kind combineren met ondernemerschap

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Dretjuh, Dec 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik ben nog niet zwanger maar mijn man heeft uit een eerdere relatie een zoon. We willen dolgraag samen aan kinderen beginnen.

Ik heb alleen vorig jaar mijn bedrijf opgestart met bedrijfspand en de hele mik. Het begint heel erg goed te lopen, alleen is het uiteraard veel werk.

Wat ik nu doe is nadat ik mijn stiefzoontje naar school heb gebracht werk ik tot kwart voor 3 dan haal ik hem van school en doe ik de rest zoals kantoorwerk thuis, en werk 's avonds ook nog vaak tot half 10.

Maar als ik over een tijd een baby heb en dus nog mijn stiefzoon (met veeeel problemen) hoe moet ik dat combineren met mijn werk.

Hebben jullie tips ?

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Brabo in België
    niemand?

3. Visjes

Visjes Bekend lid

Jan 2, 2007
    592
    0
    0
    Nee sorry ik weet het niet... Ik ben er ook benieuwd naar. Ben nu zwanger maar wil wel graag een eigen bedrijf op gaan starten.... Wat voor bedrijf heb je?

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Brabo in België
    Ik ben visagiste en haarstyliste, ik verzorg samen met een team o.a bruidskapsels en bruidsmake-up en ik geef ook les in schmink, en visagie.

Het is echt mijn droom altijd al geweest, maar merk nu toch dat het soms lastig is om EN een fulltime baan te hebben (wat meer is dan 40 uur werken eigenlijk) en nog voor het kind, je man, eten en het huis te zorgen.

5. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

Apr 12, 2007
    635
    0
    16
    Ik wil verder niet vervelend doen, maar het is toch normaal dat je man ook een deel van de taken doet als jullie allebei full-time werken!? Het is zijn zoontje en jullie willen toch ook samen een kindje erbij?

6. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Je hebt er een verzekering voor....
    En bij kvk kan je er meer info over krijgen als zelfstandige en zwangerschaps verlof.
    Schijnt wel even een rompslomp te zijn maar ga anders ff langs de kvk voor meer info.

Ik heb ook een eigen bedrijf maar werk ook nog voor een baas en dat maakt het voor mij al weer anders. Mijn shop blijft open en mijn vriend en een goede vriendin nemen die over tijdelijk... met mij op de achter grond natuurlijk.

En de boekhouding van me andere werk ga ik thuis doen... zijn vriendin gaat alles aan leveren thuis... dus ik blijf door draaien...

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Brabo in België
    @Joycie02: Mijn man doet ook veel thuis, maar die heeft het net als ik gewoon druk. We werken beide meer dan 40 uur per week.
    Hij zit alleen in Apeldoorn en ik in Tilburg (waar we wonen) dus ik zit dan dichter bij de kids.

Ach we zijn nog niet zwanger en we komen er wel uit, maar ben wel benieuwd hoe anderen dit combineren.

8. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hallo Dretjuh,

Ik denk dat er maar 1 oplossing voor is : keuzes maken!
    Je kunt niet twee kinderen hebben én een meer dan fulltime 'baan'.
    Als je dat gaat proberen te combineren, dan loop je vroeg of laat vanzelf tegen een muur aan.

Ik werk als freelancer dus heb het erg makkelijk daardoor: geen kantoorpand, geen personeel. Ik werk 3 dagen per week, 1 dag per week past man/opa+oma op en ik heb twee dagen creche.
    De andere dagen ben ik thuis en geniet ik van mijn dochter en straks ook van nummer twee. En tussendoor hou ik dan het huishouden bij enzo.'

En natuurlijk heb ik zakelijk gezien nog allerlei plannen en dromen...maar die stel ik uit totdat nummer twee ook op school zit. Dan is er meer tijd om te werken en de zakelijke dromen achterna te gaan.

Zou je bereid zijn om je werk voor een groot deel opzij te zetten?

Share This Page