Twee dagen terug gezet bij termijnecho

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Rabi, 8 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Dag allemaal,

De verloskundige is er super laconiek onder, en het gaat maar over 2 dagen, maar toch merk ik dat het een beetje aan me vreet. Ik had met 9 weken een echo bij de verloskundige, en de meting kwam toen op 17 november (ik dacht zelf aan 17 of 18 november). Omdat ze het nog te vroeg vond om het termijn vast te stellen, kreeg ik met 11 weken weer een echo. En toen kwam de meting op 19 november (ze heeft het 2 keer gemeten en kwam echt niet op meer uit). Het zijn maar 2 dagen, maar ik merk dat het me toch onzeker maakt. Ik hoor alleen maar verhalen om me heen van mensen die juist vooruit zijn gezet. Bij mijn vorige twee zwangerschappen werd ik ook vooruit gezet. En nu dus voor het eerst achteruit.

Bij wie was dit nog meer en was er niets aan de hand? :)

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Wat naar dat je er zo mee zit!
    Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 5 dagen terug gezet. Daar maakte ik me ook best zorgen over, maar dat is nu een kern gezonde dochter van 5 jaar!

Rabi vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Vanaf de 10e week gaan kindjes hun eigen lijn groeien.
    Daarom kan je beter een betrouwbaardere termijn meting doen rond de 8-9 weken :)

Deze 2 dagen kan dus komen doordat het kindje meer gekruld lag, of net voor een groeimomentje zat.
    Er is dus echt niks aan de hand hoor :)

Rabi vindt dit leuk.
  4. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Dankjulliewel voor jullie reacties! Stelt me toch enigszins gerust wel :)

Rosy90 vindt dit leuk.
  5. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Ik zou me er echt niet te veel zorgen over maken hoor, 2 dagen is niet veel. Ik ben toevallig toen der tijd 2 dagen verder gezet, maar als ik ook 2 dagen terug had had ik er niet mee gezeten.

6. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Ik ben 4 dagen terug gezet deze zwangerschap, maar ik denk zelf dat de innesteling of eisprong later is geweest. Testte op mn nod heel licht en pas 3 dagen daarna een duidelijke 2e streep. Maar ik vond t ook wel vervelend, maar ja het zegt ook niet zoveel denk ik, maar ik begrijp je zeker!

7. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Niet onzeker van worden hoor! Bij ons zoontje werd ik ook een aantal dagen achteruit gezet, terwijl we exact wisten hoe 'oud' hij was (ivf cryo). Dus kan gebeuren :)

Rabi vindt dit leuk.
  8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Artsen houden een foutmarge aan. Een kindje kan net iets anders liggen. Als het kruisje een mm anders wordt gezet, komt er meteen al een andere zwangerschapsduur uit. Volgens onze gyn mag het echobeeld maximaal een week "afwijken". Twee dagen korter zwanger volgens het gemeten echobeeld valt dus ruim binnen de normen van die maximaal zeven dagen verschil. Daarom mag je ervan uit gaan dat het met de foutmarge te maken heeft en dat er niks aan de hand is. Je hoeft je er dus totaal geen zorgen over te maken!

Rabi vindt dit leuk.
  9. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Hier ook paar dagen teruggezet terwijl moment van eisprong 99 % zeker was ivm hormoonstimulatie en inseminatie. Kloppend hartje werd als belangrijker ervaren door de artsen!

Rabi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina