Vroeg vocht vasthouden

Discussion in 'Zwangerschap' started by mama van 2 meiden, Feb 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik ben nu 23 weken zwanger en hou wat vocht vast. Niet vreselijk dramatisch maar na een dag (zittend) werken zijn mijn kuiten erg strak en voelen mn benen zo zwaar.
    Ik vind t wat eng want in mijn vorige zwschap was mijn bloeddruk te hoog en daar link ik de vocht toch aan.
    Tot nu toe is de bd goed (125/70), maar toch ben ik er erg mee bezig.

Hebben / hadden meer mensen dit en wat doen jullie aan dat vocht? Zijn jullie er ook zo mee bezig of stap je daar goed overheen?

2. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het nu ook, voor de eerste keer. Beide keren hiervoor had ik een hoge bloeddruk en (beginnende) zwangerschapsvergiftiging waarvoor ik ingeleid werd (oa). Die twee keren hield ik dus géén vocht vast.
    Ik maak me er dus niet zo heel druk om. Overigens is mijn bloeddruk ook steeds aan de hoge kant (140/85), maar is er verder niets. Zolang het steeds wordt bijgehouden en je bloeddruk niet heel veel oploopt en je géén klachten hebt, hoef je je (volgens mijn gyn) niet zo heel druk te maken.
    Sterkte!

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik had het bij Louise echt verschrikkelijk erg... 2 laatste maanden kon ik niet eens meer slippers aan want de bandjes sneden in mijn voeten... Maaaaar.. ik had geen hoge bloeddruk.

Nu ben ik bijna 18 weken zwanger van de tweede en merk ik ook dat ik weer vocht ga vasthouden in mijn benen/enkels/voeten.

Tips die ik heb:
    * zo min mogelijk zout eten
    * wisseldouches en massages
    * voeteneind van je bed omhoog (bijv. door een kussen onder het matras)
    * voetenbadjes met heet water en heeeeeel veel keukenzout erin
    * vochtafdrijvende producten drinken/eten zoals brandnetelthee, bleekselderij etc.
    * veel water (blijven) drinken

Sterkte/succes

Share This Page