hallo, ik zit nu momenteel al bijna 2 jaar in de ziektewet (juni 2014) maar ik ben nu zwanger. hoe gaat het dan verder? Ik ben ziek gemeld op rug problemen maar omdat ik zwanger ben wil de pijn poli mij nu niet helpen en moet ik wachten tot na de bevalling, maar ik zou in april worden opgeroepen voor een keuring ivm een wia uitkering hoe gaat dit dan in zijn werk? alvast bedankt
Beste Samantha89l, Je wilt weten wat er gebeurt nu je tijdens je ziekmelding zwanger blijkt te zijn. Ik ga er bij mijn antwoord van uit dat je een Ziektewet-uitkering van UWV ontvangt. Is dit niet het geval? Neem dan voor antwoord op je vraag contact op met je werkgever. Alle wijzigingen die invloed kunnen hebben op je uitkering en re-integratie dien je door te geven aan UWV. De verzekeringsarts bepaalt of dit invloed heeft op je lopende ziekmelding. Extra klachten tijdens je ziekmelding zijn niet van invloed op de wachttijd voor de WIA-uitkering. UWV zal je aanvraag dus normaal in behandeling nemen. In de ontvangstbevestiging die je van UWV ontvangt staat voor welke datum je aanvraag beoordeelt zal zijn. Actuele informatie over de aanvraagprocedure WIA vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare