twijfels

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door js85, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. js85

js85 Lid

15 feb 2009
    21
    0
    0
    drenthe
    wij zitten in onze eerste ronde zeg maar na het stoppen van de pil
    de laatste keer dat ik ongesteld ben geweest is 31 januari
    en ben nu 1 dag overtijd
    ik heb al 2 weken een kriebelig gevoel in me buik en heb een opgeblazen gevoel af en toe misselijk en weet niet of het ook kan maar zweet sinds 2 weken ook veel meer dan anders

kan het nu zijn dat ik zwanger ben of ? en welke test kan ik het beste gebruiken als ik ga testen?

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik denk niet dat je met zekerheid kan zeggen of je overtijd bent aangezien dit je eerste menstruatie na het stoppen met de pil moet zijn...je hebt dus nog geen idee hoe lang je cyclus is...en dus weet je niet of je overtijd bent...
    ik zou nog even wachten...mijn eerste cylcus duurde toevallig maar 25 dagen...maar er zijn ook meiden bij wie het wel 100 dagen duurt (niet om je bang te maken hoor!)

het kan trouwens wel hoor..dat je zwanger bent! dat is niet uitgesloten!
    Ik vind zelf de goedkope testen van de kruidvat erg fijn...2 voor €4,95! lekker makkelijk!

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hej!

ik had 8 febr mijn NOD, 1 week vante voren, super moe, veel honger, duizelig pijnlijke borsten etc. en natuurlijk een uitblijvende ongi. al 22 dgn :S en een nega test, we denken aan ontpillen en je lijf kan je heeeeeel goed voor de gek houden :)

ik heb met de kruidvad test 2 voor 5 euro getest. ik hoor alleen maar positive dingen daar over :)

liefs,

4. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik had precies dezelfde klachten na het stoppen met de pil. Ik werd echter pas na 66 dagen ongi. De cyclus erna weer die klachten, toen na 44 dagen ongi, pas daarna gingen de klachten weg en werden mijn cycli normaal.

Je kunt nu inderdaad niet zeggen dat je overtijd bent. Je weet namelijk nog niet wat jouw cyclus zal zijn. Ook geeft een cyclus voor pilgebruik geen garantie over hoe het nu zal zijn.

Je kan een testje wagen, zodat je zelf duidelijkheid krijgt. Maar wees niet al te teleurgesteld als deze negatief is. Mocht je ongi uitblijven, dan zou ik gewoon eens in de 2 weken testen, totdat je positief test, of totdat je ongi wordt.

Succes!

5. Dynesja

Dynesja Lid

19 okt 2008
    40
    0
    0
    Ik sluit me helemaal aan bij wat de andere meiden zeggen. Het is moeilijk om in de 1e ronde het aantal dagen te weten van je cyclus. Mijn 1e cyclus was 33 dagen, maar daarna bleef mijn ongi een hele tijd uit en na een cyclus van 82 dagen werd ik eindelijk ongesteld. Niet dat ik je wil ontmoedigen, maar wees niet al te teleurgesteld als je test negatief uitvalt of dat je nog niet ongesteld wordt. Ik hoop voor je dat je cyclus gauw op gang komt en nog mooier hoop ik natuurlijk dat het raak is. Succes.

Trouwens zelf gebruik ik de testen van Matcare...

Liefs,
    Dynesja

6. mel2

mel2 Actief lid

28 apr 2008
    171
    0
    0
    Hoi js85. Ja..je lichaam kan nog helemaal aan het ontpillen zijn en daarom heb je ook allerlei kwaaltjes en klachtjes...sommige meiden zijn er ook echt ziek van geworden...normaal gesproken moet je hele cyclus nog weer op gang komen.! Over de testen van matcare lees ik veel verschillende dingen...maar feitelijk geldt dat voor alle testen...ik zou eigenlijk zeggen gewoon nog afwachten wat je lichaam gaat doen... ;)

7. js85

js85 Lid

15 feb 2009
    21
    0
    0
    drenthe
    dankjullie wel voor jullie reacties

ik had in de bijsluiter gelezen van clearblue dat je na een paar dagen weer moet testen en als het dan weer negatief is en je niet ongi word om dan contact op te nemen met de huisarts
    geldt dat voor mij dan ook of ?

sorry voor de vele vragen

8. mel2

mel2 Actief lid

28 apr 2008
    171
    0
    0
    Hoi..Daarvoor is dit forum toch om vragen te stellen enz.... elk mens is weer anders en er zijn wel sommige vrouwen die vrij vlot na de pil zwanger zijn geworden, elke vrouw is weer anders maar de kans is groot dat je huisarts je een soortgelijk verhaal gaat vertellen.. er zijn vrouwen bij die pas na drie maand ongesteld zijn geworden..... ik zou het gewoon afwachten..en als het te lang duurt naar de huisarts gaan...

9. ikkuh26

ikkuh26 Lid

4 feb 2009
    94
    0
    0
    hey,

je kunt er altijd een testje tegenaan gooien, al zou ik eerst een weekje wachten voordat je gaat testen.. snap dat je het zo snel mogelijk wilt weten, maar aangezien je net gestopt bent met de pil, zou ik eerst wel even wachten en zien hoe lang je eerste cyclus word.

het hoeft natuurlijk niet want ik had gelijk na het stoppen met de pil mijn eigen cyclus terug(29 dagen) maar het is bij iedereen anders natuurlijk

laat even weten als je een test gedaan hebt?

xxx

10. js85

js85 Lid

15 feb 2009
    21
    0
    0
    drenthe
    ik heb afgelopen maandag een test gedaan en die was nog negatief
    ben nu 4 dagen over tijd dus volgende week nog maar even testje doen als het er nog niet is ...

dit is zo onzeker want je weet niet of je nu gewoon zwanger bent of dat je nog op regel moet komen . maar heb me moeder gesproken en bij haar was het ook niet te meten via de test dat ze zwanger was dus gewoon nog even geduld hebben :)

Deel Deze Pagina