Meiden, even snel advies gevraagd. Als jullie mochten kiezen, zou je dan je kindjes twee dagen achter elkaar naar het KDV brengen, of juist met een dag ertussen? Dus dinsdag en woensdag of dinsdag en donderdag? Krijg wat verschillende signalen en ben benieuwd naar het advies van ervaringsdeskundigen . Wat is volgens jullie prettiger voor de kindjes? Ben benieuwd naar jullie mening!
Iris ging eerst altijd maar 1 dag (dinsdag) en sinds januari een ochtend erbij. Ik had de keuze tussen maandag en de donderdag. Heb de maandag gekozen omdat ze dan idd 2 daagjes achter elkaar gaat; ze is dan t ritme wat meer gewend denk ik. Tot nu toe gaat dat prima.
Ik vind juist een rustdag ertussen heel fijn. Hier gaat ze op dinsdag en donderdag. Ze slaapt daar erg weinig. Op woensdag is ze dus lekker thuis bij mij en kan ze even bijtanken. Vrijdag precies zo, dus dan gaat ze lekker het weekend in. Ik vind die rustdag dus wel heel fijn. Maar ligt ook aan je kindje denk ik.
Ik vind het juist fijn dat mijn zoontje 2 dagen achter elkaar gaat (en mijn zoontje vind dat volgens mij ook fijner). De eerste dag is hij helemaal gebroken als hij thuiskomt. Dan is hij moe, overprikkeld, heeft hij honger (rond 18.00). Dan wil hij alleen maar knuffelen en eten, maar dat lukt niet omdat hij moet huilen. Beetje drama, maar goed hij heeft het daar wel heel erg naar zijn zin, is gewoon dat hij zich thuis dan lekker kan laten gaan. Even ontladen... De tweede dag is er niks aan de hand. Heeft hij wel honger, maar dan kan hij 'wachten' totdat ik het voor hem opgewarmd heb. Is denk ik wel heel erg afhankelijk van je kindje
Onze meid gaat op woensdag en vrijdag. Ik vind het erg prettig dat er 1 dag tussen zit. Zeker in het begin, toen had ze het echt nodig om bij te komen. Nu vind ik het ook wel prettig dat ze nooit langer dan 1 dag thuis weg is, zeg maar. Als ze zich bv niet zo lekker voelt, dan is ze de volgende dag weer gewoon lekker thuis.. En als je dan toch kunt kiezen.. Voor jezelf, als je ervoor kunt kiezen om de woensdag vrij te zijn, zou ik dat doen (voor de toekomst, als je kindje dalijk op woensdagmiddag vrij is). Dat is bij ons op het werk bijna niet te regelen, maar misschien kan jij in de toekomst wel makkelijk switchen..
Dank voor alle reacties. Ik ga doen waar ik het beste gevoel bij heb en dat is dinsdag en donderdag, dus met een dag ertussen. Denk dat dat voor hen het prettigst is en het meeste rust geeft.
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt! Ik vind een rustdag ertussen ook erg fijn. Milan gaat altijd op woensdag en vrijdag en hij is dan helemaal kapot als 'ie thuis komt (hij slaapt daar helemaal niet), dus plan ik 't altijd zo dat we op donderdag rustig aan kunnen doen.
Charlotte gaat ook terug naar het kdv en ik laat er ook rustdagje tussen. Fijn voor haar om even bij te tanken en fijn voor mij om haar niet te lang te hoeven missen. Hier wordt het ook dinsdag en donderdag of maandag en woensdag, ligt eraan wanneer ze plek hebben.
Ons jochie gaat maandag-woensdag. Hij is weleens 2 dagen achter elkaar geweest, maar het kost hem toch (te)veel energie. Aan het eind van de 2e dag was hij helemaal duf, huilerig, bijna apatisch. Gewoon helemaal op. Met 2 losse dagen gaat dat prima. Moet ik wel zeggen dat mijn jochie eerder wat problemen had met wennen, en die drukte. Het koste hem veel energie om dat gezellig te blijven. Ik denk dat het nu wel beter zou gaan met 2 dagen achter elkaar.
Milou gaat pas vanaf januari 2010 naar het kdv. Daarvoor is ze altijd naar een gastouder gegaan. Ik werk 2,5 dag. Woensdag, donderdag en vrijdag. Op woensdag en donderdag gaat ze altijd naar het kdv en op vrijdag letten opa en oma op. Ik merk wel dat ze op vrijdag echt moe is. Maar ze vindt het geweldig. En dan slaapt ze ook echt 2,5 tot 3 uur 's middags.