Meiden die dit gevoel willen delen

Discussion in 'Zwanger worden' started by spannend22, Jul 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

Jul 7, 2011
    1,754
    0
    36
    hallo,

in november/december heb ik een miskraam gehad bij 6+3 weken..hier ben ik al aardig overheen gelukkig..vindt het wel lastig dat morgen de uitgerekende datum was, maar hier wil ik niet teveel bij stilstaan...
    ik heb de afgelopen week ovulatietesten gedaan en mijn knaltest gehad....ik hoop echt dat ik weer zwanger kan worden...ik weet dat ik zwanger kán worden, maar nu zo in de 6e ronde na mijn miskraam ben ik er wel weer aan toe om zwanger te worden..gewoon dat fantastische gevoel zwanger te zijn...

wie wil hierover mee kletsen?

ik wil er eigenlijk niet teveel mee bezig zijn, maar het lijkt me fijn om dit te kunnen delen met mensen...

2. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik herken je gevoel helemaal.. Tijdens mijn uitgerekende datum had ik net een 2e miskraam achter mijn kiezen dus vond het heel erg zwaar. Gelukkig had ik 3 dagen later weer een positieve test in handen en zie mijn banner nu :).
    Er niet mee bezig zijn is makkelijk gezegd maar ik kon het zwanger worden echt niet van me afzetten hoor...
    Ik hoop voor jou dat het snel raak is en het eerste trimester voorbij vliegt. Het is gewoon een hele zware tijd...

3. joyce0606

joyce0606 Actief lid

May 20, 2012
    127
    0
    0
    Ronde 4 voor wonder 2
    Zuid Holland
    het is ook voor mijn herkenbaar! ik heb 28 oktober 2010 een miskraam gehad met 8 weken. ik heb het hier heel erg moeilijk mee gehad, en heb het ook tegen bijna niemand verteld, mede doordat sommige reacties niet echt heel aardig waren (dan zal het wel niet goed zijn geweest, het komt zo vaak voor) natuurlijk is dit misschien wel zo maar op dat moment voelde het echt alsof ik een kindje verlor.

4 maanden later had ik weer een positieve test in handen, maar de angst sloeg wel constant toe!

4. RiverRV

RiverRV Lid

Jun 29, 2012
    53
    0
    0
    Ik heb zelf eind november een miskraam gehad... Ik was nog wel minder ver dan jullie, maar herken wel het gevoel..! We waren op huwelijksreis en hadden daar getest... We waren helemaal blij!!

Maar toen de laatste dag van de huwelijksreis kreeg ik zware bloedingen en wisten we genoeg :( zoals je nu kan zien is het gelukkig wel gelukt!

Inderdaad zijn die opmerkingen niet leuk van dat het wel niet goed geweest zou zijn (wat natuurlijk ook zo is...), maar dat wil je op zo'n moment echt niet horen!!!!

5. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

Jul 7, 2011
    1,754
    0
    36
    @loki,jeetje een tweede miskraam....heftig!! Dat maakt me aan het eind van een cyclus soms wel angstig...dan lijkt het me egt geweldig om zwanger te zyn,maar vind ik het nou doodeng...bang voor een volgende miskraam....mja gelukkig heb ik een heerlijk nuchtere man....dat scheelt!!!

@Joyce, wy hebben het by mn schoonmoeder myn ouders broertje zusje en haar toenmalige vriend en onze 2beste vrienden verteld...we wilden het gwn delen mocht het fout gaan dat we ook dat konden delen....behalve by mn schoonmoeder zyn we met de keuze om het die anderen te vertellen erg blij geweest omdat we daar na onze eerste en slechte echo terecht konden...verder had ik het op mn werk verteld aan mn leidinggevende en goede collega....later na paar weken aan meerdere collegas...verder niet....hier in de buurt express niet omdat je zo de ronde gaat....nu komen ook wel meer vragen of ik niet zwanger ben,vooral van de mensen die het niet weten van de miskraam....dat doet soms nog wel pijn mja....de rest geeft by my ook zulk soort opmerkingen;je bent nog zo jong, het komt vanzelf wel weer,als je er zoveel mee bezig bent lukt het niet snel hoor, goh je bent nu al ruim een jaar getrouwd en je woont nu ruim 2jaar samen word het niet eens tyd? Soms word ik er gek van.gelukkig kan ik er nu wel om lachen maar diep van binnen soms niet.mensen kunnen me egt laten blozen als ze het vragen.

@rover,pff das ook heftig! Heb je verder ook geen echo gehad? Jij was mooi snel zwanger dan! Fijn! Hoe gaatt nu?

Ik wil er echt niet teveel mee bezig zyn mja dat lukt gwn bijna niet.... Jullie tips? Opt werk zyn er al dingen veranderd dus heb daar aanleiding zat gelukkig.. Thuis twee hondjes dat vind ik geweldig maar ook niet altijd de oplossing.... Nu ben ik net uit mn vruchtbare periode twee dagen na mn knal ovutest dus nu weer wachten maar dat vind ik niet erg....

Fijn dat jullie mee willen kletsen..... Kwam ik tog mn gevoel beetje kwijt....

6. TieLo

TieLo Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,167
    1
    0
    Limburg (België)
    Vriendin van me had een miskraam in oktober en ze werd redelijk snel terug zwanger... Nu is ze uitgerekend op de dag van haar miskraam voorheen... Toch wel raar hé, hoe het kan keren allemaal! Het maakt een mens toch bang, zo'n zwangerschap!

7. RiverRV

RiverRV Lid

Jun 29, 2012
    53
    0
    0
    @spannend22 heb na de miskraam geen echo gehad of iets, de ha heeft wel gekeken en leek allemaal schoon te zijn... Bleef heel erg buikpijn houden maar volgens de ha niets aan de hand.. Heb toen via lichttherapie (alternatieve geneeswijze) het 'recht' laten zetten... Was toch niet helemaal oke... Sinds toen helemaal geen last meer gehad!

En ben dus in maart weer zwanger geraakt! Ook is er verder geen aandacht besteed aan de mk.. Toen uiteraard wel echo, met 8 weken en 10 weken... Nu nog 5 weekjes wachten op de 20 weken echo :)
    Dus hier gaat alles helemaal goed! Ik groei goed haha!!

8. RiverRV

RiverRV Lid

Jun 29, 2012
    53
    0
    0
    @Tielo ja dat is bizar he... Alsof t zo zou moeten zijn....

9. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

Jul 7, 2011
    1,754
    0
    36
    Bizar!nu lijkt het my wel vet als ik deze ronde zwanger word....1omdat we vorig jaar begin juli zyn gestopt met de pil....2omdat we dan begin april rond onze trouwdagzyn uitgerekend....3omdat het dan rond de eigenlijk uitgerekende datum bevrucht hebben....

Ok fyn zo snel zwanger....wat is licht therapie??

10. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

Jul 7, 2011
    1,754
    0
    36
    Toch wel een bijzondere dag vandaag.... Vandaag was eigenlijk mijn uitgerekende datum... Ik heb er niet veel moeite mee gelukkig... Het is wel een dag die ik me heel anders had voorgesteld.... Ons leven zou vanaf vandaag kunnen veranderen.... Aan de andere kant had ik gehoopt dat ik alweer zwanger zou zijn... Niets is minder waar.... Nog niet zwanger maar net uit mn vruchtbare periode....

Dit moest ik even kwijt...

Share This Page