wanneer dat onder druk of op basis van valse beloften gaat.
     
  19. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.884
    7.594
    113
    Dit is wel een beetje onderdeel van het probleem. Alsof een man met macht zo'n woest aantrekkelijk wezen is dat hij alle vrouwen die in de basis golddiggers zijn en een man willen die voor hun zorgt, van zich af moet slaan.

    De cijfers laten zien dat man meestaan de agressor is, een man met macht het roofdier is en de vrouw de prooi (zelden andersom) en dat valse aangifte minder voorkomt dan er gevreesd wordt (waarom zou je ook in vredesnaam dat circus in willen, en de meeste valse aangiftes zitten in de sfeer van kindermisbruik bij conflictscheidingen)

    Maar ik juich het wel toe dat je vriend zich bewust wordt van zijn positie en hoe zijn gedrag geïnterpreteerd kan worden. Want zelfs als hij iets goed bedoeld kan het door een machtscomponent verkeerd overkomen bij iemand die zich misschien wel zwaar onder druk gezet voelt.
     
    SAARC, Zuul, GossipGirlxoxo en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina