Hallo dames, Ik ben vorige week begonnen met zwangerschaptesten. Ik heb er 3 van het kruidvat gedaan (de 2 v 5). De eerste was een beetje wazig, dus heb 2 dagen later weer getest, deze werd al wat donkerder, afgelopen zondag getest en weer wat donkerder... Nu heb ik zelf al een maand (ondanks dat ik een menstruatie heb gehad, wat ik ook bij mij eerste zwangerschap had) het gevoel dat ik zwanger ben... Daarom heb ik gisteravond een clear blue digital gedaan, hier kwam uit: zwanger 2-3 in de gebruiksaanwijzing staat dat dan volgens de berekening van de huisarts ik al 4-5 weken in verwachting ben, wat samen valt met mijn gevoel. Vanmorgen een test gedaan bij de HA en die was ook positief, alleen beweert de assistente dat het een twijfel geval is omdat de hcg streep niet even donker is als de controle streep Mijn vraag is nu: moet ik uitgaan van mijn eigen gevoel en de testen die ik thuis heb gedaan die allemaal positief aangeven, waarbij ik de clearblue toch wel heel erg betrouwbaar vind. Ik vind het heel erg moeilijk want ik WEET dat het zo is, maasr manlief wil perse een bevestiging van de HA. Ik heb die test gezien en hij is gewoon positief! Liefs een gefrustreerde mama
Uhm je bent gewoon zwanger hoor als 3 testen positief aangeven. Een controlestreep hoeft niet zo donker te zijn als een teststreep, hoe komt die assistente daarbij>?
Hoi hoi, Normaal gesproken mag je er nu toch wel vanuit gaan dat je zwanger bent. Zeker als je al meerdere testen hebt gedaan en ook nog van verschillende merken. Je HCG schommelt in het begin nogal en het kan dus inderdaad zijn dat je test streep iets minder donker is dan je controle streep. Maar een streep is een streep. Ik vind het ook een erg rare reactie van de assistente als ik eerlijk ben. Mocht je het toch niet helemaal vertrouwen kun je toch bij je huisarts een bloedtest aanvragen?? In ieder geval, van mijn kant uit van harte gefeliciteerd!!!! Geniet ervan. xxx
Hallo Esther en Angel, Nou ik zit met precies hetzelfde gevoel! Zeker die clearblue lijkt me toch wel heel erg betrouwbaar? Ik ben heel erg bang voor naalden dus als dat niet hoeft, dan liever geen bloedprikken... Ik wil zooooooooooooooooooooooooooooooo graag blij zijn en het van de daken schreeuwen, maar ben ook tegelijkertijd weer bang...
Hi, Ik heb ook een test streep wat niet even donker is als de controle streep...HCG schommelt inderdaad want smorgens is de test bij mij lichter dan in de avond.....dus gewoon zwanger hoor, een streep is een streep......
Volgens mij is een bloedtest standaard bij een zwangerschap, omdat verschillende aandoeningen worden gecontroleerd... Maar normaalgezien is je NOD pas over 4 dagen zie ik? Dan is het erg vroeg om te testen... Ik zou het afwachten en allicht heb je over een aantal dagen een knaltest!! Alvast gefeliciteerd hoor!
De verloskundige laat je inderdaad sowieso bloedprikken, ze willen checken of je geen ziektes hebt en wat je bloedgroep is bijvoorbeeld, dus je ontkomt er niet aan. Maar een assistente die zegt dat de teststreep gelijk MOET zijn aan een controlestreep is een slechte assistente
jammer dat zij je even van je roze wolk afgooit zeg! Meid je bent zwanger hoor anders waren de testen natuurlijk niet positief!
Hallo lieve allemaal, Dat van mijn NOD klopt niet helemaal, gezien het feit dat ik voor mijn laatste menstruatie al het gevoel het zwanger te zijn en toen ook een vage positieve test had, maar werd wel ongesteld (anders dan normaal) dus stond er niet meer bij stil...maar vorige week had ik zoiets van: ik MOET het weten en toen had ik een positieve test en die werd naarmate de week verliep alleen maar donkerder.... Lijkt me onmogelijk namelijk dat je ruim een week voor NOD al zo positief test Ik ga vanmiddag toch bloed laten prikken en dan heb ik morgenmiddag de uitslag. Moet me er maar even overheen zetten... Uit een bloedtest kunnen ze toch ook uitmaken hoever je bent door het HCG gehalte?
ja HCG waarde kunnen ze uit je bloed halen. En zeg die assistente maar dat ze eerst weer even terug naar school moet
HCG verschilt van vrouw tot vrouw, dus ook een bloedtest geeft daar lang niet altijd heldere uitslag over... Waar ik om zou vragen, is gewoon een echo, om te kijken hoever je nu bent: dat is de enige manier om met zekerheid te weten hoe ver je nu bent in de zwangerschap. Die assistente kletst echt totale onzin: op de bijsluiter van de testen staat altijd dat een streep binnen afleestijd betekent dat je zwanger bent. Hoe donker die streep is, maakt daarin niets uit. Zou dat even bij je huisarts melden, want een doktersassistente die zulke onzin uitkraamt? Wat moet dat met veel complexere onderwerpen wel niet worden bij dat mens dan? Je menstruatie is dan mogelijk de innesteling geweest. Dat zou aardig kloppen met de uitkomst van de CB-test, toch?
hahahaha angel! Nou inderdaad! Als ik de uitslag van de bloedtest morgen heb zal ik die eens flink onder haar neus duwen!! Wat een gek joh! Ooo meiden ik vind het zoooooo spannend. Mevrouw van het lab in het ziekenhuis zei als het is aangevraagd word de uitslag meteen bekend gemaakt, even stiekem op het formulier gekeken of er een hokje was met spoed, hihihihi, helaas....wachten tot morgenmiddag... Maar eerst bloed laten prikken
nou even op je nagels bijten tot morgen, maar je testen worden niet voor niks positief he meid. Suc6 met prikken..wanneer ga je?
Nou, dat je zwanger bent, lijkt mij al wel duidelijk hoor Nu alleen nog achterhalen hoe lang dan. OP basis van je eerste positieve test en die vage menstruatie, denk ik dat je CB-test het bij het rechte eind heeft....
@rozemarijke: dat heb ik nu ook gedaan, 25-10 om 12:15 heb ik een termijnecho, heb ondertussen ook een verloskundige gebeld en zij vertelde ook dat het onzin was wat de assistente zei...clearblue digital is een hele betrouwbare test en volgens haar mag ik er dan ook gewoon vanuit gaan dat ik zwanger ben en om te bepalen hoever ik ben heeft ze meteen een afspraak gemaakt voor echo + inntake @angel: ik ga om 12 uur eerst ff de kids uit school halen, broodje eten, kids naar school en dan gelijk door naar t ziekenhuis.... Ga toch proberen of er misschien een hele kleine kans is of ik vandaag al de uitslag kan krijgen wie niet waagt wie niet wint Hou jullie zeker op de hoogte en bedankt voor jullie reacties en meelevingen
Nou ja, wat een rare opmerking vd assistent. Een streep is een streep hoor en dus zwanger. Misschien was je urine bij de huisarts net iets minder geconcentreerd?